Vi har merket at du bruker en nettleser som ikke støttes. Tripadvisor-nettstedet vises kanskje ikke riktig.Vi støtter følgende nettlesere:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“God mat, usnobbete bortgjemt juvel”
Anmeldelse av Smia Galleri

God for: Romantisk, Forretningsmøter
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Anmeldt 4. juni 2014

Dro hit ifm en jobbmiddag. Hadde aldri vært her før, men flere av kollegene hadde det, så eg visste litt av det som ventet. Miljøet overrasket dog, det var et usnobbete flott sted, som eg likte med en gang.
Maten smakte utmerket, vi tok dog bare to av rettene i en 3-retters meny. Vi burde nok hatt tatt hele. Det var dog litt lenge ventetid mellom rettene, til å gi full score.

Dato for besøk: juni 2014
Takk, IvarM787
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen til et Tripadvisor-medlem og kommer ikke fra Tripadvisor LLC. Tripadvisor sjekker anmeldelser.
Anmeldelser (275)
Vurdering fra reisende
Type reisende
Tidsperiode
Språk
  • Flere språk

133137 av 275 anmeldelser

Anmeldt 8. mai 2014

Vi var en gruppe på 12. som alle koste seg i en flott atmosfære med god mat, vin og en upåklagelig service. Stedet anbefales.

Dato for besøk: mai 2014
1  Takk, trondp2014
Anmeldt 6. mars 2014 via mobile enheter

Utrolig god mat, flott atmosfære. Har spist både kjøtt og fisk her, og skuffes aldri. Også et helt ålreit sted å vare ta en øl. Østkantens beste:)?

1  Takk, hel_na2014
Anmeldt 26. februar 2014

Har spist her 3-4 ganger med familie og gode venner. Mye og mat for pengene, gode viner og god service. En veldig varm og fin atmosfære, behagelig belysning - og ikke minst er belligenheten fin, ved foten kirkebakken på Vålerenga.

Dato for besøk: mars 2013
1  Takk, WilhelmNagel
Anmeldt 31. januar 2014

En litt variert opplevelse på Smia. Heldigvis er det fortsatt mest på plussiden.

Som alltid på Smia, ble vi meget godt mottatt og raskt vist til vårt bord.
Vi fikk spørsmål om vi ønsket noe før maten og ba om "noe bobler". Uten noe ytterlige spørsmål fikk vi hvert vårt glass med en kjedelig prosecco med litt "flate" bobler.

Min forett var en kålrotsuppe med røkt kanin. Dessverre var kaninen såpass seig at jeg valgte å ikke spise forretten. Selv om jeg takket nei til en "erstatningsforett" syntes jeg det ikke er passende for en kvalitetsrestaurant å ikke fjerne forretten fra regninga (takket nei fordi mitt følge var kommet såpass langt i sin forett at jeg ikke syntes hun skulle måtte vente på at jeg fikk ny forett).

Mitt følge spiste en frisk salat med reker som var skikkelig god (jeg fikk smake noen biter og begge syntes deb var knallgod).

Til hovedrett spiste vi en asiatisk-inspirert rett av skrei. Retten var en eksplosjon av gode smaker, men dessverre var fisken litt "overkokt" og noe av tilbehøret likeså på en måte at det hadde mistet "crunch".
Servitøren "overprøvet" mitt vinønske og der viste hun at hun hadde mer peiling enn meg og traff virkelig godt med sin anbefaling som var en skikkelig god tysk riesling som harmonerte godt med de asiatiske soya- og kokkossmakene.

Måltidet ble avsluttet med ost og dette var virkelig OST med STORE bokstaver. Ikke annet å si at dette var noe av den beste osteopplevelsen jeg har hatt (kun slått av et besøk hos Gordon Ramsey at Claridge's i 2007).

Dato for besøk: januar 2014
1  Takk, Koaj

Reisende som så på Smia Galleri, så også på

Har du vært i Smia Galleri? Del dine erfaringer!

Skriv en anmeldelse Legg til bilder

Eiere: Hva er din side av saken?

Eier eller administrerer du dette stedet? Gjør krav på oppføringen din gratis for å svare på anmeldelser, oppdatere profilen din og mye mer.

Gjør krav på oppføringen din
Inntekter påvirker opplevelsene som er omtalt på denne siden. Finn ut mer.