Utforsk Singapore

Inntekter påvirker opplevelsene som er omtalt på denne siden. Finn ut mer.
Hva er Travellers' Choice – Det beste av det beste?
Denne prisen er vår høyeste utmerkelse og deles ut årlig til de virksomhetene som er de beste av de beste på Tripadvisor, de som får ypperlige anmeldelser fra reisende og er rangert i den øverste 1 % av steder over hele verden.
Finn ut mer
Singapore
Singapore
Hotell
Alle hotell i SingaporeHotelltilbud i SingaporeRestplass i SingaporeEtter hotelltype
Etter hotellklasse
Nær flyplasser
Ting å gjøreRestauranterFlyReisehistorierCruiseLeiebilerMer

Det beste av Singapore

Om Singapore
Denne lille øybystaten er kjent for sin unike blanding av kulturer. Både malaysiske, kinesiske og indiske samfunn er godt representert. Det er akkurat denne blandingen av innflytelser som gir Singapore en egen stemning (og som også gir ganske fantastiske matopplevelser). Det finnes selvsagt restauranter i verdensklasse, men du er nesten nødt til å sjekke ut gatematen på noen av de berømte gatekjøkken-sentrene. I disse store matsalene kan du smake på alt fra ikoniske nuddelretter til retter med Michelin-stjerner. Når det gjelder resten av øya, kan landskapet ikke undervurderes. Det er et sted der frodige parker ligger side om side med futuristiske skyskrapere og luksuriøse kjøpesentre. Vi anbefaler å starte med Gardens by the Bay eller MacRitchie Reservoir Park for å se noen av grøntområdene, og sørg for å ta en ferge til en av Singapores 64 ytre øyer (Pulau Ubin er en favoritt). Vi har flere anbefalinger nedenfor.

Essensielt i Singapore

Mat fra Singapore: de beste skjulte perlene

Jeg er født og oppvokst i Singapore og er besatt av mat og krysningen dens mellom historie og kultur. Som en ung innvandrernasjon er Singapore en stor smeltedigel med smaker fra hele Asia overalt, fra gatemarkeder til finere restauranter. Her er mine skjulte favorittperler utenfor turisttråkka. Dette er steder der du får en virkelig lokal opplevelse!
Bao Lin C, Tiong Bahru, Singapore
  • Marguerite
    Marguerite ligger i Flower Dome og føles som en frodig og fortryllet hage. Den fantasifulle smaksmenyen omfavner råvarer og håndverket til kokkeeier Michael Wilson. Mine eksperttips: Be om et bord med utsikt over det åpne kjøkkenet, og bestill måteholdsparingen av klarerte juicer og gjæret te som viser frem Wilsons artisteri.
  • Province
    Province er et kjærlighetsbrev til de rike og mangfoldige kulturene i Sørøst-Asia. Smaksmenyen fremhever regionens smaker, med ingredienser fra lokale og regionale bønder og produsenter. På kokkens bord kan spisegjester få snakke med den unge, elskverdige og lidenskapelige kokkeeieren Law Jia-Jun, som etablerte seg som kokk i California og er en å følge med på.
  • Bonding Kitchen
    Peranakanene er en etnisk gruppe som er unik for byer som Singapore, Malacca og Penang, på grunn av giftermål mellom kinesiske handelsfolk og lokale fra den malaysiske befolkningen. Bonding Kitchen drives av en tidligere privat kokk og imponerer med solid matlaging som til og med vil gjøre inntrykk på en peranakansk bestemor. For en introduksjon til peranakansk mat kan du bestille kueh pie tee (sprø konditorterte fylt med grønnsaker), okse-rendang (en tørr curry) og chap chye (stekt grønnsaksstuing).
  • Thien Kee Steamboat Restaurant
    Hainanerne var den siste bølgen av kinesiske immigranter som ankom Singapore, og mange jobbet som kokker for den daværende britiske kolonimakten. Den gammeldagse hainesiske restauranten Thien Kee ble etablert i 1952 og er – etter min mening – det beste stedet for kyllingris på øya. Det er det perfekte kosemåltidet mitt når jeg er tilbake fra en reise, og det kan også føre meg tilbake til en svunnen tid i Singapore.
  • Por Kee Eating House
    181
    «Zi char» betyr «kok og stek» på den kinesiske Hokkien-dialekten. Det er et fellesmåltid sammen med venner og familie. Por Kee i Tiong Bahru er et sjarmerende boligområde som serverer noe av Singapores beste zi char. Retter du bare må prøve inkluderer svineribbe i champagne, reker i frokostblanding og krabbe med chili. På kvelden kan du spise ute og nyte brisen med en kald Tiger-øl i hånden.
  • Mr Biryani
    125
    Denne hjemmekoselige restauranten i Little India spesialiserer seg på Hyderabadi dhum biryani – en krydret rett med kjøtt og basmatiris som er forseglet i en deig og kokt langsomt. For det mest tradisjonelle på menyen kan du velge lammelår, men det finnes også kylling, sjømat og vegetariske alternativer. Du kan også prøve andre klassiske indiske retter, som smørkylling og naan.
  • Rumah Makan Minang
    112
    Nasi padang er et måltid med dampet ris og kokte retter som opprinnelig kommer fra Indonesia, men som har funnet frem til Singapore og Malaysia. Dette uformelle nasi padang-spisestedet i Kampong Gelam, det muslimske kvarteret, er en lokal favoritt. Velg fire til fem retter som skal deles mellom to personer. Favorittene mine er sambal goreng (en krydret stir fry), blekksprut og karrikylling.
  • Fura
    0 anmeldelser
    En bølge av banebrytere tøyer grensene i Singapores mat- og drikkemiljø, og det ledende paret er den dynamiske duoen bak Fura: kokken Christina Rasmussen og mixologen Sasha Wijidessa. Forvent en meny som inspirerer til samtaler, med mat som er planterettet, og drinker som er laget av ingredienser som har et lavt karbonavtrykk eller som det finnes rikelig av, for eksempel maneter.

Utforsk Singapore etter interesse

Restauranter som slår på stortromma

Når du føler deg litt fancy

Inn i villmarken

Natur, dyreliv og øyutflukter

Her kan du handle alt du har lyst på

De beste funnene over hele byen

For de som er glad i te

Fordyp deg i lokal kultur

Arkitektoniske perler

Moderne bygninger som vil imponere deg