“Fri til orlando”
Anmeldelse av Icelandair

Anmeldt 16. november 2018 via mobile enheter

Mjög ánægjulegt flug og top þjónusta um borð..Flugþhónustan var frábær á löngu flugi og ekkwrt nema almennilegheitin sem gerði byrjun a frábæru fri ógleymanlega..hiklaist myndi mæla með icelandair....

Reisedato: november 2018
1  Takk, Fríða Dóra V

Anmeldt 18. september 2018

Kan absolutt anbefale disse. God servise på flyet på begge strekninger over til Minneappolis. God service ombord, Hyggelig personale.

Reisedato: juni 2018
1  Takk, MaritStein
Anmeldt 7. september 2018

Jeg reiste med Icelandair fra Seattle til Bergen den 4.9.18 med mellomland på Keflavik om morgenen den 5.9. På flyet til Bergen satt vi slik til at vi så bagasjen bli tatt om bord i flyet. Vi hadde tre kofferter med oss og da de skulle lastes om bord ble den ene satt til side. Den sto der fremdeles da all annen bagasje var tatt om bord. Jeg kontaktet en flyvertinne og sa at min koffert sto igjen. Hun sa hun skulle undersøke og da jeg ikke hørte noe videre tok jeg igjen kontakt med henne. Hun sa at all bagasje som tilhørte passasjerene ble tatt med. Jeg gjorde igjen oppmerksom på at min ene koffert ikke var tatt om bord på flyet. Den var i mellomtiden blitt kjørt bort. Etter en stund kom de tilbake med kofferten hvoretter den igjen ble kjørt bort. Etter en stund på en annen flyvertinne og sa at kofferten hadde mistet merkelappen slik at de ikke visste hvor kofferten skulle. Jeg sa igjen at det var min koffert, at den skulle til Bergen sammen med resten av min bagasje og at mitt navn sto på kofferten. Nei de kunne ikke sende en koffert med flyet som ikke hadde merkelapp. Jeg kunne melde den savnet når jeg kom til Bergen. Jeg forstår at de har et regelverk og prosedyrer men det kan ikke være så firkantet at man ikke kan gjøre unntak. I dette tilfellet så jeg at kofferten min ikke ble tatt med, at den ble kjørt bort. Men nei jeg måtte melde den savnet i Bergen. Jeg gjorde selvfølgelig det og her sitter jeg i Bergen uten koffert. De sier de ikke finner den. Jeg har sendt 4 mailer til kundeservice samt 5 mailer direkte på skjemaet for savnet bagasje. Ingen tilbakemelding. Jeg har til og med sendt bilde at kofferten som for øvrig er av en type det ikke finnes mange v da den bare var produsert i en begrenset periode. Jeg har ringt Icelandair og får hele tiden den samme svaret. De finner den ikke men leter etter den. Jeg har reist verden over og flere ganger har en koffert ikke kommet med flyet men i alle tilfeller, uansett flyselskap har den blitt levert dagen etter. Kundeservice er tydeligvis ikke noe Icelandair bryr seg om. Jeg ser på nettet at det er mange andre som også oppfatter kundeservice på Icelandair som meget dårlig. Ingen tilbakemelding, ingen beskjeder, refusjoner tar ukesvis selv om det var lovet at det skulle ta maks en uke. Jeg kommer i alle fall ikke til å fly med Icelandair igjen. Det var ikke bare meg som hadde problemer med bagasje da jeg meldte den "savnet" på Flesland, Bergen. Der var det flere ødelagte kofferter i tillegg til missing luggage. Den ene etter den andre gikk rasende derfra etter tilbakemeldinger om det gjeldende regelverket hos Icelandair.
Jeg hadde betalt for en ekstra koffert både på reisen til Seattle og hjem igjen til Bergen. Da jeg skulle sjekke inn i Bergen og også i Seattle var dette ikke registrert så jeg måtte krangle for å få dette igjennom til tross for at jeg, heldigvis, hadde en utskrift av tilleggsbestillingen.

Reisedato: september 2018
    • Mat og drikke
    • Innsjekking og ombordstigning
Takk, 28kristin2014
Anmeldt 22. juli 2018 via mobile enheter

Fløy med Icelandair fra Gardermoen til Keflavik. Turen tok drøye to timer.
Helt greit flyselskap på økonomiklasse.
Det var enkel mat å få kjøpt, diverse typiske flyreisevarer i begrenset utvalg. Helt greit det også.

Reisedato: juni 2018
1  Takk, Lillian F
Anmeldt 2. mai 2018

Þetta er besta flugfélagið í evrópu sem èg hef flogið með.
Allt til fyrirmyndar og þjónustan frábær.

Reisedato: september 2017
    • Mat og drikke