“Overraskende bra, men trangt på 737.”
Anmeldelse av Air Baltic

Anmeldt 10. september 2019

Fløy fire delstrekninger.
Første strekning var OSL -RIX. Her var det en trang Boing 737-300. Det var trangt og varmt i slitne skaiseter. Hyggelig kabinpersonale.
Andre strekning var RIX- KBP. Dette var med en DH 8- Q400. Bedre plass i dette enn i den litt større 737. Eneste er at seteryggen er litt for kort for oss som er over 180 cm høye, så hodet fikk ikke støtte når jeg prøvde å duppe av. Vi ble 1 time forsinket pga tekniske problemer med et instrumentpanel. Maten var veldig god og servicen var upåklagelig.
Transferen inne på flyplassen gikk veldig raskt. På tavlen ved ankomst i Riga sto det 40 min å gå til gaten for flyet til Kiev, men i praksis var dette gjort på ca 10 minutter inkl passkontroll. Mulig det tar lengre tid i høysesongen.
Returen var først med DH8-Q400. Igjen, god plass til en lang mann, og skulderplassen var ok når det satt en like stor mann ved siden av. Fortsatt upåklagelig service ombord.
Siste strekket til Oslo var jeg spent på. Det var med en Airbus A220-300. Vi satt to store menn på den siden hvor det er 2 seter i bredden, og det gikk overraskende bra. Beinplassen var veldig bra. Selve setet var litt hardt, men det gikk bra for en flytur på 1 t 30 min. Dette flyet var lyst og flott innvendig.

Reisedato: september 2019
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Air Baltic
Takk, hansared

Anmeldt 9. september 2019

Opplevelsen blir værre og værre for hver gang, reiser en gang i året, Innsjekking var bare pyton. Det går an for personalet på flyplassen og være litt hyggelige. Ikke bare vise at de er sjefen og har makt. Opplevelsen denn gan gjør at vi tre ikke kommer til å reise med Air Baltic igjen. Dette var siste gang.

Reisedato: september 2019
Takk, Randi S
Anmeldt 22. juli 2019

Min kone skulle fra Riga til Oslo. Hun bordet sent, det var ingen plass i baggasjehyllen, hun hadde en liten ryggsekk. Hun fikk beskjed om å plassere den under setet foran, men der var det allerede en bag. Og eieren satt uten noe føttene sine. Flyvertinnen oppførte seg arrogant. Elendig kundebehandling.Fy.
Jeg har mer enn 2000 flyturer, aldri opplevd maken.

Reisedato: juli 2019
Takk, Bernt L
Anmeldt 28. juni 2019

Siden reisen fra Riga til Kiev var med Dash 8 propell, betalte jeg for ekstra plass. Det fikk jeg bekreftet på nettet, men når jeg kom til gaten, fikk jeg vanlig trang plass :-( . Ikke akseptabelt.

Reisedato: juni 2019
Takk, Bernt L
Anmeldt 11. juni 2019

Fra Vilnius til Oslo, med mellomlanding i Riga. Avgang kl. 16.45 for å rekke møter. Forsinket fra Vilnius, denne gangen gikk det greit i Riga, da flyet til Oslo forsinket avgangen litt for å få oss med. Jeg reiste bare med håndbagasje. Forsinkelsen ble tatt igjen, presis i Oslo. Kjøpte et godt måltid på flyet fra Riga. Dette er flyselskap som har en bra standard.

Risikoen ved denne avgangen er kort tid i Riga og sårbart ved stor nok forsinkelse. Forrige gang ventet ikke flyet til Oslo og jeg fikk ufrivillig opphold i Riga på flyselskapets regning.

Reisedato: juni 2019
Takk, Bjørn B