“Feriereise ,familiebesøk”
Anmeldelse av Air Canada

Anmeldt 12. desember 2017

Vi bruker oftest Air Canada på våre familiebesøk til flere steder i Canada. Godt og sikkert selskap med god service. Maten synes og ha blitt dårligere de senere år .Riktig nok har prisene på billetter nok gått ned eller stått stille , men tilgjengelig fristende mat kan heller ikke kjøpes . Men god setekomfort og hyggelig service av mannskapet gjør nok at vi bruker dette selskapet igjen.

Takk, ingeharald2017

Anmeldt 31. august 2017

Flyene er greie, har flydd med verre, har flydd med bedre. Anbefaler å velge de rutene som har 787 maskiner kontra de gamle 767. Maten er overaskende bra, og betjeningen er påpasselig med å tilby drikke. Flyet er rent og funksjonibelt. Bra service ved ankomst og avgang.

Takk, Knut Jakob L
Anmeldt 21. august 2017

På hardware-siden leverer Air Canada et godt Premium Economy-produkt. Seteavstanden er litt bedre på Norwegians premium-produkt, men jeg har ikke veldig sansen for Norwegians skinnseter på lange flyturer. Setene har uttak for både 110V AC og USB og underholdningssystemet fungerer bra, selv om utvalget er litt skralt. Dreamlineren er svært behagelig å fly med, selv om jeg mener forskjellen mot andre moderne flytyper kanskje ikke er så stor som enkelte skal ha det til. Loungen i Frankfurt var veldig bra.

Det største forbedringspotensialet ligger i service og servering. Maten er ikke et premiumprodukt verdig. Når man betaler over dobbel pris i forhold til en vanlig økonomibillett må det være lov å forvente litt mer enn hva Air Canada leverer her. Et smilende og imøtekommende kabinpersonale gjør svært mye for totalopplevelsen.

Selv om Air Canada ikke leverte 100% etter forventningene er jeg på ingen måte skremt fra å fly med de igjen.

Takk, MartinDL817
Anmeldt 18. april 2017

Komforten var OK selv på økonomiklasse. Greit utvalg av filmer og underholdning på skjermene. Men maten er det dårligste jeg har spist på internasjonale flyvninger. Til middag fikk vi servert kylling med grønnsaker. Kyllingen smakte litt, fordi det var saus på den. Grønnsakene var smakløse. "Rundstykket" som fulgte med var umulig å skjære i eller bite over. Jeg klarte rett og slett ikke å bite i det. Til frokost fikk vi en kake i plastikkpose. Tristeste frokosten noensinne. Dette går det an å gjøre bedre, Air Canada!

Takk, Morten E
Anmeldt 28. september 2016

Gjennomsnittlig og trygt, ingen overraskelser. Mao i kjent stil for Air Canada. Forholdsvis lang flytur så man merker sparekniven når det går færre servicevogner under en så lang tur...

Takk, Børre R