“Akkurat slik det skal være”
Anmeldelse av Lufthansa

Anmeldt 29. juli 2021

Veldig fornøyd med flyselskapet. Alt er som forventet. Flyet ankom når det skulle. Setene var rene. Vi følte oss ivaretatt av personalet. Flyturen var behagelig.

Reisedato: juli 2021
1  Takk, idakar0linet

Anmeldt 30. juni 2021

Vi bestilte tur-retur Lisboa under Covid-19 pandemien hos Lufthansa fordi det sto i vilkårene at det var mulighet for å endre bestillingen uten kostnad. Da var det liten risiko, og vi valgte å bestille billetter. Da delta-varianten spredte seg i Portugal, valgte vi å flyte reisen til Malta, som har lite smitte. Det var ikke mulig å endre reisen på nettet, og vi måtte ringe "kunderservice". Vi forklarte at vi ville bytte destinasjon, og oppga flighter vi fant på Lufthansa sin hjemmeside til kundeservice. Det tok veldig lang tid, og mens jeg pratet med damen i kundeservice sa jeg at det hadde vært så mye enklere om det var mulig å endre billettene selv på nett. Hun sa da jeg måtte kontakte IT-avdelingen deres og la på før jeg rakk å respondere. Da måtte jeg ringe igjen, og vente på nytt. Jeg oppga samme opplysninger til ny kundebehandler og fikk da en pris som var ca kr 8.000 dyrere enn prisene på nett. Da jeg sa at det i bestillingsvilkårene sto at det ikke skulle koste ekstra å endre billettene sa hun at prisene på nett kun var for nye kunder. Det vil si at det i realiteten er ombestillingsgebyr, som i mitt tilfelle var på kr 8.000. Dersom det hadde blitt opplyst ville jeg selvfølgelig ikke bestilt billett så tidlig til Portugal, og heller ventet til kort tid før avreise. Dette er jo rett og slett bedrageri og svindel. Jeg hadde mye høyere tanker om Lufthansa, men har nå justert forventingene til å ligge på Ryan-air nivå.

Reisedato: juni 2021
4  Takk, VagabondNorway
Anmeldt 11. mars 2020

God plass, god mat og hyggelige å serviceinnstilte flyvertiner/verter. Godt renhold ombord. Punktlig avgang og ankomst.

Reisedato: september 2019
2  Takk, gmho2015
Anmeldt 27. februar 2020 via mobile enheter

Sen avgang fra Frankfurt, og lander 0530 på morgenen i Rio. Ett varmt måltid, og snacks et par timer før landing. 18 år gammelt 747-400 med potensiale for oppgradering av inventar. Dette begynner å bli slitt, og heller ikke veldig godt rengjort. Mat ok, men det som hever inntrykket er god service av de som arbeider ombord

Reisedato: februar 2020
    • Setekomfort
    • Benplass
    • Underholdning ombord
    • Valuta for pengene
2  Takk, christophers405
Anmeldt 18. februar 2020 via mobile enheter

Førsteklasse på Lufthansa kan absolutt anbefales. Du blir tatt i mot og vist til plassen din. Champagne serveres sammen med en liten snack. Toalettsaker og pysj for natten leveres ut. Kapteinen kommer gjerne og hilser velkommen. Når flyet er i luften kommer høydepunktet. Russisk kaviar og champagne!
Da er det bare å justere stolen og fotskammelen, og finne en film, serie eller lydbok og nyte. Etterhvert kan du bestille middag, tre fire retter, med utsøkt drikke til.
Når du finner ut at du vil legge deg, blir setet til en seng med ekstra madrass, dyne og pute. Lyset dempes og det er bare og gjøre seg klar til soving.
Du kan velge å bli vekket til frokost, eller sove til landing. Frokosten kan anbefales!
Dette var min tredje tur på 1ste klasse. Håper det blir mange fler!

Reisedato: februar 2020
    • Setekomfort