“Behagelig flytur, god service”
Anmeldelse av Qatar Airways

Anmeldt 2. oktober 2017

Relativ god benplass, god service, OK mat og mange filmer og spill og velge mellom. Særs hyggelig kabin personell

Takk, ninapedersen

Anmeldt 31. august 2017 via mobile enheter

De er flinke på service og underholdning i form av film/serier på skjerm under reisen.

Men maten og beinplass er utrolig skuffende.
Har hatt fire reiser med de i løpet av ti dager. Hadde på forhånd bedt om å få seter med god benplass til min kjæreste som er 195cm høy. Det skulle ikke være et problem. Vi endte opp med null beinplass til mannen så han måtte sitte krokbøyd i setet.

I tilegg bestilte vi spesialmat (fordi vi har begge allergier) som vi kun kunne få på 2/4 reiser. Jeg fikk melkefri vegetarmat som bestod av kokte smakløse gulrot, én stilk brokoli og én potet, salatblader, brødskive med smør (smør inneholder melk) og en fruktsalat. Fruktsalaten var i det minste spiselig. Merkelig nok serverte de tofu på menyen fra før, så hvorfor ikke servere meg det?Kjæresten min fikk en tørr kyllingbit, samme grønnsaker som meg og et glutenfritt brød som smakte parfymert papp. Lite imponerende.

De 2 resterende reisene ble vi servert pasta og ost til meg (tåler hverken melk eller hvete), og kjæresten fikk heldigvis kylling curry som var OK.

Veldig mye bra med dette flyselskapet men beinplasss og maten er ikke en av de. Vi tar med matpakke neste gang!

Takk, Flowerafro
Anmeldt 24. august 2017

Reiste fr Johannesburg til Oslo for å holde et foredrag. Var klar over situasjonen rundt Qatar, så to kontakt med selskapet via epost og spurte om dette ville påvirke min ankomsttid til Oslo, fordi jeg hadde kort tid til å komme meg fra flyplassen til Asker, der foredraget skulle holdes. Beskjeden tilbake var at alt skulle gå som normalt. Etter en 1,5 time forsinket avgang kom vi til Doha alt for sent til å rekke Osloflyet. Vi ble tilbudt den mest elendige flyplassmaten jeg noensinne har sett, og det var alt. Ingen tilbud om å dekke telefonsamtaler, som jeg hadde mange av, og slett ikke for mitt økonomiske tap, etter at flyreisen min ble forlenget med minst 20 timer. Service både før reisen og under reisen var under enhver kritikk. Qatar påførte meg et tap på 2500 euro. Aldri mer.

Takk, Svein S
Anmeldt 17. august 2017

Her er service og komfort helt på topp selv om du reiser på økonomiklasse. Utrolig hyggelig betjening om bord i fly som er av de aller beste. Mitt førstevalg!

Takk, KnutP2
Anmeldt 28. juli 2017

OSL-BKK er mulig å få helt ned i 10.000kr per pers t/r med Qatar på business, og det er det absolutt verdt. Plassen, komforten og servicen er strålende. Maten smaker virkelig godt, med stort utvalg i retter og vinkart som passer godt. B787 er etter min mening det beste flyet på business hos Qatar, på A380 er det langt flere passasjerer og servicenivået lider dermed litt under det. Loungen ombord på A380 er verdt et besøk når det ikke er turbulens, der serverer de nydelige småretter og eksklusive drikkevarer.

Stort og flott businessområde på den nye flyplassen i Doha, med god service. Jeg savner dog businessterminalen på den gamle flyplassen, der var maten mer variert og servicen enda bedre.

På returen fra BKK hadde vi lang layover i Doha (10 timer), så jeg ringte Qatar Airways og fikk innvilget visum og hotellovernatting på 5-stjerners hotell uten ekstra kostnad. Veldig bra! Litt tungvint å måtte ringe utenlands for å få det, fremfor å få tilbudet ifm. bestillingen eller ha mulighet til å bestille det på nett.

Jeg velger Qatar Airways business class også neste gang jeg flyr østover, uten tvil!

Takk, streken