“Overraskende flott flytur.”
Anmeldelse av TAP Air Portugal

Anmeldt 18. desember 2018

ble veldig overasket da de serverte fantastisk god mat, som alle fikk, med metall bestikk, ingen plastikk, uten å bestille på forhånd ( som du må på norske fly)

• Mat og drikke
    • Innsjekking og ombordstigning
1  Takk, tojaweja

Anmeldt 25. november 2018 via mobile enheter

Vil starte med fordelen å fly med TAP er at flyturen er «value for money» men tålmodighet må du ha...

Vi var to personer som fløy OSL-LIS-YYZ tur/retur på Business class. Vi fikk prøvd den nye Business class produktet som rulleres inn nå, og en litt eldre Business class produkt. De nye stolene er mye finere sammenlignet med de gamle, og gir en mye bedre komfort.

Boarding prosessen til Tap Air Portugal er den verste jeg har sett hittil. Lang boarding, der de måtte ta ut flere bagasjer til tross for at de allerede hadde gjort det i gaten. Flyet ble forsinket med 30-45min.

Det var slitsomt å bytte fly med Tap i Lisboa. Flyplassen har ikke nok gate/utgang til flyene, og det er høy sannsynlighet for at man må ta buss. Uansett om man flyr langdistanse eller kort. Lite komfort. Endte med forsinket fly (igjen) på langdistanse. De kunne ha startet boardingen tidligere... Da vi landet i Lisboa fra Toronto, bommet groundhandling trappa på flyet 4 ganger og endte med at alle måtte gå av forreste utgang. Og bussen som kun skulle frakte Business class, endte med at å ha noen fra økonomi og Business fordi besetningen ikke hadde oversikt. Resultatet var at noen fra Business måtte vente ombord på flyet på neste buss... Lite profesjonelt...

Maten fra LIS-YYZ var lite imponerende der risen og anden var tørket og hard. Tap Air Portugal har en veldig fin utvalg av vin sammenlignet med andre flyselskaper, men mindre av miniatyrer.

Etter matserveringen, forsvant besetningen. Vi så dem ikke mer under turen. Servicenivået hos besetningen var veldig varierende, men det var en person som hadde jobbet der altfor lenge og var lite serviceinnstilt. Han glemte vår matbestilling, hadde en samtale med en annen kabinbesetning over oss, glemmer å spørre om drikke, legger ned bordduk og forventer at vi skal brette ut selv. Hadde en hyggelig besetning på LIS-OSL.

Tap Air Portugal tilbyr ikke madrass på setene som gir litt dårligere komfort sammenlignet med andre flyselskaper. Vi fikk amenitiy kit som er veldig essensielt for oss. Inneholdt mer enn forventet med en fin design på vesken.

Tap Air Portugal er medlem av Star Alliance og tilbyr «Priority» på bagasje. Dette hadde vi absolutt ikke da vi landet i Oslo. Til tross vi at vi hadde taget bagasjen med Priority, kom bagasjen sist på bagasjebåndet...

1  Takk, 36manfredb
Anmeldt 17. november 2018 via mobile enheter

Grei tur der man har inkludert måltid. Vi dro søndag kl 1300, og turen tok 4 timer. Men det var 1 times forsinkelse når vi dro. Vi ventet også over 1 time på bagasjen i Lisboa. Jeg er 1,88 og setene på økonomiklasse er alt for trange.

Takk, janstrandbakke
Anmeldt 16. oktober 2018 via mobile enheter

Vi fløy fra Oslo til Lisboa i høstferien.
Det mest positive var at vi fikk plasser ganske langt fram i flyet, og der var det god benplass.
Positivt at det ble servert varmmat, men synd den ikke smakte bedre.
Dessverre var det et ganske gammelt fly, og det var total mangel på underholdning om bord. Ingen audio å koble seg inn på og heller ikke en eneste tv-skjerm. Det er dårlig på en 4 timers tur.
Flyet var i rute, besetningen imøtekommende og vi var fornøyd med prisen på billettene.

Reisedato: oktober 2018
Takk, TomHarald
Anmeldt 19. september 2018

TAP kan trygt anbefales om du skal til Portugal. I motsetning til andre selskaper i Europa, tilbyr de full service med mat og drikke. God mat og flink til å tilby spesialmat til allergikere. Fløy i moderne fly. God seteplass og hyggelig betjening. Merk også at TAP konkurrerer sterkt med andre selskaper på pris.

Reisedato: juni 2018
    • Mat og drikke