Vi støtter følgende nettlesere:

Norsk Skogmuseum
Vurdert som nr. 1 av 12 ting å gjøre i Elverum
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Eierbeskrivelse: Norsk Skogmuseum er et museum med nasjonalt ansvar for utmarksnæringene jakt, fangst, fiske, skog, skogbruk og skogindustri. Vi blir årlig besøkt av over 110 000 personer og er ett av de største museumene i Norge. Klevfos Industrimuseum på Ådalsbruk og Sørlistøa Fløtermuseum i Osen er en del av Stiftelsen Norsk Skogmuseum.
Elverum, Hedmark, Norway
52 anmeldelser
16 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 12 nyttige stemmer
“Dette er et must.”
5 av 5 bobler Anmeldt 26 oktober 2015

Dette er et sted som du tar med bar eller barne barn til. du kan bruke alt fra et par timer eller hele dagen. om du tar med mat eller velger å spise der jeg kan låve at det er verd turen.

Besøkte august 2015

5 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Fornøyde”
4 av 5 bobler Anmeldt 23 juli 2015

Kjempekoslig betjeningVariert og noe for
både voksne og barn. Stort utvalg av dy og fugler. Kunne ønske mer planter.

Takk, Moussakafriend
Løten, Norge
123 anmeldelser
53 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 31 nyttige stemmer
“Meget bra museum”
4 av 5 bobler Anmeldt 22 juli 2015

Nok en gang har vi besøkt Norsk Skogmuseum i Elverum. Innendørsutstillingene er svært bra, meget bra utført og lærerike. Passer for folk i alle aldre, også relativt små barn.
Det som trekker noe ned er mangle vedlikehold og forfall på de gamle bygningene ute på øya i Glomma. Her bør gjøres noe snarest.
Gratis parkering, bra kafe inne i museumsbygningen.

Takk, Ole_J2101
Rena, Norge
6 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Fint museum, med mye å se og gjøre”
5 av 5 bobler Anmeldt 16 juli 2015

Kjempefint museum, mye å se på og gjøre.

God restaurant i tillegg. Mye mat å velge mellom. Like morsomt hver gang.

1 Takk, Anna W
Grimstad, Norge
25 anmeldelser
8 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 4 nyttige stemmer
“Stadig noe lære”
4 av 5 bobler Anmeldt 15 juli 2015

Skogmuseumet er vel vært noen timers besøk, både for barnefamilier og voksne. Lære om natur, dyr, fugler, trær, insekter, lyder, farger og masse annet. Hvordan vi mennesker nyttiggjør oss naturen og hvordan vi kan ødelegge den. I tillegg, det faglige med skogsdrift før og nå. Hvordan klima påvirker og endrer naturen. På utsiden er det fine som stier og turområdet. En av stiene fører over Glomma til Glomdalsmuseumet som også er vært et besøk.

1 Takk, knutst

Reisende som så på Norsk Skogmuseum, så også på

Elverum, Elverum kommune

Har du vært i Norsk Skogmuseum? Del dine erfaringer!