Anmeldt 2. oktober 2017 via mobile enheter

Sunwing i kalithea er jo et eldorado hvis du reiser med barn. Her trives de aller fleste.

Ankomst:
Grei ankomst. Vist av guide til rett resepsjon. Ja, de har to resepsjoner avhengig av hvilken del av hotellet du bor på.

Innsjekk:
Kjapt og enkelt, effektiv betjening.

Rommene:
Vi hadde Lollo og Berniesuiten. Vi fikk ikke så mye bruk for den biten som går på lollo og bernie da vi reiste med en baby på 8 mnd. Men plasseringen er god. Denne romtypen er plassert nærmest bassenget og har stor veranda, leker på rommet og er lyst og fint. Vi hadde også en bambino stor pakke på rommet noe som ga oss masse utstyr til babyen.
Verandaen er kjempestor, ca 30 kvm og halve er under tak noe som gjorde at rommet ikke ble så varmt. Det er også sittemuligheter og solstoler på verandaen.
De vanlige rommene er veldig like lollo bernie suiten, men litt andre farger på putene og enklere møbler, mindre veranda og er plassert i 2.etg eller lengre bak på hotellområdet.

Maten:
Man har 5 valg ved å bo her.
Ingen mat
Kun frokost
Sunwing inclusive
Kitchen inclusive
All inclusive.
Vi hadde kitchen inclusive og kan kun vurdere den. Men la merke til at ved all inclusive og sunwing inclusive så hadde du alle måltider i bufeet restauranten og denne hadde stort preg av å være en mat sal. Veldig upersonlig og kaospreget.
Ved kitchen inclusive har du frokost i bufeetrestauranten. Helt ok til frokost. Veldig mye å velge i.
Lunsj og middag serveres i costas kitchen fra ala cart menyen. Det er 3 retters lunsj og middag. Menyen er ikke stor, men du klarer fint å prøve forskjellig fra dag til dag. Betjeningen er stort sett hjelpsomme, men noen har dessverre jobbet der litt for lenge og har dette kun som jobb, ikke som en opplevelse for gjesten.
Maten her var veldig bra.

Hvis en vil prøve noe annet så finnes det en restaurant til som har ala cart meny som en kan kjøpe fra. Maten her var også veldig bra.

Området:
2 store bassengområder. Var aldri fullt ved bassengene. Alltid solseng å finne.
Mye som skjer hele dagene hvis man vil.
Det er også mini marked, juicekiosk på området.

Prisene på alt som var i tillegg utenom kitchen inclusive var veldig dyrt. Her melker de kunden. Eksempel var 1 kule is kostet to euro, men skulle du ha 1 kule is med noen biter jordbær var det elleve euro.
En kopp svart kaffe 3 euro.
Vann kostet 0,8 euro for 1,5 liter i markedet. På butikken 6x1,5 liter for 1,6 euro.
Så anbefaler alle å bruke de 3 store matbutikkene som ligger ut porten og til høyre. Det første etter 100 meter, det neste etter 500 meter og det siste, men største etter ca 1000 meter. Her er det mye å spare.

Betjeningen:
Veldig hjelpsomme og hyggelig betjening over alt.
Damika i hovedresepsjonen sjekker ut om det er vi trenger. Vi lette etter malte ekstrakt til babyen og hun ringe både spesialbutikker og apotek for å lete. De fleste lever som sagt for å gi gjestene en uforglemmig opplevelse.

Konklusjon:
Reis hit med barn. Alt du trenger ligger innenfor porten.
Men har du ikke all inclusive så koster det en trenger mye inne på området

Opphold: oktober 2017, reiste med familie
Takk, Ebsen
Anmeldt 15. september 2017 via mobile enheter

Vi reiste med to små, en på seks mnd, og en på tre år, og med et slikt reisefølge er dette hotellet helt perfekt. Alt er tilrettelagt. Det er ingenting å utsette på noe fra vår side her. Flott rom, god service, god mat, stort utvalg av bassenger, minimarked, minibank, mulighet for å vaske klær, to flotte lekeplasser, gøy miniland for ungene osv osv. Stranden er ok, vår lille likte seg bedre i basseng.

Vi kommer nok tilbake neste år.

Opphold: september 2017, reiste med familie
Takk, Kikki K
Anmeldt 1. august 2017

Det er nesten flaut å si det, men vi har vært her 11 eller 12 ganger. De første årene to ganger per år; en gang på sommeren og en gang på høsten. Sist for to uker siden - i to uker.

Vi begynte å dra dit når vår eldste ble født. Det var relativt kort reisevei, vi hadde et godt inntrykk av Rhodos fra før, og fikk en anbefaling på Sunwing Kallithea Beach. Stedet traff oss midt i hjertet, og enda bedre - datteren vår elsket det. Da vår nr. to ble født, fulgte hun i samme sporet, og en sommer uten Lollo og Bernie har siden den gang vært utenkelig. Vi har forsøkt oss noen ganger med "skulle vi kanskje dratt et annet sted i sommer, for å få litt avveksling?", men det blir stemt ned med en gang.

Kort sagt har stedet alt. Velger man All inclusive eller Sunwing Inclusive vil man ikke mangle noenting, snarere tvert imot. Maten er svært god, variert og spennende (vel å merke på All inclusive), hotellpersonellet er med noen få unntak svært hyggelige, det er mange basseng å velge mellom, det er minimarked med alt man trenger, og havet er et steinkast unna. Hotellet har til og med et eget, lite tivoli.

Skulle jeg satt fingeren på noe, måtte det være to ting: Det meste er fryktelig dyrt. Med mindre du har AI, koster en vanlig is fort opp mot 30 kroner. En vanlig drink pluss/minus 80 kroner, avhengig av eurokursen. Og på minimarkedet må du betale fantasipriser, eksempelvis om du skal ha oppblåsbare badeleker. Gjerne 3-400 kroner for en luftmadrass. Dernest er rommene og fellesarealene på hovedhotellet ikke pusset opp i særlig grad på mange år. Det er gjort noen få, små grep, men de trenger definitivt en oppgradering/renovering snart.

Uansett, dette er et fantastisk, og ikke minst trygt sted, som har stått for mange av våre beste minner fra årene barna har vært små. Nå når de har blitt større og vi har fått pusten igjen etter småbarnsperioden, vil vil nok etter hvert begynne å reise litt lengre fra tid til annen, type USA, Asia m.m. Men vi vil alltid komme tilbake til Sunwing Kallithea Beach.

Romtips: The "Triton" part of the hotel has got some flats with private pools. A little more expensive, but worth a go.
  • Opphold: juli 2017, reiste med familie
Takk, Phambre
Anmeldt 1. august 2017

Stort hotell med mange ulike aktiviteter. Ypperlig for barn og bra variasjon. Maten på hotellet var variert etter temadager f.eks. Barbecue, Greek, osv.
Hotellet ligger bra plassert i forhold til vind og har et stort antall solstoler plassert rundt bassengene. Det kan oppleves noe trangt til tider rundt bassengene, men stort sett ingenting å klage på.
Show på hotellet flere kvelder i uken basert på temaer som Abba, Rock osv. og fungerte som bra underholdning både for store og små!

Anbefaler hotellet helt klart og kommer nok til å reise tilbake ved senere anledning.

• Opphold: juli 2017, reiste med familie
Takk, Sander S
Anmeldt 20. juli 2017

Var der med to gutter på 14 mnd og 2,5 år og det var mye morsomt for de også. Selv om man skulle tro at det var litt større barn som ville fått et utbytte av dette oppholdet.
Lollo og Bernie var jo den store hitten, og vi var selvskrevne gjester på mini-disko og familieunderholdningene. Det jeg syntes var synd var at sanden på lekeplassene var møkkete og lite barnevennlig. Når det er såpass mange familier der bør de spandere på seg ordentlig sand. Artistene var veldig flinke og flinke med barna.
Hadde og kunnet ta seg bedre tid på de forskjellige barneoppvisningene...vet at det sikkert er slitsomt å ha barn rundt seg til alle døgnets tider, men det er nå slik at det er barna som er grunnen til at vi velger å dra på sånne reiser:)
Maten på restauranten (ikke buffeen) var veldig god og servicen var eksemplarisk!!

Romtips: Kanskje et som ikke er så langt unna det man er mest interessert i:)
  • Opphold: april 2017, reiste med familie
Takk, Badboni E