Anmeldt 22. oktober 2018 via mobile enheter

Jeg hadde en fantastisk uke på Amanda Colossos. Veldig bra hotel ,fint rom , god mat ( stor buffer variasjonen ) og tre Ala vart restauranter. Vennlig personale ( Panayiota i reseptionen , Angelika på executive lounge og Thanos i pool baren ) . Plasseringen er bra . Den er nærmet sentrum og gamle byen . Jeg anbefaler dette . Passende for barn og voksne .

Dato for oppholdet: oktober 2018
Takk, 919andrianaa
Amada_Colossos, Guest Relations Manager på Amada Colossos Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. oktober 2018

Dear Mrs Andriana,

Thank you very much for taking time to write your review about your recent stay in the Amada Colossos Resort.We are happy to read that you had a lovely stay with us.Thank you for mentioning the staff members that made your stay even more pleasant.We look forward to welcoming you back soon.

Anmeldt 2. oktober 2018 via mobile enheter

Dette stedet er et fantastisk fint sted. Fin avstand til stranden. Fint og reint hotell.
Hyggelige og blide ansatte. Er det en ting jeg ville hatt annerledes er det døra til toalettet på rommet som er ei glassdør med stor åpning både over og under.
Om kvelden satt vi i baren ute og ble underhold av Jannis som jobber i baren.
Bussen til Rhodos by stopper rett på utsiden av hotellet så det var lett å komme seg dit.
Dette er et sted vi vil tilbake til.

Dato for oppholdet: september 2018
Takk, JohnH3222
Amada_Colossos, Guest Relations Manager på Amada Colossos Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. oktober 2018

Dear Mr John,

Thank you for visiting the Amada Colossos Resort and for posting your review. We are very happy to hear that you had a great time in our resort and that it exceeded your expectations.We are more than happy to hear that you would visit us again.
It will be our pleasure to welcome you back and offer you a great holiday experience.

Anmeldt 21. juni 2018 via mobile enheter

Utmerket hotell, bra for barn, det er en hel stab som tar vare på dem. Store rene bassenger inkluderer et badeland med vannsklier. Spisestuen er stor med sitteplasser inne og ute. Hotellpersonalet er veldig høflig og hyggelig. Om kvelden er det forestillinger av underholdningsholdet for barn, for dårlig for voksne. Rommene er store og rene med en stor balkong med utsikt over havet og bassenget, dusjen er pent innredet. Jeg ville definitivt gå tilbake til dette hotellet.

Dato for oppholdet: juni 2018
1  Takk, Liona17
Guest R, Guest Relations Manager på Amada Colossos Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. juni 2018

Dear guest, we are very pleased to hear you enjoyed your stay in our resort. Therefore we would like to thank you for taking the time to share your experience. We are looking forward to welcoming you back again!

Warmest regards,
The Management team

Anmeldt 24. mai 2018 via mobile enheter

Fantastisk hotell, fine rom med bra renhold. Veldig fine familerom i 8 etasje med nydelig utsikt. Topp sikkerhet ved bassengene og vannskliene, 4-5 badevakter daglig som passet på og var veldig på vakt. God service i resepsjonen. Lettvint å leie bil på hotellet. Vær obs på at alle restaurantene er 5 stjerners og der har der dresscode- mennene må ha bukser som går godt over knærne. Apollo bla opplyser ikke om dette i deres katalog.

Dato for oppholdet: mai 2018
Takk, Bente G
Amada_Colossos, Guest Relations Manager på Amada Colossos Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 13. september 2018

Dear Mr Bente,

Thank you very much for your review about your holiday in Amada Colossos Resort. We are more than happy to hear you enjoyed your stay here. We appreciate our guests' comments as they help us to improve our service.We hope to welcome you again in our resort and offer you nice and relaxing holiday.

Anmeldt 21. september 2017

Amada Colossos opphold fra 2.Sept-16.Sept 2017

Vi (min mor og meg)har besøkt hotellet en rekke ganger igjennom flere år. Vi var lett ekstatiske og spent på møte med det nå renoverte hotellet, som vi har følt som hjemme i større og større grad de siste år.

Vi var i kontakt med hotellet i forkant for å forvisse oss om at vi ville få ett rom i nærhet til heis, da jeg er rullestolbruker. Vi ble fortalt at vi ville få rom nær heis.

Vi har fulgt prosessen i den grad det har hvert mulig, da hotellets ledelse har hvert veldig tilbakeholdne med bilder igjennom renoverings-prosessen. Noe har lekket ut, å vi var veldig spent på hva som ville møte oss.

Vi ble noe bekymret for vår egen reise til Amada Colossos, da vi så at åpningen drøyde ut i tid, men ble glade da vi så det åpnet 15.Juli.

Når vi bestilte, leste vi nøye igjennom hva som ble lovet ferdig og skulle tilbys ved hotellet, å fikk innrykk av at det skulle fungere tilnærmet optimalt alt som var ferdigstilt.
Det blir via reiseselskap og via Amada Colossos egne sider beskrevet at man skulle oppleve en svært god matopplevelse som følge av oppgraderingen og mulighet for å besøke hotellets tre nye ala carte restauranter én gang hvert, hver uke. Dette for våres del ville tilsi 6 besøk totalt. Her var alternativene Gresk, Italiensk og Kinesisk. I barene på hotellet, ble vi lovet ett bredt utvalg internasjonale merker alkohol og naturligvis de lokale.

Ved ankomst ble vi møtt nærmest litt overveldende, om dette har noe med at vi har gjestet hotellet en rekke ganger, eller om dette er en del av den nye standarden er uvisst. Vi ble møtt med svalende klut til panne, nakke eller lignende, samt ett glass juice og vann.
Vi ble fortalt at vi var tildelt ett rom i 4. etage, men at dette ikke var helt klart ennå. Vi ble formodet om å få oss noe lunsj og at rommet skulle bli klart ganske snart. Vi takket for dette, men rakk ikke å summe oss, før Resepsjons-manager dukket opp og ønsket å snakke med oss. Vi ble så tilbudt å se på ett større rom, som han ønsket å tilby oss om vi ønsket dette. Vi takket for tilbudet å fulgte med manageren til rommet, som var stort og flott. Vi takket ja til tilbudet. Vi gikk deretter til lunsj, for at de skulle få anledning til å gjøre klar rommet og for oss å få i oss sårt tiltrengt mat etter en lang natt og formiddag. Så langt en positiv opplevelse, tross en noe overveldende ankomst.

Lunsj: Vi ankommer buffé-restauranten, å gleder oss til en smaksopplevelse, som så varmt er omtalt.
Vi hilser på noen gamle kjente i personalet, får en kort titt inn i kjøkkenet fra døråpningen. Alt ser lovende nytt og flott ut.
Vi finner oss litt forskjellig mat utifra utvalget. Utvalget forøvrig minner svært mye om hva vi husker fra tidligere, tildels en anelse penere anrettet. Vi finner oss ett bord innerst i sonen for voksne. Etter noe tid ankommer ett menneske som tar bestilling på ønsket drikke til maten. Høflig nok, men ser noe demotivert og sliten ut. Vi begynner å smake på de forskjellige rettene vi har tatt til oss, å blir umiddelbart overrasket og skuffet over hvor smakløst det hele er. Alt kjøtt er i det store og hele mørt og fint, men det mangler smak. Først når vi er nærmest ferdig med vår ellers smakløse lunsj, og begynner å håpe det er noe dessert retter som smaker mer, ankommer vår drikke. Vi blir litt overrasket over at dette tar såpass lang tid, da det er så mange ansatte som springer omkring. Umiddelbart inntrykk av dårlig organisering og oppgavefordeling. Vi har nå i hvert fall fått oss noe å drikke til det søte vi snart skal forsyne oss av. Kaker og desserter er veldig pent anlagt og enkelte i porsjons-beger. Vi finner at det meste av desserter er samme som tidligere, men pent pyntet. Om ikke annet, så smaker det startsett godt.

Vi får etter lunsj tildelt rommets nøkkelkort og alt later til at ferien kan starte.

Helt til vi ankommer stranden, å det viser seg at adkomst stien til stranden er fjernet. Som rullestolbruker er det nå ikke mulig å komme til piren som tidligere. Dette har aldri hvert ett fullgodt alternativ for handikappede, men har for min del fungert greit, da jeg har styrke nok til å komme opp og ned ifra piren. Vi forespør personalet om det er mulig for dem å få lagt tilbake stien ned til piren, slik som den var tidligere. Dette skulle de selvsagt få til, men ikke før dagen derpå.
Dette hørtes greit ut, så vi fant oss i å avvente. Denne stien har tidligere også blitt flittig brukt av eldre med begrenset gang funksjon i sanden, andre rullestolbrukere med noe gang funksjon for å komme nærmest mulig vannet, samt personer med barnevogner og annet.

Middagen opplevde vi på linje med lunsjen, en heller skuffende og smakløs opplevelse. Vi gledet oss igjen over at kjøttet om ikke annet var mørt. De hadde også gyro denne dagen, en ellers så smakfull typisk gresk rett, var ikke annet enn tørr-stekt kjøtt uten så mye som en anelse av paprika å spore. Drikke lot også her vente på seg, som det gjorde igjennom hele oppholdet.

Dag 2: vi så frem til endelig å komme oss på stranden. Gleden var kortvarig, da de hadde lagt stien i sanden på ett helt annet sted enn det som var meningen, den var rett og slett lagt ut i intet i sanden, å stoppet omlag 10 meter fra vannkanten. Etter henvendelse på nytt, så skulle de få flyttet denne til der den tidligere hadde hvert. Tydelige tegn på kommunikasjonssvikt var å spore. Det ville gå ytterligere hvert fall 1 dag, før vi fikk badet i sjøen.

I barene stusset vi på at vi bare fikk servert lokalt drikke. Med unntak av Aperol Spritz og ett par Martini Vermouth varianter. Vi forsto det som at de kanskje ikke hadde annet, noe vi fant merkelig, ettersom lovnadene om annet var tydelig presisert.

Rommet og de nye basseng områdene er fantastiske å skue, flott design. Noe mindre ting er ikke helt ferdig, men dette er ikke noe vi henger oss videre opp i, da hotellet skal igjennom en fase 2 kommende vinter. Det fremstår generelt helt og pent. Derimot hva vi stusser på, er at det når det først er lagt historiens største investering i Rhodos historie, ikke er lagt bedre til rette for handikappede. Her finnes ikke ett eneste handikaptoalett eller handikap rom. Det er også svært vanskelig å komme seg til det meste for ett menneske med handikap, da de få rampene omkring er bratte og lite gjennomtenkt. Det vil oppleves som umulig for enkelte å komme seg til flere av bassengområdet’s barer og fasiliteter. Fremfor å bygge rampe-broer over bassengene, slik utkast i tegninger viser, har de bygget massive trappe løsninger på broene.

Systemet for å skifte badehåndklær kunne også hvert justert, slik at de i det minste hadde samme åpningstid som bassengene. Bytte av badehåndklær er åpent 9-17, mens bassengene er åpne 10-18. Damen som skal bytte om håndklærne er også borte lengre tid av gangen i forbindelse med avlevering av innleverte håndklær, å bytte må da avvente til hun er tilbake igjen eller neste dag.

Det kommer godt frem igjennom det meste på dette hotellet, at det er gått veldig fort for seg og at det meste er dårlig gjennomtenkt. Plan for gjennomføring av drift er helt tydelig ikke lagt parallelt med byggeplanene, da de nok ville løst mye på en annen måte.

Det kommer også frem at de fleste ansatte er ansatt ettersom de har fått tak i ansatte, da flere av de tidligere ansatte ikke turte å håpe hotellet klarte å åpne denne sesongen, å fant seg annet virke. Det er godt merkbart og synlig at de har ansatt alt som har søkt jobber her.

Flere av de ansatte i bufféen hadde ingen form for uniformering. Likevel tok de bestillinger og serverte drikke. De fleste i restauranten virket smert missfornøyde og fraværende. Dette var en plass der alle skulle gjøre alt, virket det som. Ingen definerte oppgaver og ett svare kaos.

Her vrimler av såkalte managere, mens deres funksjon virker å være smilende dukker på luftslottet. Ingen som stiller seg bak den enkelte ansatte ved problemer eller utfordringer. De ansatte fremstår som slitne og utmattede, noe som godt kan forstås arbeidsforholdene tatt i betraktning. Her råder det totale kaos og mangel av struktur og organisering.De ansattes arbeidsvilkår er godt tydelig ikke gode. Dette året jobber de ansatte 7 dagers uker, da de ikke har råd til å ha en fridag. Det kan for enkelte synes å være umenneskelig, men de tør ikke ta fri, da de ønsker og trenger pengene til vinteren.

Rommet fremsto pent og nytt de første dager, etterhvert begynte vi derimot å stusse over renhold. Hår som lå på samme sted over dager, flekker som forble i dagevis og annet bøss som aldri forsvant.
Etter spørsmål om renhold, ble vi lovet at det skulle tas tak i. De påpekte flekker forsvant, men kun de vi hadde påpekt. Mor skulle plukke opp noe fra gulvet, å fikk med det en titt under sengen. Her var det tydelig ikke vasket noen gang etter møblementet var plassert. Ett godt teppe på 2-3cm bygge støv og hybelkaniner lå jevnt under hele sengen. Etter vi påpekte dette, så ble det tydelig feiet under sengen, men ikke bedre enn at det dukket opp ett brukt sokkepar, som tydelig var fra tidligere gjester. I samme moment dukket en grå sokk opp i blant mine klær. Jeg har aldri hatt en grå sokk. Vi fant også ut at de vasket rommets kopper i rommets håndvask på badet. Når vi forespurte koppene, ble vi fortalt at disse ble vasket i håndvasken med en svamp, som de benyttet i alle rommene de besøkte, da de ikke hadde kapasitet til å bytte om disse. Svamper er som kjent bakteriebomber. Det ble heller ikke supplert benyttet kaffe, te eller annet på rommet. For de som måtte ønske en melke-skvett, så finnes ikke små bokser med melk tilgjengelig.
Først etter mange mange dager med klager på renholdet, fikk vi ett akseptabelt nivå på renholdet nest siste dag av vårt to ukers opphold.

Ettersom oppholdet gikk og samtalene med resepsjon, management og øvrige ansatte hopet seg opp, merket vi tydelig avvikende management, vi ble fortalt at de var redd for oss, da det vi påpekte, var av elementær art som de selv innså ikke var godt nok og at dette var ting de burde helt klart ha tatt tak i på tidligere tidspunkt. Klage stormen hadde etter hva vi forsto hvert massiv. Istedenfor å ta tak i utfordringene, så skygget de heller banen, å lot den enkelte arbeider ta støyten. Vi opplevde at flere av de ansatte var nærmest på gråten når vi spurte hvordan de orket å jobbe under slike forhold. Rett og slett trist å se at ansatte kan bli så dårlig behandlet fra det ene året til det andre.

Etterhvert som dagene gikk, å vi kom til starten av uke 2, fant vi at de hadde også ulike andre internasjonale alkohol sorter, ulike likører og annet. Merkelig nok, så måtte man etter å ha fått servert feil, be spesifikt om dette. Vi opplevde da at de nærmest ble aggressive, fortalte oss at det var det samme. Vi opplevde også å bli fortalt at vi måtte betale ekstra for dette, noe som klart ikke medfører riktighet, å vi måtte påpeke at dette skulle være inkludert. Så etter over en uke og ubehagelige opplevelser, fikk vi omsider internasjonale likører og brennevin, dog på konkretiserte henvendelser. Ingen forespørsel om vi ønsket internasjonalt eller om vi ønsket å smake på deres «fullgode» lokale alternativer. Det ble også på tidspunkter opplyst at enkelte typer likør og brennevin var for ekstra betaling, men noen spesifisering eller prisoversikt over hvilke dette gjelder, er ikke å oppdrive. Det virker som dette var opp til den enkelte.

Vi fant noen av personalet veldig hyggelig, imøtekommende og forståelsesfulle. Alt av resepsjons-personale, gjorde deres ytterste for å videreformidle og imøtekomme, vell og merke uten å bli hørt av sine arbeidsledere eller arbeidsgivere. Det samme for de flotte damene som måtte ta alle klager vedrørende ala carte restaurantene, som var fullbooket i over en uke hver, tross at alle gjester er lovet ett besøk ved hver, hver uke. Disse flotte damene må ha noen lange vanskelige dager. Først når gjestene gikk i fistel som følge av umulig å få tilgang til restaurantene, så fant de plutselig en løsning.
Om vi hadde hvert i deres sted, så ville vi nok sluttet i jobben på dagen.

I barene, så var det ymse kvalitet på de ansatte. I midtre bar ved bassenget, fant vi stor forskjell i arbeidere, noen umenneskelig hardtarbeidende og andre mer arrogante enn vi noen gang har sett. Den godt voksne damen som har jobbet ved hotellet i mange år, gjorde en like god jobb som alltid, smilte og arbeidet jevnt igjennom hele sin dag. En nyankommet arbeider fra Lanzarote, skremte oss nærmest, da han gikk og jobbet non-stop fra han kom til han var ferdig for dagen. Skulle jeg ansatt én ansatt fra hotellet i min virksomhet, måtte det blitt dette fantastiske arbeidsjernet. Vi opplevde at han nærmest måtte jages for å gå og spise. Han var en sjeldenhet å se i noen som helst setting. Den andre litt yngre voksne damen og en Rumener med briller derimot, opplevdes svært arrogante, de så tvers igjennom gjester og var mer opptatt av å snakke med hverandre eller sine favoritt gjester enn å servere. Rumeneren kunne snakke i timesvis med enkelte gjester, også om andre gjester, da i hovedsak på sitt morsmål. Disse to, kunne stå å snakke eller sparke i bena, mens deres «undersåtter» sprang som dyr for å servere og tekke alle gjester. I den andre baren ved bassenget opplevdes det at de ansatte var veldig unge og umodne, de var hyggelige, men ustrukturerte og fraværende.

I lobby baren, opplevde vi å bli fortalt at den lokale kaffe likøren var det samme som både Kahlua og Tia Maria, da mannen hadde jobbet med dette i 17år. Han har tidligere år, hvert ett fantastisk menneske som har fremstått å sette pris på jobben sin og alle gjester. I år, virker han å være veldig sliten og nærmest litt kort og amper ovenfor gjestene. Den unge i baren her, jobber godt og effektivt, er i det store og hele god mot gjestene, men kan mot slutten av kveldene virke sliten, naturlig nok, da han springer tidvis for to personer igjennom hele vakten sin.

Guttene ved vannsporten Blueline Watersport, er som alltid blide, møter enhver gjest på best mulig måte. De legger til rette for at du som gjest skal ha en god opplevelse av de ulike aktiviteter de kan tilby. De vil aldri risikere noe, å står heller over en tur om de anser dette for å være en minste risiko for deg som gjest. Her går sikkerheten foran alt, ulikt noe annet sted vi har opplevd, der gjerne pengene har gått først. Dette er en god opplevelse for alle! Kan trygt anbefale selv bestemor i åttiårene en tur med disse gutta, med parasail.

Det var også en svært god opplevelse i hotellets vannpark, her gjorde badevaktene alt de kunne for at alle skulle ha en god og trygg opplevelse. Vi opplevde de så bra, at vi ikke har ord gode nok for denne gjengen flotte glade mennesker. De regelrett bar meg opp to ganger for å kjøre skliene, første tur insisterte lederen deres å kjøre med meg for at jeg skulle ha en god opplevelse. Andre tur fikk jeg kjøre alene, men de var overalt for å tilse at jeg hadde en god opplevelse. Opplevelsen var så god, at selv min godt voksne mor tok mot til seg å kjørte to sklier. Parken kunne gjerne hatt en ennå lengre sklie ett hakk høyere, men alt i alt godt og artig alternativ til øvrige hotellet. Derimot var det dårlig med solsenger og parasoller.

Ala carte restaurantene var heller så som så, vi fikk etter mye om og men besøkt de alle en gang hver. Ikke to som vi var lovet. Vi så i alle restaurantene at det var masse ledige bord, men de var alle underbemannet og dårlig organisert, samt noen bord visstnok var reservert det enkelte reiseselskap, å skulle stå tomme uansett om ikke noen av selskapets gjester hadde reservert. Her skulle alle ansatte servitører innom alle bord med en rett eller annet, noe som sier seg selv at gjør det vanskelig for servitørene å levere en god opplevelse. Maten i den greske var generelt god, hovedrettene derimot kunne hatt mer genuine smaker og krydder, det virket som de hadde lagt listen så lavt at smakene skulle passe alle. En gresk rett skal være preppet med gode smaker og krydderier. Den italienske ville fått enhver italiener til å gå i fistel. Flere av smårettene her var rett og slett uspiselige. Vi opplevde også å bli dårlige i magen i to dager etter besøket til denne. Vi vil fraråde alle å ta seg bryet med å spise her. Den Kinesiske derimot. Her fikk vi oppholdets første opplevelse av god og varm mat. Ikke noe annet sted på hotellet finner du mat med like god smak og temperatur som her. Vi måtte faktisk blåse på maten. Igjennom det hele, var den kinesiske en opplevelse som gledet og mettet.

Ettersom det ikke eksisterer handikap toaletter noe sted på hotellet, så måtte jeg mang en tur på rommet for å benytte ett toalett uten å måtte risikere andres urin på hendene. Min mor derimot besøkte de nye toalettene ved bassengområdet, det som overrasket henne stort, var at disse tydelig hadde konstruksjons og monterings feil. De var rett og slett ikke montert godt nok, slik at det i disse var svikt i hele skålen montert til vegg. Denne bøyde seg ned og innover i vegg. Hun anslo at dersom noen tyngre person skulle satt seg på disse, så ville de risikere at hele toalettet ville kollapse.

I første uken ankom omlag 200 israelere hotellet, noe som ikke skulle ha noe som helst betydning for øvrige gjester, men det fikk det. De ble værende ved hotellet i 3 dager, 3 dager der øvrige gjester ikke eksisterte eller hadde rettigheter. De sperret av deler av hotellet for denne gruppen. Øvrige gjester fikk ingen informasjon om noe. Stille sonen i bufféen var stengt for alle andre gjester, det ble heller ikke gitt alternativer til denne. De tok seg til rette i bufféen, presset seg frem og presset øvrige gjester bort. Vi opplevde ikke å få anledning til å spise. De fremsto også som svært frekke og uhøflige. Vi ble å måtte spise restene som var igjen rett før bufféen stengte for kvelden. Som ikke maten i bufféen var kald og smakløs nok fra før.
De arrangerte en fest ved strandbare på kvelden, der gjester opplevde ikke få lov å gå tur på stranden, da de hadde enerett til området. Ved bassenget etter deres første dag, regelrett jaget deltagere fra gruppen en tysk 9 år gammel gutt, dyttet ham i bassenget og ba han fjerne seg til motsatt ende av det store bassenget, da han som ikke hadde noe der å gjøre. Guttens mor måtte besvare sønnens spørsmål om hva de hadde gjort disse menneskene galt. Det ble utøvd ett språk fra enkelte, som ikke burde ha eksistert på 70år.

Alt i alt, så betaler man her mye mer enn hva man burde kunne forvente av dette hotellet. Mangel på styring, management, organisering og opplæring er fremtredende.
Dette er veldig trist, da jeg frem til nå har hvert den første til å anbefale dette hotellet. Ansatte i barer som tydelig er instruert i å benytte lokalt drikke for enhver pris. Direkte dårlig og uhygienisk vask eller la oss si feiing av rom, vask skjer ikke i løpet av ditt opphold. Maten er dårligere enn noen gang. Rettene er de samme som tidligere, begrenset utvalg. Mye det samme som går igjen, i ulike utførelser. Svær lite til intet spesifikt gresk.

Om hotellet ønsker, så vil jeg kunne tilby å komme for noen måneder neste sesong for å bidra til mulige forbedringer, organisering av ansatte og rådgi for bedre tilrettelegging for handikappede.

Oppholdet sett under ett var en stor skuffelse.

Dato for oppholdet: september 2017
Takk, JuliusIlGrande
polisantoniou, General Manager på Amada Colossos Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. september 2017

dear Julius
thank you for staying in the Amada Colossos.
your comments will be taken into consideration.
my regards to you and your mother