David181084
Dato for oppholdet: januar 2019
chanupongm, General ManagerIdyllic Concept Resort, svarte på denne anmeldelsen
Besvart 24. jan. 2019
Dear David,

Greetings from idyllic concept Resort Koh Lipe !

Thank you very much for staying with us in Koh Lipe and for taking the time to extend your generous comments. I am delighted that you were able to have a memorable holiday while enjoying the comfort of you toom #820 and the serenity of our private bay stretching out to the Andaman sea. It is great that all aspects of your stay combined to exceed your expectations and to create another blissful escape to tropical paradise

As IDYLLIC , we take pride in delivering service excellence at every opportunity, anticipating our guests’ needs and paying the highest attention to details. I have already passed your comments on to our entire team as it is such gracious comments as yours that provide motivation for our team to continue delivering the highest standards of service which are a signature of the IDYLLIC concept Resort

Thank you once again for time to share your excellent feedback and for choosing our Resort for your travels , we look forward to welcoming you back in the near future.

Best regards,

kr 1 208
0.7 km fra Idyllic Concept Resort
Se flere hoteller i Ko Lipe
Anmeldt 8. april 2018

Hotellet leverte fra første stund. Fantastisk beliggenhet, hyggelig personale og flotte rom. Vi hadde et iLuxury-rom, som ikke er like stort som det står på hjemmesiden deres, men utrolig flott. Stort, fint rom med et enormt bad og stor balkong. Effektiv aircondition i taket, som sørger for at man ikke blir forkjøla.

Maten er kjempegod – både frokosten, som har stort utvalg (både europeiske og thailandske retter) og lunsjen/middagen. Anbefaler blant annet chicken cashew fra den thailandske menyen til lunsj. Nam!

Det er mange solsenger tilgjengelig og man får låne kajakk og dykkemaske (og badehåndklær). Anbefaler å ta kajakken ut til øya rett utenfor stranda, hvor det er masse fine fisk. Usikker på om det alltid er slik, men da vi var der (i 15 døgn) var vindretningen ofte inn på stranda – aldri fra. Det var bare deilig, for på varme dager trenger man vind. Synes man det er for mye vind noen dager anbefales det å gå bort til stranda hvor man kommer inn med båtene – der er det vindstille. Ville derimot ikke bodd der, da det er veldig mye båttrafikk.
Stranda Idyllic ligger på (Sunrise beach) er veldig rolig både på dagtid og kveldstid. Det ligger én bar langs stranda, cirka 200 meter å gå fra hotellet.

Man blir hentet på stranda av de ansatte og kjørt på moped til hotellet. Å gå til Walking Street tar cirka fem minutter. Og ja; der finnes det minibanker (ATMs).

Hadde ikke vært i tvil om å velge dette hotellet. Koh Lipe er en helt fantastisk øy, som vi definitivt skal tilbake til. Og da skal vi bo på Idyllic igjen.

Dato for oppholdet: mars 2018
Takk, Trine U
Anmeldt 28. august 2017 via mobile enheter

Vi hadde fått anbefalt dette hotellet av noen venner og hadde et fint opphold på idyllic. Likevel ble vi litt skuffet da vi ikke synes de leverte i forhold til prisen på oppholdet (sammenlignet med hva vi fikk for samme pris andre steder). Rommet var strøkent og rent, og med stort badekar på rommet. Men ellers var det alt for mange gjester på alt for lite areal. Dersom man ville ha plass ved bassenget eller finne en ledig solseng måtte man være på plass nærmest før frokost. Med andre ord ble vi liggende i sanden uten solseng hver dag. På den nydelige stranda gjør det heldigvis ingenting. Men synes likevel ikke det er godt nok når man betaler flere tusen natta.

Dato for oppholdet: august 2017
Takk, Madelen Roxman U
Paul-Kaewisarakul, General Manager på Idyllic Concept Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. august 2017

Dear Roxman U,

Thank you for writing this review. While I am happy to read that you enjoyed your overall stay. I am so sorry for your comment about sunbeds were not well prepared for all guests. We will improve before this coming high season. Please accept my apologies for the inconvenience may have caused.

We hope to welcome you back in the not too distant future.

Kind regards,
Paul Kaewisarakul

Anmeldt 28. juli 2017 via mobile enheter

Hotellet har en fantastisk beliggenhet like ved stranden. Vi bodde i en I-breeze leilighet med flott utsikt over stranden og med gode fasiliteter. Rommets air-condition besto av to takvifte som ikke ga fra seg kald luft. Det var derfor svært varmt både dag og natt. Hotellet reklamerer med høyhastighets Internett, men WIFIen var dårlig og svært ustabil.

Hotellet hadde god mat og vi valgte å spise de fleste måltidene våre der. Etter noen dager ble vi alvorlig matforgiftet etter en middag, hvilket resulterte i et sykehusopphold. Denne opplevelsen trekker helhetsinntrykket betraktelig ned.

Dato for oppholdet: juli 2017
Takk, Ane_o1988
Paul-Kaewisarakul, General Manager på Idyllic Concept Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. juli 2017

Dear Ane_o1988,

Thank you for taking the time to write a response after your stay with us at Idyllic Concept Resort. Your comments on Air-con and wi-fi had been fixed. We are also very sad to hear about food poisoning. After I had investigated, Pineapple juice was the main cause. We are terribly sorry and apology about that.

Thank you once again and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

Sincere regards,
Paul Kaewisarakul

Anmeldt 31. januar 2016

Vi bodde her i november 2015. Vi har ikke så mye erfaring med hoteller ellers i Thailand, men synes dette var ganske rent og fint! Ingenting spesielt vi var misfornøyd med. Siden vi var der i 9 netter, så ble frokosten veldig kjedelig etterhvert, men de hadde et greit utvalg. Stranden var trolig den fineste på hele øyen. Veldig fin strand. Gratis leie av kajakker som du kunne bruke til å padle rundt til andre strender og øyer. Vi fant noen veldig fine strender en kort padletur unna. Gratis strandbag og hatter til låns. Strendene på øyen er preget av mye boss, og de var ikke alltid så flink til å rydde strendene. 5 minutter å gå til Walking Street. Som ellers i Thailand er det mange løshunder. Vi hadde ingen negativ erfaring med de, men jeg synes veldig synd på de som har mangel på mat og helsetjenester. Generelt god service og god beliggenhet!

Dato for oppholdet: november 2015
Takk, Marie R
Anmeldt 27. juli 2014

Vi ankom hotellet etter en uke på Koh Lanta og hadde sett veldig frem til en uke med luxus. På Koh Lanta og ellers i Thailand (hadde reist i 5 uker) hadde vi alltid booket ved noen av de dyreste resortene, men alltid opplevd at det var skittent og rensligheten var generelt svært dårlig i forhold til prisen og rommet vi betalte for.

På Koh Lipe skulle denne opplevelsen igjen gjenta seg. Vi bodde på i-Pool Luxory of betalte svært mye siden det var høysesong og rundt kinesisk nyttår. Da vi kom måtte vi vente en god stund i resepsjonen fordi rommet skulle "klargjøres". Vi ble så fulgt til rommet og satte oss til rette. Veldig fort oppdaget vi store hybelrotter av støv overlat og det gikk maurstier inne på rommet flere steder. Vi gjorde ikke stort med det siden det var Thailand og hadde blitt godt vant til hvor skittent det er overalt uansett hvor mye du betaler.

Senere på dagen bestemte vi oss for å bare nevne det i resepsjonen. Da måtte resepsjonisten snakke med en manager som skulle ringe eieren i Kina som ville ha bilder av støvet. Så manageren ble med opp på rommet og lagde mye ståhei mens han tok bilder av alt spindelvevet, støvet og maurstiene. Han gikk hele tiden og klagde på at det var de primitive øyboerne som ikke visste hvordan de skulle vaske ordentlig og skylte alt på de. Noe vi synes var veldig merkelig og ubehagelig. Det er hotellet som driver opplæring i ståd med sin standard, så da å skulde på sea-gypsier for dårlig renhold blir veldig lavmål fra administrasjonens side. Neste dag kom samme mann tilbake igjen veldig beklagende og fortalte at eieren i Kina ville by oss på 8-retters middag på hotellets regning. Vi takket ja og bestemte oss for å ta det som lunsj siste dagen før vi skulle reise til Malaisia.

I løpet av hele oppholdet gikk nå denne manageren og beklaget og det hele var veldig slitsomt egentlig! Da siste dagen kom og vi et par dager før hadde sagt ifra om klokkeslettet vi ville ha denne lunsjen pga båtforbindelse videre til Malaysia ble denne lunsjen/middagen veldig forsinket. Da vi satte oss ved bordet ble de litt paffe og røsket fort frem noen små kalde vårruller som vi kunne starte med. Etterhvert kom det mer mat, mye mer mat, men vi rakk aldri å spise alt fordi det tok for lang tid siden vi måtte rekke båt videre.

Alt i alt var hotellet veldig pent, utrolig artig arkitektur, vi savnet knagger/kroker til å henge håndkler, så måtte hendge de på skapene, men interiøret var bra. Beligenhet var ok, mange løshunder som vi opplevde som noe truende på natten. Veien mellom hotellet og "sentrum" på Lipe var ikke opplyst så vi måtte ha lommelykter og da var det litt skummelt med agressive løshunder om natten. Ellers var stranden og solstolene der vi lå om dagen idylliske og alt i alt en deilig opplevelse.

Bor ellers svart mange kinesere på hotellet i januar/februar, det var en litt anerledes opplevelse da de har svært ulik kultur fra europeiske turister.

Dato for oppholdet: januar 2014
Takk, SarahJahangiry