eDreamsUSD 240
TripadvisorUSD 240
ZenHotels.com
FindHotel
Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

Rommet vårt i sidefløyen var helt ok, selv om det var lite og uten utsikt. Rent og stille. Det er den fine hagen som går helt ned til fjorden og den flotte utsikten fra hagen som gjør at vi ble så fornøyde med dette hotellet. Vi spiste middag ute om kvelden og fikk god mat servert av en veldig hyggelig dame. Biffen var supermør og kjempestor og med godt tilbehør. Anbefaler også å ta et glass vin nede på brygga før maten. Spisesalen har flott utsikt mot fjorden og frokosten er god. Likevel synes vi prisen var noe i overkant i forhold til andre hotell og restauranter vi har besøkt på vår lille norgesferie. Uansett - vi anbefaler dette hotellet og en middag ute i hagen når været er så fint som da vi var der.

Takk, ren_ekatrinb
Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

På vår veg inn Kvinnherad, passerte vi fjordhotellet . Vi fant ut at det kunne passe med lunch. Vel inne ble vi mottatt av et hyggelig personale. Lunchen var akkurat åpnet, så vi fikk bestilt med en gang. Vi bestilte kyllingsalat, Hamburger og fiskesuppe. Kyllingsalaten har jeg prøvd før ved et tidligere besøk. Det var en stor porsjon, og den smakte godt. Fiskesuppen har et godt rykte på seg, men personen syntes rekene var i det meste vel «kokt». Hamburgeren var i det «tørreste» laget, men verst av alt – den var ikke varm. Maten under ett gir jeg derfor middels karakter. Det som trekker ned hele besøket, og etter mitt syn er litt alvorlig, er hvordan hotellet er rustet for gjester med rørelse hemming. De har en HC-parkering like ved inngangen, og ramp for rullator inn. Det er bra (tross av at den også blir benyttet til MC-parkering. Det var litt vanskelig med å komme ut av bilen). Det som er mest alvorlig er at de ikke har HC-toalett. Vi klarte med mye anstrengelse – og til stor ydmykelse for person det gjalt – besøke toalettet. At et moderne hotell som Rosendal Fjordhotell fremstår som ikke har toalett for handikappede, er for meg helt uforstående. Det var en fin dag, så vi kunne tenke oss å sitte i hagen. Det var ikke lett siden utgangen der kun var med trapp, og ikke ramp for rullator eller rullestol. Vi ble opplyst at vi kunne gå rundt hotellet og inn i hagen. Det var ikke aktuelt siden gjesten hadde svært begrenset mobilitet med rullator. Da vi skulle forlate restauranten, og gjesten trengte en kort pause, ble vi tilbudt en rullestol som hotellet hadde lagret på loftet. Det gjorde straks livet lettere, og vi fikk personen trygt inn i bilen.
Med et mindre hyggelig toalettbesøk og kanskje litt skuffende matopplevelse, kan jeg ikke gi bedre karakter enn under gjennomsnitt. Det hører med til saken at prisen (restauranten) er i en klasse der en forventer samme klasse på maten.
Jeg vil råde hotellet til å vurdere følgende: bygge en rullestol-/rullatorramp fra resepsjon ut i hagen. Kan gjøres med enkle grep. Inkludere i resepsjon-/ restaurantdelen et moderne HC-toalett. Kan kombineres med baby-stellerom.

1  Takk, AndersZorn
Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Dette må være Norges mest overprisede hotell. Maten har tidligere vært veldig god, og spesielt fiskesuppen. Årets suppe var dessverre en stor skuffelse, så her må kjøkkensjefen finne frem den gamle oppskriften. Hotellet ligger vakkert til, men potensialet er dessverre ikke tatt ut.

Romtips: Be om rom med sjøutsikt. Om disse ikke er ledige, styr unna dette hotellet.
1  Takk, Knut F
Anmeldt 29. september 2020

Rom i anneks til den nette sum av kr 1800,- - et minirom med utsikt til parkeringsplass. MIddag måtte forhåndsbestilles, dagens treretters.

Ved ankomst i matsalen (fortjener ikke betegnelse restaurant) - fløy personalet veggimellom som forvirrede høns og hadde ikke kontroll på ankommende gjester, bordplassering eller hvem som ville bestille, hvem som hadde fått hva eller noe som helst.

Forrett skulle være soppsuppe - som viser seg å være microbølgeoppvarmet posesuppe. Hovedrett - fårefilet - serveres oppskåret - iskald - ved klage går det ennå 15 minutter før det serveres en ihjelkokt svinefilet - varm, men så kokt (kun brunet, ikke stekt) at kjøttfibrene faller fra hverandre, og totalt smakløst kjøtt. Det minner om forsøk på sous-vide som har gått galt.

Desserten var på menyen Pavlova - men bestod av en ubestemmelig søt masse som lignet på halvstiv, ustekt marengs toppet med Piano vaniljekrem. Måltidet var direkte motbydelig. Når man så topper det med å presentere en regning på kr 475,- pr. person er dette direkte skammelig.

Frokost dagen etter var 'pekebuffet' med tydelige begrensinger på antall egg man fikk osv. Én skje eggerøre og ett kokt egg, to sneier kokt skinke.

I det hele tatt var oppholdet på Rosendal Fjrodhotel noe av det verste vi har opplevd, både med hensyn til rom, mat og service. Dette er et etablissement vi ALDRI kommer til å besøke igjen. Overpriset til det vanvittige og den verste matopplevelsen vi noen gang har fått.

Takk, jan ole s
Anmeldt 16. september 2020 via mobile enheter

Ingenting å si om utsikten, men for 2300kroner kan en forventer mere enn blandingsbatterier fra 70 tallet, dusjforheng som klistrer seg på kroppen og teppebelegg fra den tiden det var moderne. Og om du ønsker å bruke gratis wifi bør du avsette litt ekstra tid, 5mbps er en opplevelse som ikke alle husker lenger.

Dato for oppholdet: september 2020
Takk, meinerthasselvika