Ulike måter å oppleve Baroniet Rosendal på
fra USD 2 477,90
fra USD 3 967,73
Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Nydelig lite slott med en fantastisk fin hageingen info ang at slottet ikke var åpent nede på parkeringsplassen som var et lite minus! Men ellers anbefaler jeg å besøke slottet

Takk, nieida83
Anmeldt 7. juli 2020 via mobile enheter

Baroniet var mindre enn forventet. Hagen vakkert anlagt med roser og blomsterprakt. Fint å rusle rundt i parken. Slottet var ikke åpent for besøk på grunn av covid 19. Inngangsprisen var derfor satt ned. Parken var vel verdt å besøke.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, hennings612
Anmeldt 21. juni 2020 via mobile enheter

Slottet var stengt, og vi hadde stedet så godt som for oss selv. Men, en informativ film og skjermer med flere detaljer fra rommene på slottet, gjorde at en visitt i besøkssenteret erstattet endel av opplevelsen.

Parken var fantastisk og det vil være hyggelig å komme tilbake et "normalt" år.

2  Takk, JosteinJ
Anmeldt 20. juni 2020

Vi har besøkt Baroniet Rosendal tidligere og har vært så begeistret, men alt er jo forandret på grunn av Covid-19 så ingen omvisning i huset og ingen kafe. Det var en film om historien om Baroniet Rosendal og fikk sett hagen, men det var ingen kafe åpen i juni. En skuffelse, - spesielt fordi vi hadde kjørt en lang omvei kun for å besøke Baroniet Rosendal.

1  Takk, Ingeborg56
Anmeldt 15. juli 2019

Kjære guide Ingeborg!
Tusen hjertelig takk for en fantastisk omvisning med deg som guide! Det var en lærerik, morsom og veldig fin tur rundt i huset! Du er en person som virkelig kan det å guide oss rundt og ta små stikkveier ut av manuset samtidig som du likevel klarer å holde deg til det! Takket være deg var det verdt å betale en femtilapp ekstra for å få omvisningen!

Hagen var fantastisk å gå rundt i! Masse vakre blomster, planter, trær og bygninger! Absolutt verdt pengene for å komme inn og se!

Så må jeg bare være skuffet over et par ting
•Det står at det er stengt i dag (mandag 15.juli) på flere nettsider! Men hva møter oss når vi kommer? Joda, et helt åpent sted! Heldigvis for oss så sjekket vi ikke før vi dro og stod først på parkeringsplassen når vi oppdaget det og derfor tok vi turen opp! Men dette er noe dere absolutt bør ordne opp i!
•Honnør-rabatt, hvorfor har dere ikke det? Det er utrolig dårlig gjort mot oss som både er uføre og alderstrygdet! Studenter får, så hvorfor får ikke vi?
•Informasjon om parkeringsplassen, vi fant ingen informasjon om hvor mye det koster, det burde vi virkelig kunne, og helst FØR vi kjører inn!

Dato for opplevelse: juli 2019
1  Takk, Turglad88
Baroniet, Public Relations Manager på Baroniet Rosendal, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. august 2019

Kjære Turglad88,

Tusen takk for den flotte anmeldelsen, og for den flotte tilbakemeldingen på vår dyktige guide Ingeborg! :-)

Utrolig hyggelig å høre at dere har fått så god valuta for pengene både innendørs og ute i landskapsparken. Vi har på samme måte som de fleste andre store kulturinstitusjoner i Norge, kun en voksenpris og ingen honnør slik f.eks. transportselskapene har. Vi skulle også veldig gjerne hatt offentlige tilskudd som gjorde det mulig for oss å tilby honnørrabatt! Studentrabatten kommer av at vi er en forskningsinstitusjon eid av Universitetet i Oslo.

Vi oppdaget at skiltet som informerte om pris var forsvunnet, dette ble erstattet like etter deres besøk. Beklager at vi ikke oppdaget det tidsnok til deres besøk. Send oss gjerne en epost med informasjon om hvor det var oppgitt feil åpningstider, så vil vi rette opp i det umiddelbart. Vi prøver så godt vi kan å oppdatere overalt, men dessverre hender det at enkelte sider glipper. Så flott at dere ikke fikk feil informasjon på forhånd! :-)

Tusen takk for besøket, hjertelig velkommen tilbake!

Vennlig hilsen
Linda Løvfall