Super stopp for å utforske Flåklypa sammen med barna :-)

Super stopp for å utforske Flåklypa sammen med barna :-) Romrakketten var gøy. Kantine middels... les mer

Anmeldt 24. mai 2021
Preben S
Bodø, Norge
Kulturbesøk

Anmeldt 31. juli 2020
AndersZorn
Stord, Norge

Anmeldt 24. mai 2021 via mobile enheter

Super stopp for å utforske Flåklypa sammen med barna :-)
Romrakketten var gøy.
Kantine middels.
Gøye aktiviteter. Fin stopp under en lang kjøretur.

Dato for opplevelse: mai 2021
Takk, Preben S
Anmeldt 8. september 2020

Aukrustsenteret kunne vi sikkert vurdert bedre, men Covid-19 gjorde at Måneraketten var stengt, og betaling i kafeteria med Vipps var umulig for oss siden vi aldri kommer til å ta i bruk den betalingsmåten. Virker nok lite spennende for barn, men helt greit for voksne, synd at vi ikke fikk oppleve dette uten Covid-19 restriksjoner. Vi betalte for å komme inn, tok noen bilder og kikket rundt på forskjellige stands, og liker man Flåklypa og Kjell Aukrust, anbefaler vi en tur hit.

Dato for opplevelse: august 2020
2  Takk, ExoticTravelTom
Anmeldt 23. august 2020

Noe av det første vi ser når vi ankommer Alvdal er Reodor Felgens månerakett.
Sist vi kjørte forbi var det stengt, så nå tok vi oss tid til å besøke senteret.
Dette ble et artig og lærerikt besøk.
Diverse Flåklypa filmer har vi sett, men nå kom vi litt nærmere inn på
"faren" til Reodor Felgen, Solan og Ludvig,
Kjell Aukrust en multikunstner som behersket blyanten like godt som penselen.
Besøket var absolutt vært inngangspengene.

Takk, BjR1956
Anmeldt 6. august 2020

Vi stoppet for å finne ut hva dette var. Vi gikk ikke inn i utstillingen , men var sultne og sjekket dagens på kafeen. Ungene spiste Østerdalshakk(sjakk) , og vi voksne Folldal bacalao. Absolutt det beste måltidet jeg har spist i sommer. Enkelt og raskt servert av en meget imøtekommende og hyggelig kafévert. Ikke noe å si på prisen heller ca. 180 pr rett om jeg ikke husker feil. Fint lokale. Tok tullebilder i rammen utenfor, og kjørte videre. Kommer gjerne igjen for kort eller langt stopp

Takk, Kanskje2
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Senteret ligger fint til i Alvdal, og er lett tilgjengelig. Gratis parkering. Også HC. Da vi besøkte senteret pågjekk utstillingen «Aukrust i 100». Foruten de faste Reodor Felgen løsningene, var noen av hans orginal tegninger i tusj utstilt. Meget bra! Pga pandemien som pågjekk, var haugen med måneraketten stengt. For de som interesserer seg for Aukrust sine historier og tegninger, synes jeg de har truffet godt. Allikevel må jeg understreke at prisen er litt drøy tatt i betrakting av at viktige attraksjoner i museet er stengt pga pandemien som pågår. Vi benyttet også anledningen til en kopp kaffe mens vi var der inne. Kjøpte to kopper (149,- pr. Stykk), en CD til barnebarnet og boken «Kjell Aukrusts Verden» (kr. 449,-).

2  Takk, AndersZorn