“Gramvoussa og Balos Lagun”
Anmeldelse av Balos Lagoon

Balos Lagoon
Bestill på forhånd
USD 72,51*
og oppover
Hele dagen med guidet tur til Gramvousa Island...
Vurdert som nr. 3 av 18 ting å gjøre i Kissamos
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: Mer enn 3 timer
Anmeldt 16. september 2018

Ok å delta på en slik tur. Først blir det en pause på Gramvoussa slik at de som vil kan gå opp til den gamle borgen. De andre kan bade nede på stranda. Etterpå blir det den blå lagunen. Her kan det være svært fint med blått vann og nydelig badevann. Er det for tidlig på våren kan dette ble en kjedelig opplevelse. Vi har vært der før de har fått ordnet opp med tang og annet skitt som flyter på stranda. Vent gjerne litt om våren slik at alt er tatt rede på. Ellers er det en fin tur med grei mat og drikke å få kjøpt på fergene som brukes.

Takk, ivar465

Anmeldt 28. august 2018 via mobile enheter

Fantastisk flott dag med bil rundt på Kreta. Gikk ca 3 km fra bilen til stranda. Fantastisk syn fra høyden på vei ned. Langgrunt. Bare helt nydelig

Takk, Anita J
Anmeldt 10. august 2018

Nedslitt av masseturisme!

Jeg måtte gjennom 2-3 meter med plastsøppel og et eller annet som lå i vannkanten for i det hele tatt å komme langt nok ut til at jeg kunne snorkle.

Havbunnen var virket livløs og det var lite fisk å se i området rundt laguenen.

Takk, JanIvarH7
Anmeldt 26. juli 2018 via mobile enheter

Bodde i Gerani noe som betyr ca en time med buss til Kissamos Port hvor båten gikk fra. Vi måtte inn til Platanias for å ta bussen. Båtturen tok ca 30 min.
Helt ok båt med toaletter og mulighet til å kjøpe snack og drikke.
Lagunen var fin, men vi følte vi brukte opp en hel dag litt unødvendig. Det var ikke så unikt som vi trodde og overfylt med turister. Vannet var grumsete og litt for mye søppel rundt omkring.
Vi stoppet også på Gramvuossa hvor man kunne gå opp til den gamle borgen på toppen av åsen. Det var litt spennende!
Vil i grunnen anbefale andre å bruke tiden på noe annet enn å bruke opp en hel dag her.

1  Takk, Linn A
Les flere anmeldelser
Anmeldt 25. juli 2018 via mobile enheter

Stedet er fascinerende og vakkert på avstand, men opplevelsen ble for oss helt ødelagt av mengden mennesker der. Det er totalt overfylt, søppel og grumsete vann innerst. Halve stranda er berg, og der er det ubehagelig å komme seg ut i vannet. Fin strand andre steder, men der var det naturlig nok ikke plass. Vi trodde vi meldte oss på en tur for 60 personer med TUI, men ble bare busset til en stor båt med kanskje 2000 passasjerer som skulle være sammen i Balos i 2,5 time.

Et krystallklart råd:
Finn noen som kan organisere privat båttur fra Kissamos til Balos, gjerne inkludert andre steder. Og dra TIDLIG på dagen, lenge før de store båtene kommer (vi kom ca kl 13). Da kan Balos bli en fantastisk opplevelse.

PS: Vi diskuterte en slik båttur med sjåfør som kjørte oss tidligere i uka. Han kunne ordne båt for 500 euro med flere andre stopp. Ikke urimelig for mange timer, men litt mye å bruke. Etter at vi hadde bestilt med TUI, ringte han og sa vi kunne dra sammen et annet følge og at vi derfor fikk turen for 250 euro. Hadde garantert blitt en mye større opplevelse.

Takk, Terjerix

Reisende som så på Balos Lagoon, så også på

Falassarna, Chania fylke

Har du vært i Balos Lagoon? Del dine erfaringer!