“Lite mat for pengene!”
Anmeldelse av Pellestova Restaurant

Pellestova Restaurant
Vurdert som nr. 6 av 12 Restauranter i Øyer
Anmeldt 19. juli 2021 via mobile enheter

Etter å ha sendt mail der de beklaget seg, velger jeg fortsatt å skrive en anmeldelse her. Jeg er lidenskapelig opptatt av mat, og synes fiskesuppen var veldig god. Det som var litt trist var at den ble servert omtrent kald (?). I tillegg var porsjonen ekstremt liten (virket som vi fikk kun 2 øser med suppe? til 205kr?). Om du sammenligner fiskesuppen med de andre rettene som også serveres som lunsjretter, var denne ekstremt liten. Brødet som ble servert til suppen var også utrolig tørt? Vi fikk inntrykk av at det var noe gammelt fra forrige uke som bare ble kastet i en kurv (?).

Elgburgeren og pastasalaten var sammenlignet rause i porsjonen og ingenting å si på. Jeg vil dessverre ikke anbefale noen å dra hit. I såfall styr unna fiskesuppen :(

Takk, Mayakeilen

Anmeldt 10. juli 2021

Feiret 39 års bryllupsdag på Pellestova. Jeg og kona spiste villsvin, jr spiste lokal fjellørret. Helt gastronomisk, kan ikke bli bedre. Takk til Vidar på kjøkkenet.

1  Takk, hugbre
Anmeldt 12. mars 2021 via mobile enheter

Forrett og hovedrett med anbefalt vin.

Forrett:
Røkt elg veldig god, men lite elg og mye loff.
Bisque m ørret var god, men litt mye fusion med indisk masala.
Kamskjell var smakløse, og jordskokkpuréen som er god, overdøver den milde smaken.

Hovedrett:
Generelt så fremstår hovedrettene prefabrikkerte og smakløse.
Biff indrefilet var overstekt og smakløs, og ga en tørr smak på tungen. Peppersausen virket som den var fra Toro og laget med vann. Tilbehøret var smakløst. Retten ble sendt tilbake.
Elgen var mør og hadde god smak, men var lunken når den ble servert. Rødkål, antatt med kanel, smakte godt og var et fint og innovativt tilbehør. Potetmosen fremsto oppvarmet og konsistensen var tett og kornete.
Camembert (varmet/grillet) med tilbehør var godt, men mengden gjør at det fort blir mektig og ensformig. Den tilhørende salsaen er svært frisk og smaksrik, og sammen med godt, ristet brød, så redder dette retten. I tillegg så tilfører rotgrønnsakene en ytterligere balanse til osten.
Kveite med portvinssaus kunne ha vært godt, men fisken er tørr og smakløs. Hvis fisken var fersk, og ikke frossen, så er det uansett godt gjort av kokken. Potetene virker som de kommer fra lake i bøtte (storkjøkken) og er ikke gode. Det som er godt, og hever (en evt god) retten, er den friske, syltede løken og portvinssausen.

Betjeningen er hyggelig, men uoppmerksom. Servitøren kommer aldri og sjekker om biffen er stekt etter bestilling, noe den ikke er. Til slutt, etter at de to andre er snart ferdig, så får vi kontakt med betjeningen. Siden peppersausen ligner en dårlig versjon av Toro, så bes det om kveite i stedet. Det går uten problemer, men det tar lang tid å få en ny rett og de andre har da spist opp sin mat. Rødvinen til biffen blir drukket opp i sosialt samvær med selskapet, og da kveiten blir servert, så blir det aldri tilbudt eller servert vin til kveiten, noe den tørre fisken kunne ha trengt.

Ved betaling ble vi tilbudt et ostefat fra kjøkkensjefen, noe vi naturlig takket nei til. Dessverre var det ikke dette vi kom for, og vi var heller ikke villig til å koste på oss en tilhørende vin til 5.000,- som sannsynlig ikke ville ha reddet dette produktet heller.

En stor og dyr vinkjeller kunne ha druknet sorgen, men selv vinflasker til 26.000,- hadde ikke hjulpet på denne maten.

Dato for besøk: mars 2021
Takk, paallena
Anmeldt 27. oktober 2020

Siste besøk var en stor skuffelse. Gjennom mange år har vi fått brunost på vaflene (syltetøy+rømme kan du forsyne deg med selv). Tidligere i høst ble det satt en grense på 2 stk. osteskiver pr. vaffel med 5 hjerter. Utover 2 stk. måtte vi betale kr 5,- pr. vaffel. Nå uke 43 i 2020 ble vi møtt med at det kostet kr 20,- ekstra for 4 stk. osteskiver. Måtte krangle meg til 2 stk. osteskiver på en hel vaffel og nektet å betale ekstra for det. Pinlig episode ved kassa i andres påhør. Makan til gjerrighet!! Besøk Ilsetra dersom du ønsker kaffe og vaffel med brunost. God tur :-)

Dato for besøk: oktober 2020
3  Takk, fredrikunnar2018
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Vi valgte å gå en tur I området og å spise lunsj her. Vi var begge fornøyd med maten og det var store porsjoner sånn at vi ble begge passelig mett. Vi kommer gjerne tilbake.

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, mortenn738

Reisende som så på Pellestova Restaurant, så også på

Har du vært i Pellestova Restaurant? Del dine erfaringer!