Fantastisk utsyn ut over havet

Et hvitkalket fjell, et seilmerke som er synlig langt ut over havet. Ta en tur opp til Urheia og... les mer

Anmeldt 13. oktober 2021
408kjellr
Norgesferie

Du har ikke vært i Risør om du ikke har vært på Risørflekken. Det er et must. Koselig, men bratt... les mer

Anmeldt 30. august 2021
Norge1905
Stavanger, Norge

Anmeldt 19. september 2020 via mobile enheter

Fantastisk utsikt.
Nydelig by, anbefales på det varmeste.
Hvite trehus, vakker natur, spennende å se alle båtene , fra fjern og nær.
Koselig bakeri( Stavelin), og fine gater.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Heidi H
Anmeldt 5. juni 2020

På en knaus godt over byen og med utsikt til lyene utafor og langt til havs. Med kikkert os ship-tracking kan man følge med trafikken til sjøs, og med øynene livet i byen, og se om det er ledige bord på en av restaurantene på den andre siden av havna.

Dato for opplevelse: mai 2020
1  Takk, 272gunnarh
Anmeldt 28. juli 2019 via mobile enheter

Vi har hytte i Risør, og er hvert år innom Risørflekken. Vi besøker stedet samtidig som vi rusler på tur oppi Urheia som er området bak flekken. Flotte turmuligheter. I år var også mange av stolpene for stolpejakten like i nærheten.

Risørflekken anbefales for flott utsikt. Fine benker du kan sitte på.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, HegeNilsen
Anmeldt 5. juni 2019

Interresant historie om Risørflekken og dens betydning for skipsfarten i gamle dager.
Å sitte her og se ned på livet i havneområdet var veldig avslappende.

Dato for opplevelse: juni 2019
1  Takk, KjellL259
Anmeldt 11. desember 2018 via mobile enheter

Risørflekken ligger ovenfor havna i Risør og man kan gå både fra sentrum eller kjøre til toppen om man vil. Risørflekken er et gammelt sjømerke som båtene navigerte etter og derfor er fjellet malt hvitt. Fra Risørflekken kan man sitte på en benk og nyte utsikten over Risør.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, Erlend1973