“God lunsj”
Anmeldelse av Bakgården

Bakgården
Vurdert som nr. 1 av 23 Restauranter i Risør
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Nydelig mat, både burger og carpaccioen var perfekt lagd. Litt treg service trekker noe ned, men sjarmerende sted.

1  Takk, Kabara1974

Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Ok mat!
Koselig bakgård, med hyggelig betjening, som hadde nok å gjøre. Litt høylydt kokk, som stadig ropte på service og hadde en litt høylydt tone.

2  Takk, OdBjB
Anmeldt 30. juli 2019 via mobile enheter

Her kommer du litt unna den travle gata,. Servitørene er hyggelige og maten er fantastisk god.
Passer for alle.

Takk, bendic102
Anmeldt 28. juli 2019 via mobile enheter

Koselig bakgård som er perfekt for deg som ikke liker sol. Vi derimot hadde satt pris på noe solplass, men hele området er skyggelagt med seilduk. Men uansett en koselig og travel plass.

Vi var innom for leskende drikke en lørdag. Helt OK service.

Takk, HegeNilsen
Anmeldt 27. juli 2019

I vakre Risør bør en kunne forvente fersk sjømat forvaltet av en kyndig kokk.
Slik er det dessverre ikke.
Vi startet måltidet med "skagen-toast". Det vil si at vi fikk noen svært fettede stykker toast og en diger porsjon reker og kreps (fra boks i lake) i en slags saus (fett uten smak), servert på salatblader.
Til barn hadde de pasta med kylling. Treffende beskrivelse da retten består av overkokt fusilli og et grillet kyllinglår (tror kyllingen er kjøpt ferdig grillet og kun oppvarmet). Tilbehør til dette var en flaske Idun ketchup.
Hovedretten til oss voksne var (etter servitørens anbefaling) lysing med grønnsaker og gressløksaus.
Fisken var ok stekt, men helt uten smak. Grønnsakene var bløte og smakløse, og potetene (i biter) var vassne. Jeg tror "kokken" har halvkokt disse tidligere i biter, og valgt å varme dem i vann.
Sausen vil jeg ikke kommentere da den sto til resten av måltidet.
Da jeg klagde til den danske kokken ble jeg mildt sagt forbannet på hvordan han tar kritikk. Angivelig har alle restauranter i landet reker og kreps i lake på menyen, og resten av måltidet var visstnok perfekt. Dette begrunnet han med at han tross alt også jobber på restaurant i Oslo.
En sjarlatan i en vakker kyst-perle som er mer opptatt av å vitse med gjester enn å ta jobben sin på alvor.

2  Takk, Hans Petter K

Reisende som så på Bakgården, så også på

Har du vært i Bakgården? Del dine erfaringer!