“God mat. Service og "underholdning"..meh”
Anmeldelse av Kast Loss

Kast Loss
Vurdert som nr. 3 av 20 Restauranter i Risør
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 17. juli 2021

Spiste tre kvelder her nå i juli 21. Ikke mulig å reservere bord, ventetid fra 30 min til to timer. De tar navn og nummer, og ringer når det blir ledig bord. Greit nok.

Det JEG ikke syntes var greit, er at restauranten lånte ut strøm til "gatemusikant". Sanger var forsåvidt flink, men å spille på volum 11 rett ved utebordene, var skivebom.

Flere mennesker sa ifra til musikanten, men fikk beskjed om å finne seg et annet sted å spise. Så folka på ett bord reise seg i sinne å ta oppbrudd uten å spise.

Par eller familier som ønsker å spise vil gjerne kunne snakke sammen under middagen, ikke bli påtvunget HØY musikk som dreper ethvert forsøk på kommunikasjon.

Da var det nesten bedre å høre på sirkelsaga som ble brukt på fortauet,ved besøket noen dager før. Bar a cuda måtte visst bli ferdig, og det å ta mål av ting som skulle kappes og ha saga et annet sted enn rett ved bordene var ikke i noen andre enn gjestenes tanker.

Da vi fikk bordet, fikk vi meny og servitør skulle ta opp bestilling på drikke. Vinkart var fraværende, og servitøren måtte da avgårde å finne et.

Etter bestilling ba vi om et askebeger, servitør nikket og sa ja. Etter å ha ventet 10 min måtte vi finne et selv.

Fikk kremede blåskjell og brød med smørputt til forrett. Blåskjella var veldig gode, men 7 av 20? skjell hadde ikke åpnet seg.

Fikk kun gaffel til å spise skjell med. Måtte låne sidemannens skje, for å få spist ferdig. Ikke mulig å få kontakt med servitør for å spørre .

Ikke fulgte det med kniv til å smøre på brødet. Ikke servietter til å tørke fingrene etter å ha spist skjell.

Hovedrett var pepperbiff- bestilte medium minus, fikk medium pluss varianten, men orka ikke å nevne det mtp vi hadde venta to timer på bord + 45 min på mat.
Biffen hadde grei størrelse og god smak alikevel. Godt tilbehør, men litt mer grønnsaker hadde hevet retten.

Andre i selskapet bestilte kveite, og var godt fornøyde med det.

Ting som vinkart sammen med menyen, tilby vann til vinen uoppfordret, egnet bestikk til maten og ikke si ja og ha for så å glemme forespørsler burde jobbes litt med.

Men atmosfæren uten gatemusikk og sirkelsag er meget bra. Vil anbefale et besøk, men se opp for støykilder før dere bestemmer dere.

Takk, tisk96

1923 av 209 anmeldelser

Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Jeg hadde booket bord til 7 stk, da vi kom til restauranten fikk vi plutselig to bord. De nektet å gi oss et langbord sammen. Videre var alle servitørene ekstremt uproffe og visste ikke hva de hadde på egen meny. Maten var ikke god og hele opplevelsen i seg selv var utrolig skuffende. Anbefales virkelig ikke. Hadde det vært mulig å gi null stjerner hadde jeg gjort det.

2  Takk, 547kajal
Anmeldt 9. juli 2021 via mobile enheter

Veldig god mat og mange stjerner til kjøkkenet. Dessverre trekker svært rotete service veldig ned.

- hvitvin og rødvin i samme glass
- Ingen kunnskap om husets viner
- manglende rydding
- hovedrett servert uten bestikk
- espresso var filterkaffe i espressokopp
- generelt mye rot.

Hvis servitørene får skikkelig opplæring så har stedet masse potensiale.

1  Takk, Haavard Leopold S
Anmeldt 8. juli 2021 via mobile enheter

Pizza med speket laks. Veldig god!.
Pizza med reker og spizy salami. En favoritt. Skikkelig smaksopplevelse.

Litt mnus for lang ventetid, forvirra sommer vikarerer og dårlig rengjøring på toalettene.

Takk, Excursion50352617477
Anmeldt 8. juli 2021 via mobile enheter

En middels matopplevelse, i lokaler med sjarm.
Forrett: blåskjell som var greie, men litt kjedelige i smak.
Hovedrett: Kveite som smakte bra, men veldig stor forskjell i størrelse på fiskestykkene som ble servert. Dette trekker ned. Lysingen som ble servert var noe tørr.
Desserter: valgte vi litt forskellige,
men, men stort sett skuffende.
Alt i alt litt skuffende besøk, hvor vi opplevde servitørene som hyggelig, men uerfarene.

Takk, groeseth

Reisende som så på Kast Loss, så også på

Har du vært i Kast Loss? Del dine erfaringer!