“Anbefales ikke”

Brygga Restaurant og Pizza
Vurdert som nr. 17 av 20 Restauranter i Risør
Anmeldt 11. august 2021 via mobile enheter

Vi kjøpte en hamburger hver. Kom etter 5 minutter og det virket som den hadde blitt lagd på forhånd. Osten og baconet var tørt og hele burgeren smakte som du kunne få den fra McDonald’s.. Ikke vært 210 kroner..

Takk, Linee00

1923 av 184 anmeldelser

Anmeldt 7. august 2021

Hadde den desidert dårligste lunsjen i mitt liv på Brygga i dag, trist at et såpass godt lokale skal kastes bort på en såpass dårlig restaurant.

Hvis man ser forbi de utslitte plastbordene på utsiden, utdaterte skinninteriøret som minner om en billig nattklubb på innsiden, eller det hinsides skitne toalettet blir man møtt av likegyldige servitører som snakker verken Norsk eller Engelsk.

Menyen bærer preg av å være identitets-forvirret, et sted som dette burde fokusert på lokale råvarer men dessverre er halvparten dedikert til diverse overprisede cocktails, en tredjedel til pizza, og resterende en blanding av alt fra pannekaker til burger og fiskesuppe.

Selv gikk jeg for et av de billigere alternativene på menyen, en Club Sandwich som til nesten 200 kroner burde være blant de beste jeg har hatt. Dessverre var realiteten veldig annerledes.

På en bitteliten tallerken ble det servert én enkelt brødskive, delt i to på midten for å lage en sandwich. Brødet hadde ikke fått noe farge i brødristeren, men var allikavel så foreldet og sprøtt at det var som å holde i kjeks. I midten var en liten kyllingbit som dekket maksimum en fjerdedel av sandwichen, både like smakløs og tørr som brødet den lå på. Resten av sandwichen var dekket av brun isbergsalat og en "aioli" som var nærmere i smak til utvanna rømme. Kan ikke glemme den ene tomatskiva heller.

På siden ble det servert en (liten) håndfull fries som var det eneste spiselige på tallerkenen, dessverre med ekstra utvanna rømme til å dynke i.

På toppen av det hele virket ikke servitørene til å forstå kommentarene mine (og etter å ha lest andre anmeldelser tror jeg ikke de hadde brydd seg heller), så jeg la maten ligge (for første gang i mitt liv), betalte, og gikk.

Når en kokk ikke kan steke kylling engang vet man det ikke er profesjonelle på kjøkkenet, og å ta skyhøye priser for mat en 10-åring kunne lagd bedre er skammelig. Synes synd på de som besøker til Risør og ender opp her, kommer neppe tilbake.

1  Takk, Alekplay
Anmeldt 30. juli 2021

Frekk og ufyselig servitrise. Null service!!!
Maten på nivå med Mc Donalds.
Selv om jeg ikke kan anbefale dette stedet til noen må jeg trekke frem noe positivt: Ølen fra Arendals smakte ok og glasset var rent

2  Takk, 332Scramble
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Mye folk, litt kaotisk, toaletta hadde generelt dårlig renhold. men servicen var ok.
Vi bestilte skalldyrpizza, som var rett å slett elendig.
I følge menyen skulle pizzaen være toppet med bl.a. reker, kreps, blåskjell, crabsticks...det var veldig langt mellom blåskjellene, rekene var nesten fraværende , Max 5 veldig små reker på hele pizzaen, krepsen og crabsticks var nok heilt glemt...var noe som lignet akkarbiter og noen udefinerbart nesten som små sjøpøler...mistenker det er brukt frossen China mix Seafood.
Denne uappetittlig blanding var toppet på en dårlig frossen bunn , rett å slett uspiselig.

Vi orket rett å slett ikke å spise det, endte opp med å betale halve pizzaen
Vi ønsket bare å forlate restauranten, vart etterhvert svært dårlig luft i restauranten, kunne ikke unngå å tenke på at det var et ideelt sted for luftsmitte.

Takk, Karin_heroy
Anmeldt 23. juli 2021

Understekt, seig og smakløs pizza. Ekstremt lang ventetid, helt OK service, tok veldig lang tid for å få mat, nesten umulig å få innhentet servitører for bestilling av drikke. Servitører virket veldig uhyggelige, men skjønner at det var mye stress. Var her ett par dager senere og bestilte club sandwich, god smak på kylling, godt brød og gode fries. Er nok sikkert en bra plass å dra på utenom høytid. Vet ikke hvordan pizzaen er til vanlig, men hvis den vanligvis er like dårlig, ville jeg absolutt ha styrt unna.

Takk, KnutAgS

Reisende som så på Brygga Restaurant og Pizza, så også på

Har du vært i Brygga Restaurant og Pizza? Del dine erfaringer!