Ledig time i Risør

Vi hadde en ledig time og dro innom Akvariumet i Risør. 2 hyggelig ansatte møter oss. 125.- pr... les mer

Anmeldt 23. august 2020
Steinar J
Tomter, Norge
Hyggelig og greit.

Et lite pust i bakken. Helt greit og lite akvarium med hovedvekt på norske farvann men med noen... les mer

Anmeldt 11. august 2020
tedwalter
Skudeneshavn, Norge

Anmeldt 19. juli 2021 via mobile enheter

Vi besøkte Risør Akvarium midt i juli. Personalet tok oss i mot på en veldig fin måte. Vi fikk informasjon om akvariumet og en kopp med rekebiter til å mate fiskene med. Fiskene som var i de akvariumene der man kunne mate, var veldig tamme. Det var tydelig at mennesker betyr mat, for fiskene svømte mot oss. En flyndre stakk hodet opp av vannet og en rognkjeks lå i overflaten å ventet på rekebiter. Veldig underholdende og spennende for vår 3 år gamle gutt. Det var større akvariumer med større fisk. Vår 6 mnd gamle sønn likte de store fiskene og var bergtatt. Litt vemodig var det å se så store, flotte torsk, for de har jeg ikke sett "i det fri" på lenge. Kult å se steinbitt. Det var et veldig koselig besøk og vi drar gjerne hit igjen.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Valorli
Anmeldt 23. august 2020 via mobile enheter

Vi hadde en ledig time og dro innom Akvariumet i Risør.
2 hyggelig ansatte møter oss.
125.- pr voksen var vel dyrt, men mulig det er rett pris for en slik aktivitet.
Inne var det mye interessant å se på av all slags fisk og sjødyr, alt fra kråkebolle til piraja.
En nesten tam rognkjeks ble favoritt i dette besøke.
Dette stedet passer for alle.

Takk, Steinar J
Anmeldt 11. august 2020 via mobile enheter

Et lite pust i bakken.

Helt greit og lite akvarium med hovedvekt på norske farvann men med noen barnevennlige tropiske innslag.

Vi fikk utlevert rekerester til å mate fiskene med og det var mulig å fiske krabber og ta en prat med en svært hyggelig og imøtekommende Rognkjeks.

Anbefales

2  Takk, tedwalter
Anmeldt 8. august 2020

Dette akvariet gjør seg nok mye bedre som en undervisningsarena for skoler, enn den gjør som et turistmål. Det er VELDIG LITE (tar typ 15 min å se alt) men på den positive siden så er akvariene lagt opp til å være veldig oversiktlige slik at du faktisk kan se alt som bor i dem. Når det er sagt er det også fryktelig små akvarier så det kan stilles spørsmål om dyrevelferden.
Vi fikk utlevert 1 reke vi kunne fore hva vi ville i akvariet med, så det var en fin liten touch til tross for at 1 reke ikke akkurat rekker til stort.

Takk, AnineMadelene
Anmeldt 8. juli 2020

Fint, lite akvarium med mye fisk og sjødyr. Lite parkeringsmuligheter, så kommer du med bil er det bedre å parkere ett stykke unna og gå. Flinke ansatte som informerer om fisk og dyr. Minus for at de ikke hadde oversikt over hvor mange som var inne samtidig, og at folk overholdt smittevernet.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, Anihanarn