Orbitz.comUSD 300
Trip.comUSD 300
TripadvisorUSD 300
Anmeldt 4. august 2021

Om Arendal Herregaard Spa & Resorter det ikke så mye positivt å si, er egentlig ikke sikker på at de prøvde å gjøre det bra, da det kunne virket som om de hadde gapt over for mye og forstod at «dette klarer vi ikke å håndtere, denne helgen klarer vi det bare ikke».
Vi booket glamping telt, med 5 rettes middag fredag og lørdag kl 20:00 og konsert med Stavangerkameratene på lørdag. Skulle virkelig kose oss var planen. Vi bodde der 2-4 Juli, 2021. Hadde forhåndsbetalt for alt dette.
Service var i ikke til stede, selv om en og annen ansatt prøve! Tror de hadde ny ansatte sommerhjelpere og uerfarne ansatte som ikke var kjent med rutiner.
Stor mangel på sanitært anlegg, og da ble det så som så med Covid-19 tiltak. Det var bygd ett nytt sanitær anlegg rett ved glamping teltene, var ikke helt ferdig da det manglet strøm(lys) og såpe. Ble heller ikke vasket denne helgen, men det stod håndsprit på vasken. Dette anlegget vil nok gjøre ting bedre når det er ferdig.
Frokost salen var ikke stor nok, trangt rundt matservering, manglet bestikk og kaffekopper når vi var der. Kokken som laget posjere egg, han var veldig flink og blid.
Middagen som vi hadde bestilt til kl 20:00 var forsinket mye, på lørdag fikk vi beskjed om 20 min forsinkelse 3- 4 ganger. Da vi fikk bord, var vi skrubbsultne. Etter middag skulle vi på konsert, Stavangerkameratene, forsinkelsen på middag ga oss dårlig tid. "Hovmesteren" lurte om det var dem skyld eller vår skyld at vi fikk dårlig tid til å rekke konserten! Han forslo også at vi kunne spare litt tid på ikke å spise alle 5 retten, det var ikke noe problem for dem. Men vi var sultne og hadde jo betalt for dette, så rakk ikke starten av konserten.
Maten var bra på fredagen, mens lørdagen var det skuffene, spesielt hovedretten av indrefilen av stekt for mye.
Men glamping telt var veldig bra det må jeg si, flott innredet med god seng. Været i Arendal var også bra, det paret vi var sammen med var utrolig flotte. Vi klarte å kose oss sammen selv om oppholdet på Arendal Herregaard Spa & Resort ikke stod til forventingene.
På lørdag var vi Arendal sentrum, spist lunsj og litt øl på Mønsj. Der var det helt supert.
Men vi kommer ikke tilbake til Arendal Herregaard Spa & Resort på ett slikt opphold.

1  Takk, kjetilurbergj
Anmeldt 3. august 2021

5 retters middag- IKKE BESTILL!
Vi var ikke gjester på hotellet men ønsket å spise på hotellet sist helg og fikk bord på kl 18 sittingen til kveldens 5 retters middag.
Restauranten var lekker og oppdekking like så. Pianist som spilte rolig bakgrunnsmusikk la til rette for en fin kveld.
Vi valgte vinpakke til å gå med maten.

Første rett var en lunken spinat suppe med litt revet oss på, servert i en espresso kopp - kost maks 5,-kr

Andre rett var sashimi som de kalte det. Dette var tre bittesmå biter med laks, servert med like store biter agurk og mango - kost maks 10,- kr

Tredje rett, har jeg dessverre ikke bilde av siden jeg trodde dette var en hvilerett, men dette var en liten kule med mangosorbet! - kost maks 5,- kr

Fjerde rett var okse ytrefilet, servert med søtpotet"pure", brokkoli og 2 paprika biter i kryss - kost maks 15,- kr.

Dessert var pannacotta med bringebær - kost maks 10,- kr

Dette vil si at vi har sittet å spist en 5 retters middag til 695,- per pers med en total kost for kjøkkenet på 45,- kr!!! Det var spart på absolutt alt. Hvem serverer en kule sorbet som rett nr 3 til en 5 retters? Hva skjer med presentasjon av hovedrett? Hvem kan stå bak en slik meny og være stolte av det man har servert?
Vinpakke var god, med fire glass vin av forskjellige typer, men når settingen ligger til rette for at man kan imponere gjestene så var dette en stor skuffelse der man innser at eneste fokuset er å bruke minst mulig penger, samt tjene mest mulig.
Dette var en skam!

Takk, Winetraveler78
Anmeldt 3. august 2021

For alt det du tenker å bruke penger og tid på i ferien, ikke dra hit!! Ikke gjør det! Juks, fanteri, bedrag og ikke verdt tiden eller pengene!! Her blir du lurt, SPA (?), Resort (?), fred og ro (?), strand og badeliv (?), gourmet opplevelse (?)

Takk, bergjoh
Anmeldt 24. juli 2021

En kjempe velkomst,fantastisk glamping,og nydelig mat. Hyggelig livemusikk.
Fantastisk 5-retters, dog noe små porsjoner.
Flott atmosfære over det hele. Kunne nok vært noe penere og mer orden i området rundt,spesielt bassengområdet.

Takk, Prinsen87
Anmeldt 18. juli 2021

Bare surr og kaos fra vi kom til vi reiste.
Da vi skulle sjekke inn ble vi bedt om å sitte ned å vente til noen ledige skulle komme å vise oss rommet. Da det var gått en time synes vi dette tok vel lang tid og gikk for å høre om de hadde glemt oss. Og ja det hadde de selvfølgelig. Så etter mye leting og styr fant de ut av de hadde gitt vårt rom til noen andre gjester istendenfor. Etter enda mere styr og laaang venting fikk vi endelig vårt rom. Her var det ingen stoler og badekåper som lovet i bookingen. Spurte etter det og de lovet og komme med det noe som aldri skjedde. Vi hadde også bestilt og betalt inngang til spa badet for hele familien, men når først ankom hotellet fikk vi beskjed at der var det 18 års grense fra 10-18, veldig spesielt å ikke opplyse om det under bestillingen. Ikke kunne vi få beløpet refundert heller, det måtte evt brukes på andre tjenester til hotellet. Lite forståelse og lite hyggelige ansatte som tydelig ikke kan hverken kundeservice eller vet hvordan å være løsningsorienterte.
Vi hadde også booket og betalt Escape room og klatrepark via herregården, noe de mente på flere ganger at vi ikke hadde gjort. Jeg måtte vise de bestillingen og først da når de så det svart på hvitt måtte de gi seg. Men vi måtte booke klokkeslett der selv, noe som ikke funket da vi ikke fikk Riktig tlf nr og ble satt over til å sende klatreparken en Mail. Den svarte de aldri på. Måtte til slutt kjøre hend til klatreparken på Hove og ordne opp selv, de som jobbet der var allerede utrolig oppgitte over samarbeidet som de har med herregården som Ikke eier kommunikasjon! De ble ikke overrasket og sa at samarbeidet funket ikke i det hele tatt! De på klatreparken var veldig hyggelig og ordnet oss time til både escape room og klatring allikevel.

Når natten kom var det utrolig mye fyll og bråk til langt utpå morgenkvisten så det var svart vanskelig å få seg noe ordentlig søvn. Sengene var heller ikke av de beste. To enkeltsenger som er slått sammen til en dobbeltseng som selvfølgelig da sklir fra hverandre.

Når det kom til fem retters middagen var maten god, men vi manglet stadig bestikk, servietter, glass, påfyll av vann osv. Når vi for eks spurte om vi kunne få servietter for det manglet på bordet fikk vi istedenfor en liten bunke papirservietter. Hovedretten glemte de å servere oss, så når de andre gjestene fikk desserten spurte vi om de hadde glemt oss fordi vi ikke hadde fått hovedretten. Og jada de hadde klart å glemme oss igjen. Så når alle de andre gjestene var ferdige med desserten og de begynte å rydde av fikk vi hovedretten. Ikke nok med det klarte de å ta dobbel betaling av oss til drikken vi hadde til middag den kvelden.

Ingen toaletter/dusjer i nærmeste nærhet. Veldig tungvindt hvis man må opp på do på natten noe man jo selvfølgelig må når det er så mye bråk på utsiden at man ikke får sove.

Ute bassenget var meget ekkelt (Og Lite) da ingen dusjer før de hoppet uti der Pga manglende dusj til utebasseng området.

Hørte flere andre gjester klage på støy og lignende problemer beskrevet over, men til ingen nytte da de ansatte ikke gadd å svare på kritikken. Veldig dårlig kundeservice Og heller ikke spesielt blide.

Anbefaler ikke å reise hit da det var utrolig mye surr og bare kaos og masse venting uansett hva. Her har de utrolig mye som må forbedres betraktelig!!!

4  Takk, 618kathrinea