FindHotelUSD 277
Orbitz.comUSD 278
Trip.comUSD 277
EtripUSD 277
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Helt greit hotell, fikk et lite og overmøblert rom med små vinduer som minnet om å sove i en kjeller. Helt grei spa-avdeling. Hyggelig personell, pluss for å få lov til å drikke i spa avdelingen. Hadde 5 retters middag som var helt flaut dårlig, forrett servert i en bitte liten expresso kopp og ja generelt ikke imponerende retter. Vinpakken var god, men alt ble servert av barn som ikke hadde peiling. Frokosten var heller ikke særlig imponerende, dårlig utvalg og generelt litt kjip. Synes at man på hotellfrokost skal kunne forsyne seg av for eksempel bacon. Alt i alt helt greit men ikke noe veldig fancy.

Romtips: Unngå maten
Dato for oppholdet: august 2021
Takk, annasQ9562NU
Anmeldt 4. august 2021

Om Arendal Herregaard Spa & Resorter det ikke så mye positivt å si, er egentlig ikke sikker på at de prøvde å gjøre det bra, da det kunne virket som om de hadde gapt over for mye og forstod at «dette klarer vi ikke å håndtere, denne helgen klarer vi det bare ikke».
Vi booket glamping telt, med 5 rettes middag fredag og lørdag kl 20:00 og konsert med Stavangerkameratene på lørdag. Skulle virkelig kose oss var planen. Vi bodde der 2-4 Juli, 2021. Hadde forhåndsbetalt for alt dette.
Service var i ikke til stede, selv om en og annen ansatt prøve! Tror de hadde ny ansatte sommerhjelpere og uerfarne ansatte som ikke var kjent med rutiner.
Stor mangel på sanitært anlegg, og da ble det så som så med Covid-19 tiltak. Det var bygd ett nytt sanitær anlegg rett ved glamping teltene, var ikke helt ferdig da det manglet strøm(lys) og såpe. Ble heller ikke vasket denne helgen, men det stod håndsprit på vasken. Dette anlegget vil nok gjøre ting bedre når det er ferdig.
Frokost salen var ikke stor nok, trangt rundt matservering, manglet bestikk og kaffekopper når vi var der. Kokken som laget posjere egg, han var veldig flink og blid.
Middagen som vi hadde bestilt til kl 20:00 var forsinket mye, på lørdag fikk vi beskjed om 20 min forsinkelse 3- 4 ganger. Da vi fikk bord, var vi skrubbsultne. Etter middag skulle vi på konsert, Stavangerkameratene, forsinkelsen på middag ga oss dårlig tid. "Hovmesteren" lurte om det var dem skyld eller vår skyld at vi fikk dårlig tid til å rekke konserten! Han forslo også at vi kunne spare litt tid på ikke å spise alle 5 retten, det var ikke noe problem for dem. Men vi var sultne og hadde jo betalt for dette, så rakk ikke starten av konserten.
Maten var bra på fredagen, mens lørdagen var det skuffene, spesielt hovedretten av indrefilen av stekt for mye.
Men glamping telt var veldig bra det må jeg si, flott innredet med god seng. Været i Arendal var også bra, det paret vi var sammen med var utrolig flotte. Vi klarte å kose oss sammen selv om oppholdet på Arendal Herregaard Spa & Resort ikke stod til forventingene.
På lørdag var vi Arendal sentrum, spist lunsj og litt øl på Mønsj. Der var det helt supert.
Men vi kommer ikke tilbake til Arendal Herregaard Spa & Resort på ett slikt opphold.

1  Takk, kjetilurbergj
Anmeldt 3. august 2021

5 retters middag- IKKE BESTILL!
Vi var ikke gjester på hotellet men ønsket å spise på hotellet sist helg og fikk bord på kl 18 sittingen til kveldens 5 retters middag.
Restauranten var lekker og oppdekking like så. Pianist som spilte rolig bakgrunnsmusikk la til rette for en fin kveld.
Vi valgte vinpakke til å gå med maten.

Første rett var en lunken spinat suppe med litt revet oss på, servert i en espresso kopp - kost maks 5,-kr

Andre rett var sashimi som de kalte det. Dette var tre bittesmå biter med laks, servert med like store biter agurk og mango - kost maks 10,- kr

Tredje rett, har jeg dessverre ikke bilde av siden jeg trodde dette var en hvilerett, men dette var en liten kule med mangosorbet! - kost maks 5,- kr

Fjerde rett var okse ytrefilet, servert med søtpotet"pure", brokkoli og 2 paprika biter i kryss - kost maks 15,- kr.

Dessert var pannacotta med bringebær - kost maks 10,- kr

Dette vil si at vi har sittet å spist en 5 retters middag til 695,- per pers med en total kost for kjøkkenet på 45,- kr!!! Det var spart på absolutt alt. Hvem serverer en kule sorbet som rett nr 3 til en 5 retters? Hva skjer med presentasjon av hovedrett? Hvem kan stå bak en slik meny og være stolte av det man har servert?
Vinpakke var god, med fire glass vin av forskjellige typer, men når settingen ligger til rette for at man kan imponere gjestene så var dette en stor skuffelse der man innser at eneste fokuset er å bruke minst mulig penger, samt tjene mest mulig.
Dette var en skam!

Takk, Winetraveler78
Anmeldt 3. august 2021

For alt det du tenker å bruke penger og tid på i ferien, ikke dra hit!! Ikke gjør det! Juks, fanteri, bedrag og ikke verdt tiden eller pengene!! Her blir du lurt, SPA (?), Resort (?), fred og ro (?), strand og badeliv (?), gourmet opplevelse (?)

Takk, bergjoh
Anmeldt 24. juli 2021

En kjempe velkomst,fantastisk glamping,og nydelig mat. Hyggelig livemusikk.
Fantastisk 5-retters, dog noe små porsjoner.
Flott atmosfære over det hele. Kunne nok vært noe penere og mer orden i området rundt,spesielt bassengområdet.

Takk, Prinsen87