Orbitz.com
eDreams
Travelocity
Priceline
Anmeldt 18. juli 2021

Hotellet har fått svært blandede omtaler, men nå har de tydeligvis tatt grep! Tyssedal hotel ligger i nærheten av industri og kraftstasjon, men har også fin utsikt mot fjorden. Den gamle kraftstasjonen, som nå er kraftmuseum, er forøvrig en av våre vakreste industribygninger, verd et besøk! Hotellet er fra 1912/13, så det er en gammel og flott bygning.
Vi ble tatt godt i mot i resepsjonen av en polsk, men norsktalende, vennlig og hyggelig dame. Vi hadde bestilt ett dobbeltrom og ett enkeltrom. Dobbeltrommet hadde fått pusset opp badet og var blitt lekkert! Moderne og rent. Enkeltrommet hadde et eldre bad, men rent og greit. Det var intet å utsette på rommene. Bortsett fra at dobbeltrommet kun hadde en stol, enkeltrommet hadde to. I hver etasje var det imidlertid hyggelige sittegrupper og veranda, så det var et lite problem.
Hotellet er kjent for alle sine vakre malerier som er fordelt på spiserom, flere oppholdsrom og i hotellkorridorene. Bare malerisamlingen gjør hotellet verd et besøk. Det er et nydelig, gammelt hotell!
Vi var litt spente på middagen, men også her har det tydeligvis blitt tatt grep. Veldig hyggelige engelsktalende kelnere. Vi valgte entrecote og kylling. Begge rettene var perfekt stekt med godt tilbehør og gode sauser. En flaske god rødvin og en velsmakende dessert gjorde susen. Så var vi klare for EM i fotball. Storskjermen sto klar i ett av oppholdsrommene. Det smakte med et glass øl og en Hardanger aquavit!
Vi har ingen problemer med å anbefale Tyssedal Hotel.

Romtips: Be om fjordutsikt og få gjerne et rom med nyoppusset bad.
1  Takk, Lasse C
Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Vi hadde en veldig fin opplevelse hos Tyssedal Hotel.
Rommene var litt små og kunne nok trenge en oppgradering, men renholdet var bra.
En hyggelig betjening og en god variert frokost.
Middagen var i særklasse og vi lot oss sjarmere av vår hyggelige servitør Konrad - Veldig serviceinnstilt.
Vi kommer gjerne tilbake.

Romtips: Ladeplass for El-Bil på utsiden av hotellet
Takk, KarinaB2252
Anmeldt 15. juli 2021

Gode senger på helt greie rom med nyoppussede bad. Ikke AC. Veldig hyggelig betjening som ikke visste hva godt de kunne gjøre for oss. Deilig med stor spisesal med god plass mellom bordene og behagelig taffelmusikk. Nydelig mat til middag (fantastisk smakfull kyllingrett og burger samt perfekt stekt sjokolade fondant til dessert med akkurat passe syrlig bringebærsaus). God frokostbuffet med alt du trenger:). Bestilte en mnd i forveien og fikk gode priser på rommene. Kommer gjerne igjen her.

Romtips: Velg rom uten fjordutsikt da det var litt bråk fra industri den veien
Takk, 793harriettet
Anmeldt 15. juli 2021

Gode senger og nyopp-pusset bad. Lite rom, men helt fint for en overnatting. Utsikt mot sjøen og litt av industrien. Vi hadde en nydelig middag og god frokost dagen etter. Hyggelig betjening. Et gammelt, ærverdig hotell med mange flotte malerier som viser mye av historien fra området.

Takk, gunvore297
Anmeldt 9. juli 2021 via mobile enheter

Hadde bare ei natt og skulle avgårde fra hotellet 0600 for å gå tidlig opp til Trolltunga. Ble møtt av trivelig resepsjonist som fikset frokostpakke til oss i og med at vi dro før frokosten på hotellet 0630. Selvfølgelig uten å betale noe ekstra. Vi hentet pakken før avreise 0600 før avreise.

Hadde rom med fjordutsikt på det ærverdige, gamle hotellet som tidligere ble brukt i forbindelse med industrien som er knyttet til fjorden nedenfor hotellet. Selv om vi kunne se rett ned på industriområdet nedenfor kunne vi også se den blågrønne fjorden, fossefall og vill vestlandsnatur. Sengene var gode og rommet var rent og ordentlig. Har lest at noen ikke synes standarden på hotellet er god nok, men vi likte oss veldig godt. Hotellet har også en fin kunstsamling med nasjonalromantisk kunst og en restaurant som vi ikke benyttet oss av. Litt fordi prisene på maten var rimelig høy.

Ingen problemer med å anbefale Tyssedal hotell.

Takk, ahved