Anmeldt 18. juli 2018 via mobile enheter

Vi planla å ta turen i godt vær og ventet med å dra til det ble meldt sol og vindstille. Hvis du vil unngå de første 4 km på en svingete bratt bilvei, kan du kjøre helt opp til topp parkeringen. Kun 30 plasser, så vær tidlig ute, ca 05:30. Bomveien er åpen mellom 06 og 07. Nytt av året er også en shuttle buss som tar deg opp etter 07. Stien opp de neste 10 km er godt merket. DNT har gjort en kjempejobb, renset stien for jord, laget flotte trapper, passasjer med stokker, meget imponerende. Enkel sti 1,5 km til bunn av juvet, hvor du må klatre oppover i ca 1,5 km til platået. Deretter kupert sti. Det går opp og ned, men er relativt enkelt. Det er bygget to nye sikkerhets hytter, hhv ved 5km og 2 km igjen til målet itilfelle det skulle bli dårlig vær på turen kan du søke ly. Nytt av året er også fjellvakter som følger med og passer på at folk har det bra, ikke så rart med så mennesker som går turen, ca 30-40000 iåret.
Når du kommer frem får du norges råeste utsikt. Du ser utover det grønn/blå Ringedalsvannet, det er bare fantastisk. Sitt ned, spis litt mat og nyt dette vidunderlige skue. Klart du må ut på trolltunga. Still deg i kø, kan ta alt fra 5 min til 2 timer, avhengig av hvor tidlig du er oppe. For oss tok det 15 min. Få noen til å ta bilde av deg/dere. Gå rolig ut og gjør din posering. Hvis du tør å sitte og dingle med beina over kanten, så velbekomme. Jeg kjente suget og tok kun stående positur. Herlig utsyn, ikke glem å se utover mens du tar bildene, det går fort, kanskje ett til to minutt pr person før neste skal ut. Etter litt hvile, så er det 10km tilbake. Nyt turen, stopp underveis og ta deg god tid. Turen er absolutt å anbefale. God tur.

4  Takk, Einste1n
Anmeldt 17. juli 2018 via mobile enheter

Den enorme innsatsen som nå blir lagt ned for å få turen inn til selveste Trolltunga komfortabel og lett er stor, forhåpentligvis blir noen av pengene som det koster å parkere eller ta buss opp dit brukt til dette. 500 kr for en bil er dyrt. Fin tur, godt tilrettelagt men hva med å bruke ekte nepalske serphatrapp-byggere for å lage vei? Var mye dårlig lagt stein i oppoverbakkene. Vi koste oss både til og fra og det å gå ut på selveste tunga var absolutt hvert de 28 km inn og ut.

Takk, rehasa
Anmeldt 10. juli 2018 via mobile enheter

En utsikt utenom det vanlige, men det er ikke verd turen opp. En går i kø og må snirkle seg mellom klyser med dopapir. Turistene har tatt over trolltunga i høysesongen.

1  Takk, Kenneth V
Anmeldt 27. juni 2018

synes turen inn er finere enn selve tunga. viktig med gode fjellsko, klær. været skifte fort når det skifter. ikke no kjekt å gå 28 km vist man er kald.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, norMaPa
Anmeldt 8. desember 2017 via mobile enheter

Det er helt utrolig fint å gå inn til Trolltunga, helt fantastisk utsikt helle veien.

Men husk å ha på gode sko og vind og vanntette klær, rikelig med mat og drikke. For været skifter fort og det kan gå fra sol og fint til snøstorm på 10 minutter.

Dere bør beregne 7 til 12 timer på turen slik at dere virkelig kan få nytte utsikten og den fantastiske naturen.

Dato for opplevelse: august 2016
3  Takk, 435atles