Anmeldt 4. september 2019

Anbefaler å starte oppe på platået enten kjøre egen bil eller shuttletransport. Ca 4,5 km bratt vei på asfalt opp til der. Unødvendig å bruke krefter på det. Bedre blir turopplevelsen. Husk gode og til dels vantette sko da du nærmest går gjennom bekker på noen steder.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, Gpjensen
Anmeldt 14. august 2019 via mobile enheter

Herlig tur opp til breen. Variert med kjekke klatrepartier. Fantastisk natur, og spesielt å komme så nært opp til breen. Hun som selger boller ved start/slutt anbefales på det varmeste, beste bollene jeg har smakt.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Balance983
Anmeldt 16. juli 2019 via mobile enheter

Dra dit utenfor sesong! Var en times kø for å komme ut på «tunga».
En flott norsk fjellopplevelse med passe gåavstand!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, AsleA
Anmeldt 30. juni 2019 via mobile enheter

Gikk til Trolltunga en veldig fin sommerdag i god temperatur! Det var ventet at det skulle gå en god del folk (fra lokale guider) noe vi kan skrive under på. Vi trodde vi hadde beregnet god tid for å få parkering på øverste plass (Mågelitopp, 600kr), og var fremme 04.30.. (parkeringen på Mågelitopp åpner ikke før 06.00). Da var allerede køen fylt opp og vi så oss nødt til å parkere på P2 Skjeggedal (500kr) og starte den da 14km turen med det samme!
Første del av turen - 4 km, går på asfalt i bratt stigning! Deretter er det stein, berg og sti resten, godt markert og lett å se hvor man skal gå - med skilt om hvor mange km det er igjen. Jeg personlig synes de 5 siste km var den «verste» strekningen å gå på vei mot Trolltunga, følte gang på gang at vi nærmet oss og at vi gikk og gikk og gikk.
Vi var fremme rundt 9-tiden og allerede da stod vi i 45-50 minutters kø for å få bilder. Køen ble stadig lenger like etter vi stilte oss i den!
Etter halvannen times pause, bar det ned igjen og det var da jeg personlig fikk kjenne det i bena. Jeg var selvsagt klar over at jeg måtte gå tilbake også, men det kan være fort gjort å glemme når man setter i gang og tenker at «terrenget er jo ikke så ille å gå i». Det er definitivt lengden som er krevende på turen.
Jeg vil ikke anbefale joggesko, fjellsko med støtte til ankelen er nok det beste - spør du meg! Det er også tidvis litt vann å passere og da er det fort gjort å få det gjennom joggeskoene/sko som ikke er GorTex.
Hvis du synes de siste 4km ned asfaltveien igjen mot parkeringen i Skjeggedal blir tung, går det alltids shuttlebusser med jevne mellomrom (med litt ventetid påregnet).
Brukte totalt 12 timer på hele turen - og jeg er en jente på 24 som aldri før har gått en så lang tur og ei heller har vært spesielt aktiv det siste året. Så du behøver ikke være topptrent for å gå til Trolltunga! Vi ble forbigått av mange sprekinger både opp og ned.
En flott tur, men igjen - krevende. Spesielt for bena, og deretter psyken.

Dato for opplevelse: juni 2019
4  Takk, Celineeedg
Anmeldt 9. november 2018 via mobile enheter

Perfekt dagstur, gikk opp og ned på med en god pause ved trolltunga på 8 timer. Perfekt lengde for en dagstur og ikke veldig krevende terreng bortsett fra i starten.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, DanLN