“Sjarmerande plass med god mat”
Anmeldelse av Jordbærstova

Jordbærstova
Vurdert som nr. 1 av 8 Restauranter i Valldal
Kjøkken: Norsk
Anmeldt 27. august 2021 via mobile enheter

Budde ei natt i det heimekoselige gamlehuset. Litt som å være på besøk hos bestemor. Gamle bilete på veggene, sjarmerande gamle møblar i stova. Gamle bøker å blad å lese i når kvelden senker seg.
Kjempetrivelig eigar par som diska opp deilige smørbrød til kvelds og nydelig frokost til avtalt tid i restauranten. Topp service med personleg preg.
Å husk å smake eplejuicen dei lagar på huset.
Forventar du luxusovernattimg så køyr vidare. Vil du ha sjarmerande og gammaldags overnatting med hyggelig vertskap og deilig heimelaga mat;… ja så stopp her.

Takk, Sundnes

Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Overnattet her i huset fra ca 1936. Utrolig hjemmekoselig innredning, og vertskapet var utrolig hyggelige. Rommet og badet var rent og ryddig, og de var veldig oppmerksom på å gjøre sitt for å redusere smittespredning.
Restauranten nedenfor, som de også driver, er full hver lunsj nå i sommersesongen, så om du bare er innom for lunsj, så book et bord i forkant for å være på den sikre siden. Maten de serverer er hjemmelaget og bær og grønnsaker får de fra nærområdet sitt.
Stedet ligger rett ved veien, men det la ingen demper på den gode nattesøvnen. Jeg vil absolutt anbefale stedet for overnatting.

Takk, ferieturisten
Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Kjempehyggelig sted med fantastisk god mat.
Trivelig personale, godt ivaretatt smittevern.
Vi tok faktisk turen dit to ganger på samme dag!

Takk, LineHelen
Anmeldt 15. juli 2021

Pannesteikte kjøtkaker stod det på menyen. Det må vere tullprat, for dei eg fekk var totalt grå, utan å ha tøtsja ei steikepanne. Det var enormt skuffande for ein som elskar kjøtkaker.

Elles var den berømte jordbærkaka veldig god. Og folka som jobba der var kjekke.
Men lær dykk å lage heimelaga kjøtkaker, då får de tommelen opp.

Fruen bestilte laks. Den var god. Men ho meiner at de må vere litt rausare med porsjonene i forhold til prisen.

2  Takk, LightPacker465506
Anmeldt 4. juli 2021

Vi har vært innom stedet flere ganger tidligere. Denne gangen prøvde vi jordbærkaka. Den er laget av klassisk kremkake, dandert med jordbærsaus og Jordbær. Det mere spesielle er at kaken oppleves 100% hjemmelaget, ikke noe pre-laget med industrismak her. Kaffen kunne, for å stå i stil med kaken, vært laget med nykvernede bønner og ikke enkel filterkaffe som har stått en stund. At den ansatte -som forøvrig var svært hyggelig - ikke pratet norsk, er ikke et pluss.

Takk, Geir H

Reisende som så på Jordbærstova, så også på

Valldal, Norddal

Har du vært i Jordbærstova? Del dine erfaringer!