“Forbedringspotensial”

Hellviktangen Kunstkafe
Vurdert som nr. 6 av 11 Restauranter i Nesodden
Kjøkken: Norsk
Anmeldt 13. januar 2019 via mobile enheter

Hellviktangen ligger nydelig til ved vannkanten og med en fantastisk utsikt over Oslo. Restauranten er hyggelig innredet med fyr i peisen og levende lys. Dessverre er ikke matopplevelsen like flott.

Vi var en gjeng på fem personer som bestilte forskjellige retter fra menyen. Vi ventet lenge på maten, men etter en stund fikk to av oss servert suppe og salat. Da disse var ferdig med sine retter, kom anden og chevresalaten. Vegisterkakene ble servert helt til slutt da alle andre var ferdige med sine retter og ca. en time etter vi først hadde bestilt maten. Dette er for dårlig! Suppen var dessuten lunken og bar preg av at den hadde stått lenge. Maten ellers smakte helt greit.

Servitøren var heller ikke spesielt imøtekommende, og hadde åpenbart lite kunnskap om hva som egentlig stod på menyen. Stedet vitner om manglende kommunikasjon mellom de ansatte. Servicenivået kan også med fordel heves noen hakk. Her er det et stort forbedringspotensial.

Dato for besøk: januar 2019
2  Takk, veronsc

Anmeldt 11. oktober 2018 via mobile enheter

Vi feiret bryllupet vårt i mai og Hellviktangen er et fantastisk sted å feire bryllup med beliggenheten sin - heldigvis var vi heldige med været noe som gjorde dagen veldig bra! Dessverre blir vår anmeldelse gjennomsnittlig. Blomsterdekoratøren til Hellviktangen er et unikum og det samme gjelder deres anbefalte DJ. Det trakk veldig ned for vår totalopplevelse at personalet hos Hellviktangen for øvrig er svært uprofesjonelle. Vi ytret tidlig ønske om å ha en kontaktperson, og følte vi initielt fikk gehør for dette - dessverre ble ikke dette fulgt opp slik at vi måtte følge nøye med og gi de samme beskjeder mange ganger slik at det ble som vi ønsket. På dagen vår var det servitørene som ikke gjorde jobben - det tok en time å få servert maten, og enkle oppgaver som man forventer blir gjort som eksempelvis å servere ett bord før neste tas ble ikke gjort. Dette betyr at noen måtte vente typ 45 min - en time før hele bordet var servert før man kunne starte å spise. Påfyll av vann og vin ble dessuten glemt og vi som brudepar måtte gi instrukser og sørge for at alle hadde det bra - det ble litt slitsomt! I tillegg klarte ikke Hellviktangen å sende faktura til riktig e-postadresse, og når dette ble oppdaget fikk vi Mail om at fakturaen ville sendes til inkassso om vi ikke betalte med det samme (!) uten en unnskyldning etter at vi påpekte at dette selvfølgelig ikke var vår feil. Feiringen ble bra og vi har gode minner, men det var grunnet våre anstrengelser med å sørge for god musikkunderholdning og fantastiske blomsterdekorasjoner. Vi sitter igjen med et inntrykk om at betjeningen på Hellviktangen ikke gjør det «lille ekstra», men det kan nok ha sammenheng med at de ikke «må det» fordi de uansett har en fin beliggenhet som mange uansett vil velge...

10  Takk, Morten G
Anmeldt 17. september 2018 via mobile enheter

Hellviktangen kunstkafé er en perle! Hit drar vi for å puste inn sjøluft og drikke kaffe, eller for å nyte et godt og kreativt måltid i de fine omgivelsene. Hyggelig betjening også. Hellviktangen skuffer aldri!

Takk, Margunn2000
Anmeldt 15. juli 2018 via mobile enheter

Nydelig mat og atmosfære her på Nesodden kunstkafé, hadde en nydelig dag her i bryllup til gode venner og familie.
Kjekke og imøtekomme mennesker somjobber på denne idylliske plassen:)
Anbefales:)

Dato for besøk: juli 2018
1  Takk, Kathrine N
Anmeldt 12. juli 2018 via mobile enheter

Dro hit fordi stedet er med i Lysløypa 2018. Hadde store forventninger, men ble dessverre skuffa. Kom 17.30, og tok kontakt med en servitør som sa vi måtte bestille med en gang fordi kjøkkenet stengte klokka 18.00. Vi hadde sjekka både Facebook og hjemmesida før vi dro dit, og ingen av stedene sto dette opplyst, tvert i mot stod det at det var langåpent på torsdager. Vi bestilte raskt fordi det virket som det hastet. Det tok lang tid før de to servitørene fikk slått inn bestillinga i kassa, de prøvde fire-fem ganger før de fikk det til. Ølen ble slått inn til fem kr mer enn prisen i menyen, men på dette tidspunktet ville vi bare bli ferdig så vi sa ikke fra. Vi satte oss ved et ledig bord ute, men fikk beskjed av en servitør om å flytte oss fordi det skulle lages dansegulv. Flyttet oss til et annet ledig bord etter å ha sjekket med servitøren om det var greit. Joda, det var det, men hun gjorde ingen mine til å vaske over bordet som var fullt av søl. Maten kom, uten bestikk og uten at vi fikk beskjed om hvor det var. Fant bestikk inne, og gav oss i kast med signaturretten andeconfit. Anda var kald, men smakte ok. God saus. Søtpotetpureen hadde konsistens som babymat og var ikke krydret. Salaten var grei men kjedelig. Relativt lite mat for 195 kr. Ingen av servitørene kom for å sjekke hva vi synes om maten, eller for å tørke av bordet. Flytta oss etterhvert inn fordi det var litt kaldt ute. Kjøpte kaffe, kake og cookie. Grei kaffe, kaka var tørr og den lille cookien til 35 kr smakte harskt. Alt i alt en skuffende opplevelse. Det var mange ansatte på jobb, talte vel syv totalt, men service var mangelvare. Observerte forøvrig at folk fortsatt bestilte mat når vi dro derifra i syvtiden, så hvorfor vi ble mast på halv seks forblir en gåte. Stedet ligger nydelig til, og det er fint at de satser på økologisk mat, men det blir ikke flere besøk på oss med det første.

Dato for besøk: juli 2018
3  Takk, Trkoni

Reisende som så på Hellviktangen Kunstkafe, så også på

Nesoddtangen, Nesodden
Nesoddtangen, Nesodden

Har du vært i Hellviktangen Kunstkafe? Del dine erfaringer!