Ulike måter å oppleve Stutthof Concentration Camp på
Anmeldt 12. oktober 2016 via mobile enheter

Her bør alle som har muligheten dra og se Hitlers skam. Skremmende hvor langt man kan gå for å utrydde mennesker.
En sterk opplevelse

Dato for opplevelse: oktober 2016
2  Takk, MMoerum
Anmeldt 31. august 2016 via mobile enheter

Meget velholdt og veldrevet museum som viser en av nazitysklands konsentrasjonsleire fra 2 verdenskrig. Det anbefales å sette av et par timer for å besøke stedet og oppleve et tilbakeblikk til en grusom del av vår nære historie.

Dato for opplevelse: august 2016
1  Takk, 629knuts
Anmeldt 12. august 2016

Vi kjørte fra Gdansk til Stutthof, med våre 4 barn.
Det var ingen ledig guide da vi ankom stedet, så vi gikk rundt på egenhånd.
Da ingen av oss kan polsk, ble det umulig for oss å lese det som stod i de mange utstillingene på stedet, men stedets mange bilder forklarte også stedets tragiske historie, på en god måte. Det var en alvorstynget og tankefull gjeng som etter to timer i Stutthof, hadde fått se en del av menneskehetens sorteste historie. Barna snakker fremdeles om opplevelsen. Jeg anbefaler å besøke stedet, da det er viktig at verden ikke glemmer hva som skjedde under 2. verdenskrig.

Dato for opplevelse: juli 2016
6  Takk, Andypac
Anmeldt 5. september 2015

Vi tok taxi til Stutthof fra Gdansk. Vi avtalte med sjåføren at han skulle kjøre oss tur/retur for en fast sum. Leiren er godt bevart, og gir et godt inntrykk av hvordan det må ha vært å være fange i leiren. Det gjør et sterkt inntrykk å gå gjennom brakkene, sykestuen, krematoriet og selve størrelsen på området. Det er enormt. Det er dystert og verdig. Til ettertanke. Praktisk info: Hele turen tar noen timer med kjøring og turen inne på området. Det kan derfor være lurt å ta med litt drikke og noe frukt. Du får ikke kjøpt mat/drikke ved Stutthof.

Dato for opplevelse: april 2015
6  Takk, MaritaFagerhaug
Anmeldt 19. juli 2015

Med skrekkblandete forventinger besøkte jeg Stutthof med mine to tenåringssønner. I siste liten fikk vi booket guide for besøket, noe som anbefales på det varmeste. Uten guide hadde besøket ikke vært i nærheten av samme opplevelsen. Han fikk formidlet Stutthofs historie på en fin måte gjennom 60 minutters omvisning.

Stutthof og dens historie er absolutt verdt et besøk. Man blir satt ut, man blir emosjonell og man tror mest ikke at det har vært mulig. Men det har det...........

Dato for opplevelse: juli 2015
3  Takk, JorgenNordahl