Sted med atmosfære og historisk sus.

Gamle tømmerhus og godt uteområde, passer godt for barn. Mye lokalt kunsthåndverk og herlig bakeri... les mer

Anmeldt 24. juli 2019
soltv
Trondheim, Norge
Vakker utstilling om norsk byggetradisjon

Anmeldt 29. juni 2017
RolfH682
Stathelle, Norge

Anmeldt 29. juni 2017

Vi ankom utenom åpningstiden, men tunet og rammene rundt er smittende glade i seg selv. Alle bygningene har sin bruksfunksjon.

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, RolfH682
Anmeldt 13. september 2016

Er du i Rauland så ta turen innom. Her er det litt og se og litt å få i kroppen. Morro for liten og stor

Dato for opplevelse: juni 2016
Takk, Grebubbnubb
Anmeldt 24. juli 2016

Morsomt tun som Har lagt opp til utelek for barna.
Kafé og bakeri
Kunstner fra malavi som var utrolig hyggelig og morsom
Anbefaler et stopp her, ligger rett ved Raulandsakademiet
I nydelige omgivelser

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Birgitta G
Anmeldt 3. juli 2016 via mobile enheter

Telemarkstunet er en samling av  bygninger laget i gammel byggestil. Et flott tun med forskjellige aktiviteter. Her er brukskunst, lokalt bakeri med bakst tilvirket i steinovner, kafeteria med tradisjonsmat som rømmegrøt og lokalt laget bakervarer. Åpningstidene er begrenset til sommeren, men allikevel et flott sted å besøke utenom turistsesongen.  I helger om sommeren annonseres det med konserter i Eldhuset. Her opplever man Telemarkskunst i form av handtverk som kan kjøpes og kveding, sang og hardingfele. Sjekk ut nettstedet Visit Rauland eller lokalt turistkontor om når kulturaktiviteter finner sted. Har du barn som vil aktiveres finnes det leker o.l. på stedet. Her kommer vi ofte på besøk, og vi kommer igjen.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Gwaas
Anmeldt 10. april 2016

Koselig sted vi besøkte for photoshoot for et kurs. Gamle flotte bygninger hvor det vistnok er bakeri og utsalgssted på spesielle datoer. Flott område rundt for turer.

Dato for opplevelse: mars 2016
Takk, AnnChristin86