Nydelig utsikt

Ganske bratt tur, på en sti som først går igjennom en diger ur, forså å fortsette å være stenete... les mer

Anmeldt 24. juni 2021
MisterRAJ
Stokmarknes, Norge
Fantastisk utsikt

Festvågtinden i Lofoten er lekker, luftig og lett tilgjengelig. På toppen flott utsikt over... les mer

Anmeldt 16. september 2020
BjR1956
Ålesund, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Henningsvær
Anmeldt 6. juli 2020

Det er bratt og mye sand/stein på denne turen. Nesten så man gruer seg litt for nedturen. Men her ble jeg reddet av gode terrengsko som satt godt på underlaget. Er visst en enklere vei opp og ned ved vannet. Vi brukte 1 t opp og 40 min ned. Litt skummelt med løse stein som ruller nedover. Jeg med høydeskrekk syntes ikke denne var spesielt luftig. Måtte bare holde en sti mer midt på. Utsikten er WOW. Men lurt å gå i godt vær. Vi så tåke på toppen... gikk eller å tok lunsj og tok det som en ettermiddagstur i herlig vær i steden.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, theah940
Anmeldt 29. juni 2020 via mobile enheter

Her anbefales gode sko, helst stive joggesko eller fjellsko. Svært glatt flere steder som følge av løs sand/grus på fjell og stein. Spesielt nedover. Det er også lurt å huske hvilken sti man tok oppover og følge samme ned. Vi tok feil, mot høyre, på vei ned og endte opp med å måtte forsere en høy skrent for å komme oss ned. Det var ubehagelig og kunne potensielt endt stygt. Vi brukte ca 4 timer totalt, inkludert en liten rast og fotografering på toppen. Utsikten på toppen er veldig fin, noe som trekker veldig opp.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, idahelm
Anmeldt 14. juni 2020 via mobile enheter

Utsikten er upåklagelig når man først kommer seg opp, men det er virkelig en jobb å komme til toppen. Det er veldig bratt og vanskelig enkelte partier, men absolutt verdt turen.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, cassandrao810
Anmeldt 10. august 2019 via mobile enheter

Dette er en tur som kan være tidvis krevende, da avhengig av form og fottøy. Stien går flere steder gjennom steinur og vi anbefaler dertil egnet fottøy. Det er enkelte bratte partier hvor det kan bli glatt som følge av løs sand/jord.

Når du kommer til toppen er det en fantastisk utsikt. Hvis det er mye folk på toppen, ta matpausen på ryggen nedenfor.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Aorta67
Anmeldt 9. juli 2019

Flott tur opp. Jeg brukte vel heller 4 timer opp + ned, men jeg er gammal og tung så det tar sin tid.
Gikk opp en flott dag med sol. Bra det var litt vind.
Litt mye folk i løypa som er litt plagsomt når det er så bratt og smale stier.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Tore T