Nasjonal historie - Starten kongeriket Norge

Anmeldt 17. august 2019
Skaar180
Kopervik, Norge

Anmeldt 17. august 2019 via mobile enheter

En viktig del av Norges historie. Flott museum med flott utstilling og informative plansjer og visuelle effekter. Kunnskapsrike og flinke guider. Et besøk bør kombineres med en tur til Bukkøy, samt besøke Avsldsnes kirke.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Skaar180
Mette B, Resepsjonssjef på Nordvegen Historiesenter , svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. august 2019

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding

Anmeldt 25. juli 2019 via mobile enheter

På sommeren virker det som senteret er kun for krusturister. Har aldri følt meg mer fremmedgjort i eget land. Alle guida turer var på engelsk. At krusturister som er turistene som legger igjen minst penger av alle turistene skal ha fortrinnsrett på et av Rogalands største kulturminner, gjør meg forbanna. Da kan hele anlegget bli finansiert av disse og ikke av mine skattepenger. På toppen av det hele var det inkompetente ansatte som hadde lite kunnskap om det de holder på med.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 546bjarteg
Mette B, Resepsjonssjef på Nordvegen Historiesenter , svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. juli 2019

Hei. Det var leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse. Vi hadde et stort cruiseskip inne den 25. juli og da har vi en del grupper som har forhåndsbestilt omvisninger hos oss. På Nordvegen Historiesenter er hele utstillingen på norsk. På vikinggarden har vi 2 omvisninger, kl. 13.00 og kl. 15.00 og det er riktig at de er på engelsk. Guidene våre er norske og svarer villig på spørsmål fra turister, både norske og utenlandske. Dere er hjertelig velkomne tilbake en annen dag - gjerne når det ikke er cruisegjester. Ta gjerne kontakt hvis vi kan hjelpe deg med noe.

Anmeldt 21. juli 2019

Besøk under ferietur i Rogaland og Hordaland. Olavskirken er under restaurering og ikke tilgjengelig. Arkeologisk utgraving i 2017 har avdekket ruinene av hovedbygningene i kongsgardsanlegget. Det er ikke avklart hvordan dette skal formidles og visualiseres i form av glassbygg eller annet bygg. Norvegen Historiesenter er et praktbygg som er bygd under jorda. Spennende utstillinger og god formidling. Hyggelig kafe, men med litt lite utvalg av retter. Her burde det være mer kortreist og lokalprodusert mat. Fine informasjonstavler ved inngangen til historiesenteret. Manglende informasjon om de ulike anleggene, kafe, vikingegården og avstanden til denne m.m. ved parkeringsplass. Flott vikingegård med spennende aktiviteter for barn og unge i form av bueskyting m.m.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, KnutS193

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding

Anmeldt 14. april 2019 via mobile enheter

Flott omvisning hvor man kan ta den tiden man trenger, lytte og se, barna fenges av utstillinger og mye gøy for barna. Et museumsbesøk etterfulgt av en flott liten gåtur på grus-sti til Vikinggården er en opplevelse for både store og små.

Dato for opplevelse: april 2019
Takk, Tabadabadamdamdei
Mette B, Kundeansvarlig på Nordvegen Historiesenter , svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. mai 2019

Tusen takk for fin tilbakemelding.

Anmeldt 12. september 2018 via mobile enheter

Jeg har vært i Haugesund i bare 1 dag og en regional venn viste meg Nordvegen Historiesenter. Man hadde et kjempefint utsikt herfra og han fortalte meg litt om Haugesunds historie.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, h_konl349