Anmeldt 19. juli 2018 via mobile enheter

Virkelig flott hotell, område og spaanlegg. Minus for at største størrelse i badekåpe var L, måtte skifte å kle meg om før behandlig for så å få ny XL badekåpe inne i spaet for å skifte tilbake. Dette burde resepsjonen visst om.
I et så flott og gjennomført spa burde det vært kluter i stedet for papirhåndtørk på toalettene, men det er også alt å utsette.
Spaet har alt et godt spa bør ha. I tillegg til flott hage, uteområde, sjøbad, galleri, arkitektonisk skjønnhet.
Det var ikke veldig fullt, men dessverre hadde mange gjester holdt av alle solstolene inne ved bassengkanten, så vi måtte ut på benk eller solseng for å sitte ned og hvile.

Peisestuen i Spaavdelingen oppe, hvor behandlingsrommene er, var nydelig. Kaffe/te/vann og frukt tilgjengelig og hyggelig personale.

Kommer veldig gjerne tilbake.

Opphold: juli 2018, reiste som et par
Takk, Ingunn K
PernilleSchauLarsen, Owner på Solstrand Hotel & Bad, svarte på denne anmeldelsenBesvart 26. juli 2018

Kjære Ingunn K,

Takk for at du gir oss dine tilbakemeldinger fra deres nylige besøk på Solstrand.
Kjekt å høre at dere spesielt likte deres spa opplevelse. Vi setter pris på at du deler med oss at vi kan være mer observant på størrelse på badekåpe som lånes ut til våre gjester.

Vi gleder oss over at dere gjerne vil besøke oss igjen. Velkommen!

Eier og Daglig leder

Anmeldt 8. juli 2018 via mobile enheter

Vi hadde en fin helg på Solstrand. Det som trekker opp er god mat, flott utsikt, flott badeanlegg og muligheten for spa-behandling. Men det er flere ting som trekker ned:

1. Servicen i restauranten. Maten har vært super, men vi fikk følelsen av å bli "rushet" gjennom middagen første kvelden. Fikk ingen info om viner, og drikke ble ikke servert i takt med maten. Andre kvelden ble vi rett og slett glemt. Vi fikk et bord men ingen kom med brød, vann eller meny før det ble etterspurt.

2. Internettforbindelsen på rommet var dårlig og ustabil.

3. Småting som at dobbeltsenga var to enkeltsenger satt sammen, ingen såpe på badet, vask som var i delvis uorden, rot med spa-bestillingen, manglende norsk-kunnskaper hos servitørene o.l.

Alt i alt; du betaler mye for utsikten og får litt for lite service igjen.

Opphold: juli 2018, reiste som et par
Takk, Ragnhild L
PernilleSchauLarsen, Eier på Solstrand Hotel & Bad, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. juli 2018

Kjære Ragnhild L,

Takk for din tilbakemelding og for at du hjelper oss med å kvalitetssikre våre opplevelser.

Vi gleder oss over at dere satt pris på utsikten over det åpne fjordlanskapet samt vår SPA og velværeavdeling.

Samtidig vil vi beklage at opplevelsen dere fikk i restauranten ikke ble som forventet. Vårt mål er å avstemme med hver gjest hvilke forventninger gjesten har til måltidet og tilpasser serveringen så godt det lar seg gjøre deretter. Vi er lei oss for at dere ikke følte dere ivaretatt.

Vi vil gjerne invitere deg til å sende en epost med informasjon om hvilket rom nummer dere bodde på, slik at vi umiddelbart kan kvalitetssikre vasken og internett forbindelsen.

På Solstrand har vi flere ulike romtyper med ulike typer senger, dette for å prøve å imøtekomme de svært forskjellige ønsker og behov fra våre gjester. Et rom med twin senger ble ikke riktig for dere. Dersom dere velger å komme tilbake til Solstrand anbefaler jeg dere et hjørnerom hvor sengene har en dobbel overmadrass.

Igjen takk for at du gir oss din tilbakemelding, vi håper å kunne ønske deg velkommen til Solstrand i fremtiden.

psl@solstrand.com
Eier og Daglig leder

Anmeldt 10. juni 2018 via mobile enheter

Var der i forbindelse med skole. Vi hadde fantastisk vær. Litt varme rom, men det var 30 grader ute. Veldig god mat til frokost lunsj og middag. God service og hyggelig personale som fikset. Rene rom og gode senger.

Opphold: juni 2018, reiste på forretningsreise
1  Takk, Hartge
PernilleSchauLarsen, Owner på Solstrand Hotel & Bad, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. juni 2018

Kjære Hartge,

Takk for at du tar deg tid til å gi oss din tilbakemelding.
Hjertelig velkommen tilbake til Solstrand.

Anmeldt 26. april 2018 via mobile enheter

Jeg har vært her mange ganger i årenes løp, Solstrand blir bare bedre og bedre. Fine rom, store fellesområder, en suveren spa-avdeling - og en utsikt uten like. Hotellet ligger ved Bjørnefjorden, på den andre siden er det snødekte fjell. Stor kapasitet, vennlig service. Må ikke dra forbi. Maten er bra selv om den er nødt å være standardisert.

Opphold: april 2018, reiste på forretningsreise
1  Takk, phidas34
PernilleSchauLarsen, Owner på Solstrand Hotel & Bad, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. mai 2018

Kjære Phidas34,

Takk for at du deler din tilbakemelding. Det gleder oss å høre at du som gjest over mange år, fremhever at vi stadig utvikler Solstrand og våre opplevelser.

Vi ser frem til å kunne ønske deg velkommen tilbake til oss.

Anmeldt 28. februar 2018 via mobile enheter

Hjørnerom med utsikt mot hagen, sjøen og fjellene med Folgefonnen som blinker i det fjerne og utendørsbassenget og naustene nedenfor. Om årstiden hadde vært en annen kunne jeg satt meg ned utenfor rommet med en god bok (det blir en annen gang).

Stedet oser historie og bergensk fordums overklasse, Michelsen, Grieg og Ole Bull har helt klart hatt noen fine hagefester her.
Hagen er en sjeldenhet, stor nok til en god spassertur, med en rekke steder å slå seg ned for refleksjon. At næringslivet har lagt sitt elsk på stedet og skapt Solstrandprogrammet gir mening. Spesielt også at hotellet evner å forbli familiedrevet.

SPAet med påfølgende sjøbad føles obligatorisk - det siste skjerper sansene og appetitten før middag.
Maten er god, men kanskje bittelitt pretensiøs (øyet får sitt, mens om det ikke var for et overdådig dessertbord ville en kanskje ikke bli helt mett). Pluss for gode oster til alle måltid, stor variasjon i blåmuggost - en ny til hvert måltid gjennom helgen med Carles Roquefort som høydeounkt.

Opphold: februar 2018
Takk, jantesays
PernilleSchauLarsen, Owner på Solstrand Hotel & Bad, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. mars 2018

Kjære Jantesays,

Tusen takk for en detaljert og flott tilbakemelding. Det gleder oss å lese hvordan du med så fine og beskrivende ord omtaler ditt opphold her på Solstrand.

Som familiedrevet hotell er vi stolte over all historien vi har i veggene, og de historiske personlighetene som har hatt tilknytning til Solstrand opp igjennom tidene.

Solstrand skal være et sted hvor man får et avbrekk fra hverdagen, et sted med rom for refleksjon og ettertanke.
Vi er glade for tilbakemelding om at maten smakte godt, og at du liker vårt utvalg av oster. Vi vil videreformidle dine kommentarer om størrelsen på porsjonene til vår kjøkkensjef.

Vi ser frem til å kunne ønske deg velkommen tilbake til oss.