Stiftelsen Maløyraid Senteret
Beste museumsopplevelse

Fantastisk flott museum. Gripende, lærerikt, flott på alle måter. Her er det hentet inn mye... les mer

Anmeldt 1 uke siden
Sissel B
Imponerande!

Fantastisk opplevelse! Levande og gjennomført! Ekte film frå raidet, lyd, bilder, og flotte... les mer

Anmeldt 3 uker siden
Arve F

Anmeldt 1. juni 2021

Dersom man har noe interesse for 2.verdenskrig, så er det et must å besøke dette senteret som gir en veldig god orientering om både Måløy raidet og også andre deler av 2.verdenskrig i form av interessante intervjuer, film etc. Museet har sentral beliggenhet i Måløy, og vi ble positivt overrasket over at museet er åpent hver dag og åpner allerede kl. 10 hver dag da vi var der i slutten av mai.

Dato for opplevelse: mai 2021
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Utstillingen har klart både å sette Måløyraidet inn i den store krigshistorien og i tillegg fortelle de små og lokale historiene. Det som trekker kraftig ned er at det er for mye lyd over alt. Nesten uansett hvor i utstillingen du står, hører du minst to ulike lydkilder. Hvis du samtidig skal lese all tekst og bruke audioguide, blir du ganske kokt i hodet. Men vi lærte mye nytt!

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, hekeberg
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Blei veldig overraska over alt dei har fått til her. To etasjar med mykje godt innhold!! God variasjon i måten å formidle budskapen, fint at det ikkje bare er lesing. Minuset her er litt mykje støy av filmvisning og musikk. Kunne ønska meg litt lågare volum, eller meir adskilte soner. Blei litt forstyrrande å lese når der sto ein film å spelte av om eit anna tema rett ved sida av. Absolutt verdt eit besøk!

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, sivo64
Anmeldt 1. august 2019 via mobile enheter

Godt museum med mange filmar, gode plakatar og små detaljar. Kjekke små intervju og personlege erfaringar som gjorde det heile meir verkeleg.
Fleire filmar virka ikkje, og det var litt støy pga lydeffektar og filmar som gjekk inni kvarandre.
Lærte mykje.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, astridapalsetv
Anmeldt 14. mai 2019

Ble rett og slett imponert over presentasjonen av Måløyraidet. Det er tekst, bilder og video, og mye lyd, og det skaper en flott atmosfære. Trodde jeg kunne historien om raidet, men der tok jeg feil. Kunne brukt mange flere timer der, og kommer gjerne tilbake! Anbefaler alle å stikke innom!

2. etasje er viet selve Måløyraidet, 3. etasje er viet Martin Linge og Shetlandsfarerne.

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, Thomas B