2 personer ser på dette hotellet
Flere måter å betale på
Ålesund
Anmeldelse av Hotel Ullensvang
2,0 av 5 boblerAnmeldt 30. juli 2020via mobile enheter
Barbara Zanoni Utne, General ManagerHotel Ullensvang, svarte på denne anmeldelsen
Besvart 31. juli 2020
God dag Alesund
Takk for besøket og din tilbakemelding. Vi beklager at opplevelsen i spisesalen ikke stod til forventningene, servering av vin burde selvsagt ha blitt håndtert på en helt annen måte. Når vi skal bespise over 200 gjester, så har vi dessverre ikke mulighet til å tilby à la carte til alle – men våre gjester kan velge mellom kjøtt og fisk til hovedrett. Dette blir kommunisert godt i forkant og ved innsjekk.
Med vennlig hilsen
kr 1 650
    6.3 km fra Hotel Ullensvang
    Agoda.com
    kr 1 038
    Ingen gebyrer, bare gode tilbud
      7.1 km fra Hotel Ullensvang
        • eDreams
        24.0 km fra Hotel Ullensvang
        Se flere hoteller i Lofthus
        Anmeldt 29. juli 2020

Bodde en natt på ullensvang i sommer, fikk et rom med en veldig fin utsikt over hardangerfjorden. Rommets plassering var veldig bra, men bar preg av at dette er et slitent hotell. Spa avdelingen er fin og fra nyere tid. Maten var god og servitøren var veldig imøtekommende. Alt i alt var oppholde ganske fint helt til vi skulle sjekke ut og vi ønsket å ta en tur innom tennisbanen. Fikk svar først etter at jeg hadde betalt, og da hadde jeg sjekket ut og kunne ikke ta en tur i tennishallen. Fikk heller ingen god forklaring på hvorfor jeg ikke kunne. Bod på finere og bedre hotell til halvparten av prisen senere i sommer, så dette var ikke vært prisen. Hold unna.

Takk, tarjeis2013
        Barbara Zanoni Utne, General Manager på Hotel Ullensvang, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. juli 2020

God dag Tarjei
        Takk for besøket og takk for din tilbakemelding på Tripadvisor. Så kjekt å høre at du alt i alt hadde et fint opphold. Når det gjelder muligheten til å spille tennis etter å ha sjekket ut, så beklager vi at vi ikke har kommunisert på en måte, som gjorde at du fikk en god nok forklaring. Som det fremkom på utdelt infoark ved innsjekk, ber vi om forståelse for at utsjekk er innen kl 11:30 i disse tider. Dette for å ivareta kontroll og forsvarlig smittevern renhold, som foregår mye i perioden etter innsjekk og før innsjekk. Det er en del tiltak vi så gjerne skulle ha vært foruten, men så vi håper på forståelse fra våre gjester at må til, for å kunne holde smitten nede.
        Mvh
        Barbara Zanoni Utne
        5. Generasjon Eier

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

I begynnelsen av juli bodde jeg og min mann to dager på Hotel Ullensvang. Vi kom rett fra Hotel Britannia i Trondheim, noe som nok slo litt dårlig ut for dette hotellet i Lofthus. Beliggenheten er magisk, men stilen på rommene er litt utdatert. Vi valgte standard rom med fjellutsikt, så vi var klar over at rommet ikke var av de bedre. Det står at de fleste er med balkong, vi fikk et uten. Rommet er stort og romslig, og utsikten mot fjellet er også fin. Men det kan nok være verdt å legge i litt mer penger for å få rom på andre siden.

Stil i restaurant, barer og andre fellesareal minner også om fordums prakt. Litt tung gammeldags stil. Treningssenteret var stengt pga. korona, men heldigvis var badeavdelingen åpen. Og dette er det som bærer hele hotellet og det prisnivået de har, selvfølgelig ved siden av beliggenheten, og også flotte uteområder ned mot sjøen. De har laget en strand, det er brygger, badehus og fine sittegrupper. Synd ikke temperaturen var så høy når vi var der. Innendørs var det boblebad, badstu med store panoramavindu mot fjorden, og fine basseng, noen som også fortsatte utendørs. Et praktfullt anlegg, med sikt mot fjord og fjell. Avdelingen er også delt i to, den ene delen er kun for voksne. Dette så jeg som en stor fordel. I det hele tatt var det en god og rolig atmosfære på hele hotellet, og et litt mer voksent klientell.

Når det gjelder maten ble dette også en liten nedtur etter Britannia. Ved frokosten fikk man servert et brett på bordet med diverse basisvarer, mye av dette var lokale og gode produkter. Brødet derimot, var veldig kjedelig. I tillegg kunne man hente seg ting i buffetavdelingen, og der kunne man også bestille seg varmmat. Dette var helt ok, bortsett fra eggerøren som var veldig tørr og smakløs. Vi bestilte middag den ene kvelden. Da fikk vi forrett, geitostsalat, og vi kunne velge mellom kjøtt og fisk til hovedrett. Jeg valgte laks og min mann lam. Ingen av disse rettene var spesielt gode. Derimot var desserten nydelig , eplechips med rabarbra.

Totalt sett var vi litt skuffet på kvalitet kontra pris. Når man betaler nesten 3000 kroner per natt for et standardrom, er det lov å ha høye forventninger. Beliggenhet og badeavdeling er allikevel så bra, at vi kanskje vender tilbake ved en senere anledning.

Takk, LineH79
        Anmeldt 26. juli 2020

Kjempefin tur opp hit fra Sandnes/Stavanger. Litt smale veier, men det går fint. Gratis parkering i p-hus, men for elbiler koster det kr 150,- per døgn med lading type 2. Litt trangt, men det er helt forståelig. Må reserveres på forhånd. Pluss for at det er mulig å gå direkte fra p-hus og inn til hotellet. Innsjekk gikk fint. Hadde bestilt rom med fjordutsikt. Var fantastisk utsikt! Verdt pengene! Nydelig å våkne til utsikten. Kjempefint bad, men mangler gulvvarme. Spa: delt opp i to. En for avd for alle, og en for 18+. Den for alle har en passelig stort basseng, ok temperatur og ett boblebad. I tillegg er kanalen rundt foran hotellet felles. Litt kaldt. Garderobe med lås. Husk å ta med håndkle fra rommet. Kan leie badekåpe. Trekker ned at døren fra garderoben og ut til bassengområdet ikke går igjen automatisk. Måtte lukke den flere ganger da alle går ut uten å lukke døren etter seg. Pluss for behagelige dusjer, men trist at folk ikke skrur av vannet etter seg. Frokost: passelig med folk, alle fikk reservert bord på forhånd og guidet til bordet. Frokosten ble servert av kokk ved buffé området, men hva hjelper det når man tar selv fra grønnsaksbordet osv? Fikk servert brød på bordet. Utsjekk gikk fint. Fikk refundert på konto beløpet som var igjen etter gavekort fra DNB innen 1 virkedag. Imponert! Nærbutikk like ved, ellers er det en Spar butikk 5-10 min kjøretur i "sentrum". Kommer tilbake til hotellet!

Anbefaler å kjøpe moreller, 50 kr per kurv. Helt nydelig!

1  Takk, Vany90
        Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde ett fantastisk døgn her i slutten av juni.
        Vakkert beliggende ved Hardangerfjorden, meget velholdt og hyggelig hotell. Ble tatt i mot av imøtekommende ansatte.
        Rommet var helt ok, men med vakker utsikt mot fjorden, vakre fjell og fosser, med Folgefonna i bakgrunnen, samt oversikt over det flotte bassenganlegget og de velholdte utearealene.
        Med 30 grader i luften og strålende sol, var det en kjempeflott ramme.
        Inntok lunsjen på brygga. Enkel og fin «beach club meny»; burger, cesarsalat etc - alt veldig godt.
        Vi hadde halvpensjon og fikk servert en veldig god 4-retters meny til middag.
        Frokosten løste de også på en god måte.
        Inntrykket er ett svært velholdt og trivelig hotell av god klasse. Direktøren er veldig tilstedeværende, og man føler seg ivaretatt.
        Artig med besøk til ciderproduksjon hos Hardangergutane.
        Vi skal absolutt tilbake og bruke dette som base ved fjellturer

Dato for oppholdet: juni 2020
        1  Takk, Fresno_10
        Anmeldt 21. juli 2020

Dette er et hotell med fin utsikt over fjorden og Folgefonna. God mat i restauranten og frokosten var bra. Store og pene rom med en fin terrasse med flott utsikt. Vi kom med bil til hotellet og fikk sjekket inn, så skulle jeg parkere i hotellet sin garasje, men det er ingen lett oppgave med en store el bil. Klarte og presse meg inn på en P plass men jeg hadde aldri klart å komme ut igjen. Der er så trangt, neste dag fikk jeg bilen ut da alle gjestene hadde reist og da parkerte jeg ute. Hyggelige folk og gode services, men det er ikke mange som kunne snakke Norsk der var folk fra hele verden som hadde jobb der. Så hadde vi flott vær med sol og nesten 30 grader. Vi hadde et bra internett, et fint badeland, Jeg synes prisene på overnatting og drikke var litt overpriset.

Romtips: bestill med utsikt over fjorden og Folgefonna
        Dato for oppholdet: juni 2020
        1  Takk, sigbjornr