StayForLong
Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Vi var her en helg for å feire min samboer sin bursdag. Det ble ikke en hyggelig opplevelse baserte på servicen på hotellet.

Vi trengte å vite at noen fasiliteter var på plass for vi gjorde selve bookingen som uheldigvis falt på dette hotellet. Vi hadde ringt inn på forhånd til og med fått det skriftlig at slike ting ville være på plass når vi ankom hotellet. Det ville heller ikke være noe problem å ordne på stedet. Ingenting var ordnet når vi ankom til hotellet, til informasjon.

Ledelsen overstyrte resepsjonisten og lot det gå utover vi som er gjester. Noe de ikke beklagde seg for. Når man booker ett rom til over 5000kr natten da forventer man service! Ikke grinete personale og en betjening som behandler deg som en fange i ett fengsel.
Vi ble også flere ganger møtt av en eldre mann, gående mye rundt omkring i hotellet som iakttok oss hele tiden.
Når man kommuniserte med mannen var han sur, frekk og en oppførsel som ikke hører hjemme i service bransjen.
Dette er en person som burde vært fratatt sin stilling for å skåne sine gjester.
Her må det være noe rimelig galt med kommunikasjonen internt på hotellet, og mellom personalet.
Slik som det er nå, går det heller utover deres høyt betalende gjester.

Middagen var rimelig dårlig selvom det er korona.
Sure servitører som nærmest tok fra deg maten før du var ferdig å spise.
Det er heller ingen tilrettelagt barnemeny, så det må du etterspørre.
Kvaliteten på maten står overhodet ikke i stil til hva man forventer på ett high end Hotel.
Absolutt ikke!

Rommene har skitne teppegulv, styr unna hvis du har allergi. Det var ikke skikkelig rengjort med støv i skapene, ølflasker ute på balkongen og skitt på benken rundt tv-en.
Ber du om noe fra stuepikene, så melder dem videre til ledelsen, og ikke noe blir gjort.

Nei, dette er ikke «value for money»og du opplever heller å få dagene dine sabotert/ødelagt av dårlig service og dårlig kundebehandling.

Utsikten, beliggenheten og bassengområdet er det eneste positive med dette oppholdet, men det kan man få andre steder i Hardanger uten å bo på dette hotellet.

Dato for oppholdet: juni 2020
1  Takk, bjer1234
Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Fint hotel, Fantastisk beliggende.
Veien til hotellet kan være en utfordring - smale og svingete veie, for personer som blir lett kvalm.
Utmerket smittevernrutine.
God middag men liten servering/porsjon. Avslappende musikk ved frokost og middag.
Personale var vennlig.
Pris per natt er veldig høy sammenlignet med andre hoteller i samme klassen.

Dato for oppholdet: august 2020
1  Takk, Gaularfjell
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Bodde her to netter i månedsskiftet juli/august 2020. Måtte jo bli Norgesferie og jeg fikk anbefalt noen turmål av bekjente på Vestlandet. Kom fredag ettermiddag, gikk Dronningstien og deltok på Sidersmaking lørdag og reiste videre søndag. Alt var av første klasse. Beliggenhet, service, komfort og ikke minst maten. Spiste to tre retters middager og to frokoster og alt holdt høyt nivå. Et minnerikt opphold verdt hver krone, håper å komme tilbake en gang!

Dato for oppholdet: august 2020
Reisetype: Reiste alene
2  Takk, 643kjellarneb
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Bodde på hotellet to netter i forbindelse med sidersafari. Rommet var nytt og fint, eneste som trakk ned var at det var i første etasje og så rett på parkeringsplassen og renhold kunne vært bedre. Gikk med sokker over gulvet og de ble helt klissete under så resten av oppholdet beholdt jeg sko på. Ellers var ansatte stort sett hyggelige utenom ei ung blond som sto på eggstasjonen under frokost. Minus var at mange var dårlige i norsk så måtte ofte snakke med to tre forskjellige før de forsto hva jeg lurte på. I tillegg snakket en del kun engelsk, noe som er minus for ikke alle eldre snakker engelsk akkurat.
Maten under middagen var god, men frokost var veldig dårlig i disse koronatider. Første dagen gikk vi videre sultne og neste morgen når jeg spurte om ekstra egg ble jeg møtt med mumling og stygge blikk av jentungen som sto på matstasjonen. Så her er det absolutt rom for forbedringer.
Ellers er det også ganske stive priser på feks sider. Aga humlepung som koster 169kr på polet kostet tre ganger så mye på hotellet.

Takk, marimatk
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Vi ankom Ullensvang noe sent på ettermiddagen. Da var det et kaos ute på parkeringsplassen, fullt i parkeringshuset og vi ble sendt ut på veien og ned en trang vei bak noen hus for å parkere. Innsjekking gikk fint og det var hyggelig og imøtekommende personale i resepsjonen. Vi måtte booke tid for både middag og frokost, men det virker som de som hadde lenger opphold hadde booket alle bra tider og vi fikk ikke middag før 20.30 og frokosttiden var ikke en ferie verdig. Heldigvis fikk vi ordnet det med sistnevnte. Rommet skulle ha fjordutsikt og det fikk vi - virkelig flott. Rommets standard forøvrig tilhørte dessverre en svunnen tid bortsett fra at de hadde stikkontakter ved nattbord/i gavl. Middagen var god, men overpriset. Den ble og servert i et forrykende tempo uten særlig opphold mellom forrett og hovedrett. Vi ba om å få litt tid før dessert. Da fikk vi fire minutter. Ettersom vi hadde sen middag hadde nok desserten stått på kjøl litt lenge. Vi dro etter frokost dagen etter og sitter igjen med et inntrykk som ikke står helt i stil med forventning og pris, dessverre.

1  Takk, espols93
Barbara Zanoni Utne, General Manager på Hotel Ullensvang, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. juli 2020

God dag Espen
Takk for besøket og takk for din tilbakemelding på TA! Utrolig kjekt at så mange Nordmenn ferierer i eget land. Da kan det fort bli litt travelt når mange ankommer samtidig. Nettopp for å unngå kaos har vi ordnet med parkerinsgvakt, som dirigerer bilene – men litt venting kan det selvsagt bli. Og helt korrekt, vi eier parkeringsplasser ved nabobygget – som også er tilkomstvei til store brannbiler, skulle det skje noe. Grunnet covid-19 er det videre helt korrekt at man får tildelt et kl.slett, både til middag og frokost. Vi skulle gjerne ha vært foruten det, men basert på myndighetene sine smitteverntiltak og regler, må vi påse at vi begrenser antall personer i samme området. Vi klarer ikke denne jobben alene og er helt avhengige av samarbeidet med gjestene våre. Kl.slettene blir avtalt ved innsjekk og det blir naturligvis mer å velge ifra, jo tidligere man ankommer. Vi beklager selvsagt at dere ikke fikk ønsket pause mellom rettene. God sommer videre!
Mvh
Barbara Zanoni Utne