5 personer ser på dette hotellet
Trip.comUSD 281
Agoda.comUSD 225
FindHotelUSD 281
Anmeldt 29. juli 2021

Det er andre sommeren på rad at vi besøker hotellet. God service i resepsjonen og middag/buffé. Restauranten hadde åpent lenger enn det som stod på hjemmesidene. Synes ikke maten var verdt pengene, de serverer kun 3 retters meny til 580 kr per person. Men man kan velge kun 2 retters for kr 500. Barnemiddag (pølse med pommes frites) kr 250 for 1 rett. Overpriset og ble helt forfjamset da regningen kom ved utsjekk. Spis heller et annet sted. Tips: sjekk kvitteringen før du forlater hotellet. Frokosten var god, men trekk for at man må betale utenom for kaffe latte som burde vært en del av serveringen. Bestilte rom med fjordutsikt. Nydelig utsikt, greie senger. Hotellet klarte noe mange andre ikke klarer, riktig antall håndkle for antall personer på rommet. Gratis parkering hvis man finner ledig plass. Elbillading kr 150. Bassengområdet er fint, men litt kaldt. Ingen regler mot korona i området, ingen booking av tid. Alle kommer samtidig om ønskelig.

Takk, Vany90
Katrine Lofthus, Sales på Hotel Ullensvang, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. juli 2021

Hei Vany! Takk for tilbakemeldinga og kjekt at de kom tilbake på besøk her hjå oss! Kjekt å høyre at de i alt har hatt eit fint opphald og me tar med oss tilbakemeldinga vidare. Takk for besøket og håper me får ynskje de velkomne igjen. Ynskjer deg ein fortsatt fin sommar!

Anmeldt 23. juli 2021

Vi dro til Ullensvang med forventninger til et nydelig hotel hvor vi skulle få det lille ekstra. Vi hadde jo hørt fra folk som hadde vært der året før ,at Ullensvang skulle være god på mat for allergikere. Vi fikk oss et sjokk. Etter å ha informert via meldinger, telefon og mail trodde vi at dette skulle gå på skinner. Iallfall lovet de dette på telefonen og mail. Til middag på kvelden påpekte vi det igjen at gutten vår hadde protein intoleranse. Personalet trodde dette var glutenallergi. Det endte med at han fikk feil mat. Også ved frokosten var det kaotisk. De forstod ikke hva melkefritt (protein intoleranse) betød. Vi forsøkte å forklare så godt vi kunne på engelsk.. men til ingen nytte. Til frokost fikk han etter mye om og men tre glutenfrie knekkebrød. Maten visste de ikke hva inneholdt og det var ikke merking av maten. Det endte med at gutten vår ikke våget å spise noe der og siden det var en søndag var det heller ikke mulig å få kjøpt noe i butikken i nærheten. Buffeten bar preg av sparebluss. Mye manglet og for å kompensere var det plassert ut eggerøre flere steder. Rommet vi hadde var også svært varmt og aircondition virket ikke. Hotellet lå i nydelige omgivelser og var en opplevelse å få med seg... men ville vært betenkt å dratt tilbake med en gutt med allergier.

Romtips: Ville ikke valgt rom som ligger over bassenget. Det blir fort varmt
Takk, Solveig S
Katrine Lofthus, Sales på Hotel Ullensvang, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. juli 2021

Hei Solveig S!

Tusen takk for besøket og takk for tilbakemeldinga! Det er kjekt at de synes hotellet var fint og omgivnadane rundt. Det er derimot trist å høyre at opphaldet ikkje vart som forventa, samt at det vart mykje kluss med allergi og serveringa av mat. Slik skal det ikkje vere og dette må be berre beklage for! Her har det vore dårleg kommunikasjon og merking av maten frå vår side, og det er leit at dette skjer når det også er blitt formidla på førehand. Dette burde ha blitt handtert på ein annleis måte, og dette skal me ta med oss vidare!

Me håpar me får anledning til å ynskje de velkomne igjen slik at de får ein anna opplevelse her hjå oss! Ynskjer deg og dine ein flott sommar vidare!

Anmeldt 22. juli 2021

Dette hotellet er verdt et besøk.fantastiske utsikt, god mat, god service.
Vi var veldig heldig med været, og kunne nyte Solsengene de har med en nydelig utsikt. Veldig bra at de også hadde Lunsjbar ute så du kunne bestille mat og drikke

Takk, victortZ3216AG

Hei victortZ3216AG! Tusen takk for tilbakemeldinga og kjekt å høyre at de har hatt eit fint opphald her hjå oss! De er hjerteleg velkomne igjen, god sommar!

Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Etter fine opplevelser på flere av de andre historiske hotellene, var dette en skuffelse. Det som trekker opp, er badeavdelingen, som har egen voksenavdeling. Men må betale ekstra for lån av badekåpe og tøfler, det burde være unødvendig. Nedslitt hotell og dårlig mat. For dårlig kapasitet på parkeringen. I baren var det bare mulig å bestille tre typer drinker. Coronasituasjonen blir tatt på alvor, men plakatene som var overalt, kunne vært skrevet på en hyggeligere måte. Uteområdet er ganske fint, med nærhet til fjorden og velstelte bed.

Takk, Jet724686
Christine Remøy, Marketing på Hotel Ullensvang, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2021

Hei Kari.

Så fint at du like badeavdelingen og uteområdet. Vi håper du fikk nyte det under oppholdet ditt :)

Når det kommer til badekåper og tøfler, så tar vi dette med videre til en vurdering om endring.

Nye eiere har akkurat tatt over hotellet, og når de mest hektiske mnd har lagt seg, så starter vi på en oppussing. Jeg håper du vil komme tilbake når vi er ferdig med den. Når det gjelder mat, så har vi fokus på gode og lokale råvarer, og vi synes det var leit at denne menyen ikke falt i smak.

Angående plakatene, så skal vi se på dette. Vi håper du ønsker å ta turen tilbake ved en senere anledning. Du er hjertelig velkommen :) Ha en fortsatt god sommer!

Anmeldt 3. juli 2021 via mobile enheter

Vi bodde tre netter på Hotell Ullensvang i forbindelse med en ferietur i Hardanger. Vi booket et dobbeltrom med fjordutsikt og fikk et rom i femte etasje med balkong og fantastisk utsikt over fjorden. Allerede fra vi parkerte bilen og gikk fra garasjen til resepsjonen, merket vi at dette hotellet er noe ekstra. Meget elegant innredning med flotte detaljer som er godt vedlikeholdt. Den ene salongen overgikk den andre. Profesjonelle ansatte i resepsjonen sørget for rask innsjekk og god informasjon. Rommene har god størrelse og fargene samt interiøret er innbydende. Ingen luksus men absolutt veldig bra. Svært komfortabel seng. Godt utstyrt bad med badekar. Savnet dog en badekåpe, det hører til på et hotell i denne prisklassen.

Uteområdene med tilhørende bassenger var svært bra. Oppvarmet basseng gir et luksuriøst inntrykk. Gode muligheter for å sole seg og hotellets Fjord bar tilbyr servering fra kl 1300. Vi kjøpte både lunsj og drikke flere dager og var godt fornøyd med både mat, drikke og servering. Noe stive priser. Kr 52,- for en liten brus er litt for mye. Uteområdene er svært godt vedlikeholdt og man får en god resort følelse av å være der.

Restauranten tilbyr frokostbuffé og tre retters middagsmeny. Til middag tilbys enten kjøtt eller fisk. Maten var god til svært god men porsjonene til middag kunne med fordel vært litt større. Den ene kvelden da hjortefilet ble servert måtte jeg spørre om en porsjon ekstra, noe som ble servert med et smil uten ekstra kostnad. Svært bra. Frokosten hadde godt utvalg av alt bortsett fra frukt. En morgen var de helt tomme for appelsinjuice, det er spesielt på et hotell av en slik standard. God service i restauranten med blide ansatte.

Utsjekk gikk smidig og alt var klart når vi skulle betale.

Alt i alt vil jeg si at dette er et 5 stjerners opphold.
Vi reiser gjerne tilbake til Hotell Ullensvang.

Takk, psoetvik
Katrine Lofthus, Sales på Hotel Ullensvang, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. juli 2021

Tusen takk for besøket her hjå oss Psoetvik, og tusen takk for denne flotte og detaljerte tilbakemeldinga. Me er veldig glad for å høyre at de har hatt eit fint opphald og at de ynskjer å kome på besøk igjen! Ynskjer deg ein flott sommar og hjerteleg velkomen igjen!