Henrik M
3,0 av 5 boblerSted
4,0 av 5 boblerRenslighet
3,0 av 5 boblerService
3,0 av 5 boblerSovekvalitet
NorefjellManagement, KundansvarigNorefjell Ski & Spa, svarte på denne anmeldelsen
Besvart 9. jan. 2019
Hei Henrik,

Jag beklager att dere haft sån besvärlige opplevelse hos oss de to ganger dere kommit hit.
Jag skall ta dette vidare med ledelse og se till att dette ikke skjer igjen!

Vi håper dere snart kommer tilbake inom en snar framtid.
Bli belønnet med One Key
    41.3 km fra Norefjell Ski & Spa
    Restaurant
    Se flere hoteller i Noresund
    Anmeldt 29. november 2018

Jeg elsker hotellet, det er kort vei fra Oslo. Hotellet tilbyr en bra spa avdeling og god mat i resturanten. Jeg har det alltid veldig hyggelig her på Norefjell ski og spa!! fine rom, hyggelige ansatte. Dette hotellet kan jeg anbefale, og jeg kommer til å dra hit igjen:)

Dato for oppholdet: november 2018
    • Reisetype: Reiste med venner
    Anmeldelse samlet inn i partnerskap med NordicChoiceHotels.com
    Takk, charlottelarsen90
    NorefjellManagement, Leder  på Norefjell Ski & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. desember 2018

Hei Charlotte.

Veldig hyggelig å høre at du elsker å være gjest hos oss.

Hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 12. november 2018

Selve hotellet og beliggenheten er det ingenting å klage på, men dyrere og dårligere høyfjellshotell synes jeg man skal lete litt etter. Rommene er dyre, og da forventer man en viss standard. Det mangler både selvsagte ting som minibar og shampoo/balsam, samt at morgenkåper kun gis til de som har betalt inngang til spaet. Det er også veldig dårlig luft på rommene. For et hotell som refererer til seg selv som et spahotell synes jeg det er hårreisende at inngang til spaavdelingen koster 350kr (!) i helgen, i tillegg til romprisen. Her burde det være selvsagt inngang som gjest på hotellet for de over 18. Spaavdelingen er helt ok, men sammenligner man med f.eks Farris Bad (hvor inngang til spa for øvrig er inkl i romprisen) får man veldig lite for pengene. Vann er det eneste man får tilbudt i spaavdelingen, ellers kan man kjøpe godt overpriset drikke i 'snacks baren'. I garderoben var det kun 2 av dusjene som hadde shampoo/balsam/såpe fylt opp i dispenserene, og kun 1/3 beholdere gikk det an å få body lotion ut av. Betaler man en så stiv pris for et liksom 'award-vinnende' spa, synes jeg det minste man kan forvente er at alt fungerer som det skal. Selve spaet er avslappende, men superglatte fliser (lurer på hvem som har valgt disse.....så flere som holdt på å skli), samt manglende fliser og sprekker her og der sier meg at det begynner å bli litt slitt...
    Treningsavdelingen som er gratis for alle har et ok treningsrom, og et svømmenanlegg som har sett bedre dager. Det er nesten så man skulle tro de med vilje har latt dette forfalle så man skal gidde å betale for inngang til spa. Garderoben minner om en altfor trang svømmehall hvor man nesten står med ansiktet inni kroppen til naboen for å få skiftet, boblebadene er veldig små og kun 1/2 badstuer virket. I tillegg fungerte ikke vannfontenen.
    Fra andre høyfjellshotell/spa-hotell i Norge er jeg vant til at maten er god, gjerne med fokus på lokale råvarer. Norefjell er for det første ekstremt overpriset, og maten er jammen meg dårlig. Buffet for 425kr per person til middag med pølser, hamburgere, overstekt fisk og ikke engang inkludert drikke er faktisk helt hinsides!! Pizzabaren i kjelleren er jammen ikke mye bedre, her betaler man nesten 200kr for en pizza som ikke er stort bedre enn en Grandiosa fra frossendisken, og for å toppe det hele må man betale 20kr (!) for en karaffel med vann FRA SPRINGEN. Ved bestilling av tapasplanken deres hadde de kun 2/6 tilgjengelige retter, og både parmaskinken og pecorino osten smakte forderdelig. Man kan kjøpe drinker/vin/øl i for eksempel baren, og de er generelt dobbel/trippel utelivspris i Norge. 0,33cl brus for 49kr, halvtørre vafler for over 60kr per stykk??? Man drar rett og slett fra Norefjell Ski & Spa med følelsen å ha blitt skikkelig lurt for penger. Det eneste jeg kan si var ok var frokostbuffeten som var inkludert i prisen, men selv den bar preg av halvsliten mat. Jeg har til vanlig ingenting i mot å betale en god pris for både mat, spa og hotell når jeg får noe igjen for pengene, men maken til dyrere og dårligere opphold har jeg aldri opplevd i Norge før. Her ville jeg valgt et hvilket som helst annet hotell! Dra til Storefjell for kvalitets mat på fjellet, eller ta en tur til Farris Bad for både kvalitets mat og spa - Norefjell Ski & Spa kan dessverre ikke skilte med noen av delene.

Dato for oppholdet: november 2018
    • Reisetype: Reiste med venner
    5  Takk, mtilleras
    NorefjellManagement, Kundansvarig på Norefjell Ski & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. januar 2019

Hei,

Dett var veldig tråkigt att läsa att dere vart miss förnöjd med vistelsen på Norefjell Ski og Spa.
    Vi håper dere tar turen tillbaka i framtiden då vi dagligen jobber med rutiner för att förbedre oss.

Jag ønsker dere ett forsat fint 2019!

Anmeldt 30. oktober 2018 via mobile enheter

Har nå vært 2 ganger på Norefjell ski og spa, og siste gang ble jeg bitte liten skuffet.
    Rom var jo helt fantastisk, med gode senger, rent, komplett utstyrt, litt nedslitt bad og god utsikt.
    Spa sin avdeling begynner å bli sliten etter flere års intensiv bruk, det forundrer meg ikke. Jeg er bare skuffet at hotellet ikke tar tak i ødelagte fliser og manglende lys og rist. Men å se solen forsvinne bak Gaustatoppen mens du ligger i svømmebasseng, og dagen etter å ha Spa avdeling for deg selv og sitte i en boblebad med de første snøfall rundt deg er jo helt magisk!

Omgivelse har mange turmuligheter både til fots og på sykkel. På stier inne på fjellet finnes dessverre også spor av mye bruk. Men det er ikke noe hotellet kan gjøre med.

Maten er godt, personalet hyggelig og serviceinnstilt.

1  Takk, JiskaV17

Hei.

Takk for din tilbakemelding.
    Vi er glad for å høre at maten, spa og sengen var tilfredstillende.

Vi jobber kontinuerlig med vedlikehold, og setter pris på deres tilbakemelding.

Håper dere ønsker å komme tilbake og nyte Norefjell i fremtiden.

Anmeldt 24. oktober 2018

Et flott hotell som ligger i et område med fantastiske turmuligheter. Personalet var helt fantastisk og utførte en meget bra service. Lenge siden jeg har opplevd noen så positive og blide. Men det var MYE annet som kunne gjort opplevelsen til topp notch. Rommene var veldig støvete og det hjelp lite med "ekstra" støvtørking. Dette er ikke bra - frisk fjelluft og håpløst klima på rommene. SPA anlegget var veldig bra, rent og fint område, men farlig glatte gulv - her var det mange som var nede på knærne. Får håpe det ikke må en ulykke til før det gjøres noe. Et høyfjellshotell uten ordentlig lunsjservering? - ikke alle som er på heldagstur og skal du lage matpakke må du betale ekstra for det. Det var også mangel på det meste i baren - ikke at man er kravstor, men nesten uansett hva man spurte etter så var det "det kan vi dessverre ikke lage" - ble nesten en vits blant bar gjestene hele helgen. Her er det en del småting som burde ordnes slik at de lever opp til sitt gode navn og rykte - pr i dag stemmer det absolutt ikke med "norways leading resort". Her bør ledelsen skjerpe seg - de har et fantastisk personale og et flott utgangspunkt i hotellet.

3  Takk, Haggis170
    NorefjellManagement, Leder  på Norefjell Ski & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. oktober 2018

Hei.

Takk for din tilbakemelding.

Beklager at det var støv på rommet og dårlig klima, vi er igang med å følge opp dette.

Vi har en deilig lobbymeny hver dag fra 12-18, som lunchservering, så det hørtes rart ut at dere ikke fikk tilbudt dette.

Vi jobber for å bli bedre og skal følge opp dette, igjen takk for tilbakemelding.

Anmeldt 21. oktober 2018 via mobile enheter

Det som var bra var frokosten og turmulighetene.
    Det som var dårlig var ikke eksisterende ventilasjon som gjør at rommet var fullt av støv, måtte sove med døren åpen. Resepsjonisten var lite ydmyk og klagen ble ikke håndtert særlig bra! Når det er fullt på hoteller er det lite plass i frokosten og i lobby baren. Måtte vente 1 time for å kunne komme inn til spa avdelingen.

Takk, Camper310364

Hei,

Takk for din tilbakemelding, vi skal sjekke opp på renhold og ventilasjon her.

Vi beklager at dere ikke var hundre prosent med oppholdet deres og skal ta dette videre med aktuelle avdelinger.