Emilie B
5,0 av 5 boblerSovekvalitet
Sjur Aalvik, Daglig lederNorefjell Ski & Spa, svarte på denne anmeldelsen
Besvart 31. juli 2020
Hei igjen
Det er leit at dere har hatt et dårlig inntrykk av oss i sommer. Dette har blitt en helt annerledes sommer enn både vi og resten av reiselivs Norge hadde sett for seg. For vår del skal vi selvsagt ikke klage på at vi har hatt mange gjester, men det har hatt sin pris. Vi er absolutt vant med å håndtere mange gjester - men hele settingen har vært helt ulik alle somre tidligere. Våre utfordringer i sommer har vært mange, men hovedkonklusjonen er at vi har slitt med å få nok medarbeidere, finne medarbeidere med riktig kompetanse og få tid nok til å lære de godt nok opp. Dette har nok resultert i køer mange steder, både på telefon og i service - spesielt i de første ukene av sommeren. I tillegg har vi slitt med leveranser til vår bransje i sommer på både mat og drikke - noe som også har skapt utfordringer.
Jeg kan ikke annet enn å beklage og samtidig love at alle medarbeidere har virkelig stått på i sommer, men det har nok skortet på en del her i noen av ukene. Jeg håper vi kan ønske dere velkommen tilbake og vise hva Norefjell Ski & Spa er i normal situasjon.
kr 12 932
    kr 1 605
    kr 1 606
9.2 km fra Norefjell Ski & Spa
Gratis parkering
yurts for rent on halvorseth camping
kr 950
  • ZenHotels.com
40.0 km fra Norefjell Ski & Spa
Se flere hoteller i Noresund
Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Fin leilighet for 4. Svømmebassenget var litt kaldt og til tider litt mange folk. Gode parkeringsmuligheter og vi fikk ladet elbilen vår.
God mat fra pizzeria, men ganske høy pris.
Fin seter med mange dyr.

1  Takk, Arnfinn G
Sjur Aalvik, Daglig leder på Norefjell Ski & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. juli 2020

Hei og takk for hyggelig tilbakemelding etter oppholdet.
Håper vi kan ønske dere velkommen tilbake ved en senere anledning.

Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Vi likte selve resortet og omgivelsene veldig godt - nydelig natur og turmuligheter .Områdene rundt stranden og seter med dyr var også koselige .
Vi hadde booket en leilighet da vi er en familie på 5 . Denne var en stor skuffelse .
Slitt og med en veldig dårlig lukt i hele leiligheten ,badet luktet også veldig dårlig og med masse sorte hår i slukene .
Ingen gledet seg til å bruke badet ,og renhold ellers i leiligheten og særlig kjøkkenet var også veldig dårlig .

Vi kan dessverre ikke anbefale leiligheten videre ,men kommer gjerne tilbake og prøver rommene på hotellet om tilbakemeldingene på renholdet der blir bedre .

2  Takk, Cirkeline74

Hei igjen og takk for tilbakemelding
Leit å lese at dere har hatt en dårlig opplevelse. Jeg tror og håper at et normalt opphold på hotellet skal være en god opplevelse - både i leilighet og inne på hotellet. Da du bodde hos oss, hadde nok mange av leilighetene stått tom siden midten av mars og det hang nok igjen en del lukt fra tørre vannlåser er jeg redd. Men, det skal være rent og ryddig. Så blir det nok en liten oppgradering av mange av leilighetene i løpet av høsten 2020 (måtte utsettes pga corona).
Håper vi kan ønske dere velkommen tilbake ved en senere anledning.

Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Hadde et utmerket opphold på norefjell ski og spa, helt frem til vi oppdaget skjeggkre i leiligheten. Naboleiligheten hadde også store maur på kjøkkenbenken. Da vi begynte å se bedre etter var det dårlig vasket med blandt annet mye støv under sengen.
Fikk 30% avslag på oppholdet, men det nytter lite dersom vi har dratt med oss skjeggkre hjem og må sanere huset. Vet at leiligheten skulle leies ut etter oss, og da jeg tilfeldigvis møtte på renholdspersonalet hadde ikke de fått beskjed om skadedyrene. Skuffende og veldig ekkelt.

Takk, brynhilda2014

Du kan føle deg helt trygg på at dette blir tatt hånd både av vår tekniske avdeling og ved housekeeping, men det er gjerne teknisk avdeling som får beskjed først. At ting kan oppstå kan man aldri føle seg trygg på når man er ute og reiser, men ift vern mot forskjellige skadedyr har vi en selvsagt avtale med skadedyr firma som har løser dette for oss.

Anmeldt 23. juli 2020

Som enkelte andre har skrevet er jeg litt skuffet over oppholdet på dette hotellet.
Resepsjon/mottakelse/rom: Dro hit med samboer og en 4 åring. Bodde i suiten. Mailkorrespondanse før ankomst tok tid. De beklagde seg og sa det tok tid pga mye å gjøre (pga covid19)..
Resepsjonen: sto i kø kl. 15.40.. Sjekk-inn kl. 16, så vår skyld at rommet ikke var klart – at vi kom for tidlig så klart og det fikk vi også høre fra ham som jobbet der.. Tilbake på nytt i kø kl.16.20, og rommet var fremdeles ikke klart. De ordnet et annet rom for oss, og det er greit nok.. Forklarte ikke hvor rommet var lokalisert, så måtte spørre ekstra om dette. De synes det var «rart» at jeg ikke visste det selv.. Men men... kom oss til rommet og det var fint. Stort, og rent – helt til vi oppdaget alt støvet, avklippede neglbiter her og der, oppvaskmaskin som sto på etc.. Vi måtte vaske badekaret selv for det var tydeligvis ikke gjort ( ihvertfall ikke godt nok ).
Frokosten: Var grei nok. Hadde det jeg bruker å spise. Ikke noe ekstra forhåndsregler mtp covid19 utenom antibac.
Turmuligheter: Gode muligheter, men nok en gang så var servicen ved hotellet dårlig. De har kart over området som vi kunne få (om du er heldig at det er fylt opp i hyllene deres), men når jeg spurte hvor turstiene begynner så visste de ikke det. Synes det er merkelig! Traff en «lokal person» ute som jeg spurte og fikk svar.
Mat: var ikke i restauranten, men var på pizzeriaen. Pizzaen var ok. I underkanten av 200 kr for en pizza, og halv pris for en barnepizza.
Parkering: Gratis i kjeller. Et stort pluss så klart.
Spa/basseng: prøvde ikke.
Volleyball / liten fotballbane: prøvde ikke.
Dyr: De har en liten seter rett nedenfor hotellet, med hester, geiter, esler , en kanin og et par høner. Min 4-åring likte best hestekjerra som sto der.. De selger også litt mat og drikke der. Positivt! I tillegg er det et lite tjern som man kan plaske/bade i om ønskelig evt leie kano.

Overall: et greit besøk, men kunne vært bedre. Betaler mye penger for oppholdet og forventer mer.

1  Takk, steven h
Sjur Aalvik, General Manager på Norefjell Ski & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juli 2020

Hei og takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding.

Ikke hyggelig å lese at velkomsten og rommet ikke var som det skulle være. Det er alltid en liten fare når vi må bytte rom som har vært satt av på forhånd, men sånn skal det ikke være. Dette skal vi ta videre internt på hotellet. Og, når det gjelder å finne frem - forsøker vi å bruke tid på å forklare hvor rommene ligger - siden hotellet er så stort. Så det beklager jeg. Vi har nok fått inn litt mange nye i resepsjonen i sommer, så jeg beklager at ikke lokalkunnskapen var så god som den burde være.

Jeg vil si at vi har gjort mange grep ift covid 19 også på frokosten. Den er helt ombygget i forhold til vanlig både i fysisk utseende og i antall personale vi har på jobb. I tillegg er det et maks på antall gjester som er ca 1/3 av kapasiteten til lokalet ved vanlig fullt hotell. Vi har forsøkt å tilpasse oss til den nye hverdagen på best mulig måte ut fra smittevernhensyn og opplevelse.

Vi håper vi kan ønske dere velkommen tilbake.
Ha en fortsatt god sommer.

Team Norefjell Ski & Spa

Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

En skuffende opplevelse!

Vi ble ikke opplyst om at SPA var en tilleggs kostnad på 700kr for to personer. Selv om vi spurte litt om SPA ved innsjekk. Det syntes vi var litt i overkant for en time eller to mellom innsjekk og middag.

Rommet var ok, men med mangler. Ingen glass på rommet, og flere lyspærer som var gått, så litt lunken belysning. Hotellet var propp fullt med barnefamilier, så vår underholdning for oppholdet var unger uten oppsyn som lekte bank på og stikk av.

Middagen var en dyr og tørr buffet som vi neppe vil huske som en kulinarisk opplevelse. Fisk og kjøtt var uttørket, salaten var dvassen, dessertbordet var et virr varr av tørre kaker og tomme fat. Lokalet var ikke spesielt koselig, og reservasjonen vår var blitt borte.

Alt i alt ville jeg aldri anbefalt dette som en avslappende, koselig og kulinarisk get away.

Takk, nanndahl

Hei og takk for din tilbakemelding

Det er nok litt forskjell på hotellet til sommer og resten av året. Vi har nok mange forskjellige gjestegrupper hele året, men om sommeren er det nok veldig mange barnefamilier. Men, vi har også spa og velværeavdelingen som har 18-års grense og er et tilbud for voksne uten barn tilstede. I andre deler av året har vi også a la carte servering i tillegg til buffet og pizzarestaurant. Men akkurat nå i sommer har det vært så mye gjester at det har ikke vært mulig å gjennomføre dette.

Jeg håper dere vil besøke oss igjen - hjertelig velkommen skal dere i så fall være.