Marinemuseet (The Norwegian Naval Museum)
KNM Narvik

KNM Narvik ligger på sjøen ved Marinemuseet i Horten. Interessant og komme ombord i båten som... les mer

Anmeldt 28. september 2020
P1870UJtoms
Kolbotn, Norge
Unikt. Interessant. Fantastisk.

Fantastisk opplevelse! Anbefales på det sterkeste. Et av verdens eldste marinemuseer har holdt til... les mer

Anmeldt 14. september 2020
Olga M

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Horten
Vikingplaneten
23 anmeldelser
Anmeldt 11. oktober 2018 via mobile enheter

Fint og flott museet med mye variasjon av Hortens historien og kunst. Her kan man finne noe for en hver smak.

Dato for opplevelse: januar 2018
Takk, 979yasink
Anmeldt 2. august 2018

Marinemuseet i Horten er vel verdt et besøk, og befinner seg et steinkast unna Preus museum -- det nasjonale fotomuseet. Her kan man lære om så godt som alle aspekter ved marinens historie og samspill med samfunnet rundt fra middelalderen og opp til i dag. Det er imponerende hvor mange aspekter av historien som museet klarer å adressere! Likte spesielt godt at en egen del av utstilingen var viet Marinemusikken, som er en vitktig bærebjelke i det norske musikklivet. Ubåten og MTB'en utenfor, som også er en del av museet, må man absolutt også få med seg. KNM Narvik ligger til kais utenfor, men er ikke en del av museet, og var dessverre stengt da jeg var der. Jeg skulle ønske at Forsvaret prioriterte kulturvirksomheten sin sterkere, og tilførte flere ressurser til sine museer! Det er i museene og korpsene at Forsvaret har sine beste ambassadører.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, amarcord83
Anmeldt 5. juli 2018 via mobile enheter

Ett flott museum. Verdt ett besøk.
Mye å se og oppleve for barn og voksne.
Spesielt ubåten var veldig spennende og besøke.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, Hatmyr
Anmeldt 15. april 2018 via mobile enheter

Du ser alltid noe nytt og spennende.
Har vært det på "besøk" med jevnlig fra jeg var ca 6 år,Så det vil si i 60 år.
Har hatt med egen barn,som har vært der mange ganger, etterhvert med sine barn/mine barne barn.
Har og hatt med barnehagebarn,skolebarn og voksende venner. Du kan også se konge-shaluppen Stjernen, når den ligger ved kai, ved dokka. Et fint uteområde,med kanoner,u-båt og sitteplasser. God tur og opplevelse☺

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, kariasora
Anmeldt 8. februar 2018 via mobile enheter

Fint og velholdt museum. Spesilt med NMK Horten blir det absolutt verdt turen. Tenåringene fant det også spennende å lærerikt.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, stineph76