“Dyrt, men godt!”

Munch's Cafe and Restaurant
Vurdert som nr. 1 av 1 Dessert i Horten
Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Koselig cafe og fin uteservering! Rekesmørbrødet var godt med rikelig ferske reker, men 70 kr for en brus er i overkant dyrt.

Takk, BeritL_12

Anmeldt 21. juni 2021

1 stk kaffe, 1 kakestykke, 1 flaske Ringnes eplemost. Sum = 260,- Er det rart vi vil utenlands? Gikk tilbake for å høre om det var en feil. Det var det ikke. flasken med Ringnes eplemost kostet faktisk 75 kr. Da kan man bare tenke seg hva kaken og kaffen kostet.

1  Takk, Thomas62_10
Anmeldt 20. juni 2021

På Munchs Kafe ble vi tatt i mot med åpne armer av selveste Mrtin Pedersen. Han viste oss rundt og viste hva han hadde å tilby av mat til oss. Jeg bestillte en Munchs Gryte, i mens Turi som har blitt vegetarianer tok en salat.
Martin var veldig hyggelig og spurte oss hvor vi kom fra og da vi svarte Enebakk, sa han at han hadde vært i Enebakk mange ganger. Jeg turde ikke å spørre om hva han hadde gjort der.
Maten kom på bordet og det viste seg at det var en god gryterett med ris. Siden jeg ikke liker ris noe særlig, spiste jeg bare gryta. Jeg måtte ha serviett i halsen for ikke å søle på T-skjorta mi. Det ble veldig populært bland distriktets spurver at jeg ikke spiste opp risen og de kom og forsynte seg av restene villig vekk. Det ble en artig bildeserie.
Martin tok seg tid til å holde et lite foredrag for gjestene i sommerhagen bak kafeen. Han fortalte om sine tidlige eventyr som bankraner på 70 tallet. Han ranet utrolige 19 banker på forskjellige steder på østlandet. Han brukte forskjellige forkledninger for å lure politiet, blant annet som prest, gammel dame med barnevogn etc. Han hadde et eget skjult rom hjemme hvor han drev sine forkledningskunster. Med sin bakgrunn fra amatørteater spiltte han gjerne skuespill for å lure politiet. Selv Norges Bank slapp ikke unna gentlemannstyven Martin Pedersen. Men så ble han til sist tatt og måtte sone 8 år i fengsel. Der studerte han juss og gikk ut med de beste karakterer. Nå i disse dager planlegges det visst å lage film om dette eventyret.
Når jeg og Turi skulle gå fikk vi med oss masse gratis bakevarer fra Konditoriet siden det var så nær stengetid. Smultringer, kanelboller og wienerberød. Tross sin fortid tror jeg Martin Pedersen av i dag er et snilt menneske med et stort hjerte for andre mennesker ikke i minst gjestene på Munchs Kafe.

Takk, 106fredf
Anmeldt 9. juni 2021 via mobile enheter

Turistfelle. Sterkt overpriset. Vanvittig sen servering. Og maten var kald da den endelig kom. Innpåsliten eier, som noen vil synes er en spennende type. Det positive er koselig interiør og en trivelig bakgård.

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, Paul M
Anmeldt 17. mai 2021 via mobile enheter

Nydelig mat i fantastiske omgivelser. Topp service, meget hyggelig betjening og fin prat med sjefen. Rekesmørbrød på godt grovt brød. Mye reker. Supergode kaker.

Dato for besøk: april 2021
Takk, hegek668

Reisende som så på Munch's Cafe and Restaurant, så også på

Horten, Horten kommune

Har du vært i Munch's Cafe and Restaurant? Del dine erfaringer!