“Langt fra Italia”
Anmeldelse av Luigi's Spiseri

Luigi's Spiseri
Vurdert som nr. 1 av 1 Restauranter i Sande
Anmeldt 30. august 2021

Vi var på denne restauranten rett før viruset slo til, og var den gangen ikke særlig fornøyd verken med maten eller service'n. Etter positiv omtale over to sider i lokalavisen nå nylig, samt en sjekk av hjemmesiden deres, bestilte vi bord igjen for et par uker siden. I følge avisen var det mye besøk for tiden, og det er jo positivt. Vi unner restaurantene alle de kundene de kan få, og gjør vårt beste for å bidra en gang eller to i uken. Mange gjester er også et kvalitetstegn. Vi ble derfor overrasket når vi kom en hverdag ved 18:00 tiden, og lokalet var tomt. Det vil si, det dukket opp en ansatt men ingen gjester. Umiddelbart ble vi litt skeptiske, også fordi det som var omtalt som en restaurant med god atmosfære fortsatt så ut som en bedriftskantine slik som forrige gang. Det blir ikke helt stemning av et par bilder fra Italia... Men vi hadde bestilt bord og var sultne, så vi satte oss og bestilte. Ikke så avanserte ting riktignok, men en Calzone og en Spicy Rigatoni. Den siste ble beskrevet som pastarør med sterk tomatsaus, fløte, bacon, biff, løk, sopp, paprika, chili, hvitløk og parmesan. Sammen med en halvliter øl hørtes det ut som et godt måltid. Mens vi ventet fikk vi drikkevarer og litt brød. Et annet par tittet inn, men valgte å gå videre. Etter hvert kom servitøren med maten, og vi var spente på hvilke smaker som ventet. Det vil si, en Calzone er velkjent og inneholder sjelden noen overraskelser. Denne var helt på det jevne, og overraskende nok kveldens høydepunkt. Bortsett fra øl'en da som var stor og kald. Pastarør er kjedelig i seg selv men jeg hadde store forventninger til tilbehøret. Sausen smakte veldig lite, og virket utvannet. Krydder fantes knapt nok og en ferdigsaus på glass hadde vært bedre. Jeg spiste kanskje halvparten fordi jeg var sulten, men resten ble liggende på tallerkenen. Calzonen holdt mål, så det som var igjen ble lagt i en papirpose (!) og tatt med hjem. Nå kan det være at vi var uheldig med kokken (var det servitøren?), men vi må vurdere det vi får servert. Og det var dårlig. Når jeg nevnte for servitøren at det ikke fantes krydder i det som skulle være en "spicy" rett så hadde hun ingen kommentar. Vi støtter gjerne opp om spisesteder i nabolaget, men jeg tviler på at vi kommer tilbake hit. Det er bare å gå over gata i Sande så er kvaliteten (og stemningen) mye bedre.

1  Takk, 33toreh

Anmeldt 26. august 2019 via mobile enheter

Vi er tre stk som er på gjennomreise og ville spise på Luigi. Overraskende god mat med hyggelig betjening og rene fine lokaler. Anbefaler lokalbefolkninga å bruke stedet. Pluss for god hjemmelaget is.

Dato for besøk: august 2019
1  Takk, 452kjellj
Anmeldt 19. juli 2019

En Italiensk tryllekunstner, med nydelige assistenter som tilbereder supernydelige Italienske retter! Dette har blitt vår "eksterne" spisestue, hvor vi ofte tar med familie og venner! Hadde med venner fra Oslo, som her fikk et nytt "favoritt-spisested"!!! Håper Dere lager mat til oss i mange år fremover!! God Sommer! :-)

Dato for besøk: juli 2019
1  Takk, valetta2014
Anmeldt 2. mai 2018 via mobile enheter

Hyggelig folk og kjempe gode pizzaer som er ekte italiensk og tynn som de skal være ,men alt der smaker ypperlig og isen er hjemmelagd italiensk som er veldig god også :)

Dato for besøk: mai 2018
Takk, aleksandrapers
Anmeldt 2. oktober 2017 via mobile enheter

De har hjemme lagd is og gode pizzaer og hyggelig resturang og staff. Ikke langt unna apoteket så ligger rett ved

Dato for besøk: oktober 2017
1  Takk, aleksandrapers

Har du vært i Luigi's Spiseri? Del dine erfaringer!