Bestill på forhånd

oversatt av Google
Ulike måter å oppleve Akrotiri Archaeological Site på
Anmeldt 30. juli 2016 via mobile enheter

Det var spennende å se på arbeidet som var gjort med denne utgravingen. Det kunne vært flere opplysninger om selve utgravingene på rundturen! Vi savnet en butikk der vi kunne kjøpt med oss noe fra dette flotte stedet.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, 199karih
Anmeldt 28. september 2015

Akrotiri er det best kjente stedet utenfor Kreta og man bør se dette stedet når man er på Santorini. Denne bosetningens gater, torg og murer er bevart i lag av størknet aske, en del så høye som 8 meter. I mange av husene er trapper av stein fortsatt intakte og de inneholder store keramiske lagringskrukker, møller, og keramikk. De betydeligste arkeologiske levninger som er funnet i Akrotiri er flere freskoer (veggmalerier) som har bevart deres opprindelige farger. Byen hadde også et meget utviklet kloakksystem slik som det på Knossos (Kreta), begge er jo fra det minoriske tidsalder (bronsealdersivilisasjonen) som blomstret mellom 3000 og 2000 f.Kr. og hadde sitt høydepunkt mellom ca. 2000 og 1580 f. Kr.

Dato for opplevelse: september 2015
Takk, LisaStigre
Anmeldt 21. oktober 2014

Særdeles spennende sted med fantastiske ruiner og et veldig flott konserveringsbygg. Dessverre var formidlingen av historia til stedet mangelfull når man ikke hadde med seg guide. Her er det et kjempepotensialet.

Dato for opplevelse: oktober 2014
Takk, b_rdk
Anmeldt 2. juli 2014

Veldig interessant og spennende å høre om utgravingene av den gammle byen som ble begravd i aske. Vår dyktig guide var den samme damen som guidet meg i 1995. Men det var mye mer å se denne gangen. Det var varmt ute, men svalt inne i utgravingsområde. Vi fikk også gå på THE OLD MAIN STREET

Dato for opplevelse: juni 2014
Takk, MBPedersen
Anmeldt 9. juni 2014

Visste at dette var en plass hvor det er utført et stort arkeologisk arbeid. Men størrelsen på området og profesjonaliteten var en overraskelse.Det enorme utgravingsområdet var en stor innendørs hall. Alt var lagt til rette for at du kan gå å utforske alt selv, eller om du ønsker å ha en guide med deg. Et minoisk Pompeii hvor helt sikkert sivilisasjonen var langt framme før naturen tok over og la alt i grus. Et verdifullt besøk for alle uansett om du er spesielt interessert eller ei - etter min mening. Vakter med dommerfløyter slo fort ned på uønsket atferd! Her er det verken søppel eller rot noe sted. Vi brukte buss fra Kamari til Fira og så til Akrotiri. Anbefaler bussreisen for da får en med seg mye av øyas natur.

Dato for opplevelse: mai 2014
1  Takk, ush2014