“Veldig god mat🤩”

Danebu Kongsgaard Hotel Restaurant
Vurdert som nr. 1 av 9 Restauranter i Aurdal
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
Beskrivelse: Danebu Kongsgaard er en fjellperle midt i Valdres sitt nydelige fjellandskap med en lun og innbydende atmosfære. Et sted der du kan nyte vakker natur og nydelige matopplevelser fra lokale råvarer. Danebu er et sted der du kan lande og lade. En privat atmosfære hvor du får lyst til å invitere venner, familie eller kollegaer til feiring, samtale, jobb eller bare være sammen. I restauranten på Danebu Kongsgaard kan du nyte nydelig mat basert på lokale råvarer, laget av lokale kokker. Alt som serveres lages fra bunnen av og skal være på naturens premisser. Er ikke råvarene å oppdrive i nærområdet, vektlegges alltid økologiske, norske produsenter. Danebu Kongsgaard er også behjelpelig med å arrangere små og store selskaper på inntil 115 gjester. Med god mat og drikke, utsikt over Jotunheimen og Hemsedalsfjellene, og lang erfaring med selskaper, ligger alt til rette for den store dagen på Danebu Kongsgaard.
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Veldig god mat
Var her ved en tidligere anledning og spiste en av de beste rettene jeg har smakt på mange år (hjort). Nå var vi her for en burger og jeg hadde det røkte viltkjøttet til forrett. Maten holder fortsatt ett veldig høyt nivå. Ikke en vanlig burger og jeg kan bekrefte at de er veldig flinke på viltkjøtt. Veldig hyggelige servitører som følger med og er på jobb. Anbefaler turen innom for en middag.

Vi fikk en omvisning på hotellet av eierne. Rommene, matsalen, peisestuen er pusset opp og det har blitt veldig fint. De har større planer som innebærer et spa, nytt inngangsparti og mer. Dette skulle være klart til sommeren 2021

2  Takk, FabianAJohannessen

Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Vi besøkte Danebu Kongsgaard 3. juli for å spise lunsj, og ble tatt i mot av et meget hyggelig personale. Menyen var passe variert. Vi bestemte oss begge for Kongsgaardburger. Den viste seg å være en herlig generøs porsjon, og meget velsmakende. Så godt hamburgerbrød som dette brioche-brødet har vi sjelden smakt. Salaten hadde en veldig god dressing, og det fulgte også med kjøkkenets egen like gode aioli. Også hamburgeren smakte av prima råvarer.
Det var ikke dessert på lunsjmenyen, men kjøkkenet ordnet likevel en rett fra à la cartemenyen, og smaken bekreftet inntrykket av et kjøkken som vil yte noe ekstra.
Nye, delikate møbler i den lille og litt rustikke spisesalen var et pluss. Det samme var at det var rent og ryddig, og med smittevernhensyn tydeligvis på plass.
Det var knallvær denne dagen, og utsikten fra denne spisesalen er storslagen med en delvis snødekt fjellrekke i horisonten.
Totalinntrykk: Svært bra.

1  Takk, 769kjellj
Anmeldt 9. oktober 2019

Grei plass, men mangler TV på rommene. Hyggelig betjening og super middag.
Bærer vel preg av å være litt slitt.

Dato for besøk: oktober 2019
2  Takk, 337kjellb
Anmeldt 14. juli 2019 via mobile enheter

Vi tilbragte en natt på Danebu Kongsgaard på vei fra Trondheim til Hallingdal. Flotte omgivelser. Enkle rom, og veldig gammelt bad, men greit for en natt, når man kunne vente med dusjing til neste ankomststed Vi hadde med hund, og fikk rom rett ved siden av utgangsdør i kjelleren. Helt supert!
Vi spiste middag i restauranten, og vi valgte begge pannestekt ørret. Dette er det beste fiskemåltidet jeg noengang har spist. Helt nydelig, og sausen var fantastisk.
Kommer gjerne tilbake.

Dato for besøk: juli 2019
Takk, Wennerstrand
Anmeldt 29. oktober 2018 via mobile enheter

Vi dro 3 voksne en lørdagalbeld for å spise der. En av oss har enkelte allergier som gjør restaurantbesøk litt kronglete, men med varsling i forkant hadde kokken forberedt endel utsøkte retter.
Jeg husker desverre ikke alt vi bestilte, men alle bestilte ulikt, og det smakte himmelsk, og så ut som kunstverk alt sammen. Neste gang vi er på fjellet blir det nytt besøk hit.

Takk, Hanne-Monica

Reisende som så på Danebu Kongsgaard Hotel Restaurant, så også på

Aurdal, Nord-Aurdal

Har du vært i Danebu Kongsgaard Hotel Restaurant? Del dine erfaringer!