“Strålende”

Danebu Kongsgaard Hotel Restaurant
Vurdert som nr. 1 av 9 Restauranter i Aurdal
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
Beskrivelse: Danebu Kongsgaard er en fjellperle midt i Valdres sitt nydelige fjellandskap med en lun og innbydende atmosfære. Et sted der du kan nyte vakker natur og nydelige matopplevelser fra lokale råvarer. Danebu er et sted der du kan lande og lade. En privat atmosfære hvor du får lyst til å invitere venner, familie eller kollegaer til feiring, samtale, jobb eller bare være sammen. I restauranten på Danebu Kongsgaard kan du nyte nydelig mat basert på lokale råvarer, laget av lokale kokker. Alt som serveres lages fra bunnen av og skal være på naturens premisser. Er ikke råvarene å oppdrive i nærområdet, vektlegges alltid økologiske, norske produsenter. Danebu Kongsgaard er også behjelpelig med å arrangere små og store selskaper på inntil 115 gjester. Med god mat og drikke, utsikt over Jotunheimen og Hemsedalsfjellene, og lang erfaring med selskaper, ligger alt til rette for den store dagen på Danebu Kongsgaard.
Anmeldt 29. september 2020 via mobile enheter

Fantastisk plass for en sen lunsj etter en god fjelltur. Hyggelig betjening og nydelig mat. Spesielt Kjøkkensjefens Rømmegrøt med spekemat er å anbefale.

1  Takk, KalEl2005

Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Middag fra kl 17 funker ikke for småbarnsforeldre, så da var det veldig greit at en kunne få lunsj fram til 16. Reservasjonen vår hadde de mista, heldigvis var det plass. Burgeren var litt tørr og kjedelig, og ble fort kald. Hjelpsom og hyggelig betjening, men surrete. Det gikk for eksempel 20 minutter før bordet ble rydda etter middagen, selv om vi innimellom hadde fått bestille dessert. I tillegg fikk vi dessert servert uten skjeer, og uten spørsmål om kaffe til. Én av dessertene var også feil, ikke tilbud om å bytte.

Det har blitt fint og flott etter oppussingen, men frykter de har mista noen dropin-kunder nå, uten isdisk og (synlige) søtsaker, og jeg savnet stellebord til de minste.

Takk, ingridmadsena
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Middag med innslag av lokale leverandører på blant annet kjøtt, ost, drikke som gir restauranten et unikt preg på menyen. Når kokkene i tillegg klarer å utnytte råvarene og sette de sammen på en fantastisk måte, blir man glad. Maten blir delikat lagt opp, gjerne med spiselige blomster som gjør at det også er en fryd for øyet. Stedet anbefales sterkt.

1  Takk, ArtBySmulan
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Veldig god mat
Var her ved en tidligere anledning og spiste en av de beste rettene jeg har smakt på mange år (hjort). Nå var vi her for en burger og jeg hadde det røkte viltkjøttet til forrett. Maten holder fortsatt ett veldig høyt nivå. Ikke en vanlig burger og jeg kan bekrefte at de er veldig flinke på viltkjøtt. Veldig hyggelige servitører som følger med og er på jobb. Anbefaler turen innom for en middag.

Vi fikk en omvisning på hotellet av eierne. Rommene, matsalen, peisestuen er pusset opp og det har blitt veldig fint. De har større planer som innebærer et spa, nytt inngangsparti og mer. Dette skulle være klart til sommeren 2021

2  Takk, FabianAJohannessen
Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Vi besøkte Danebu Kongsgaard 3. juli for å spise lunsj, og ble tatt i mot av et meget hyggelig personale. Menyen var passe variert. Vi bestemte oss begge for Kongsgaardburger. Den viste seg å være en herlig generøs porsjon, og meget velsmakende. Så godt hamburgerbrød som dette brioche-brødet har vi sjelden smakt. Salaten hadde en veldig god dressing, og det fulgte også med kjøkkenets egen like gode aioli. Også hamburgeren smakte av prima råvarer.
Det var ikke dessert på lunsjmenyen, men kjøkkenet ordnet likevel en rett fra à la cartemenyen, og smaken bekreftet inntrykket av et kjøkken som vil yte noe ekstra.
Nye, delikate møbler i den lille og litt rustikke spisesalen var et pluss. Det samme var at det var rent og ryddig, og med smittevernhensyn tydeligvis på plass.
Det var knallvær denne dagen, og utsikten fra denne spisesalen er storslagen med en delvis snødekt fjellrekke i horisonten.
Totalinntrykk: Svært bra.

1  Takk, 769kjellj

Reisende som så på Danebu Kongsgaard Hotel Restaurant, så også på

Aurdal, Nord-Aurdal

Har du vært i Danebu Kongsgaard Hotel Restaurant? Del dine erfaringer!