Orbitz.com
Travelocity
Anmeldt 11. juli 2021

Bygningen er både spesiell og vakker, og passer fint inn i terrenget. Her ble det spist lunsj. Her ble det ingen overnatting. Først blir det servert reinsdyrkarbonade fra distriktet i nærheten. Deretter ble det servert sjokolade og is, dette avsluttet med kaffe. Dette er et sted jeg gjerne kunne ha besøkt om igjen.

Takk, oeyvind639
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Ønsket et måltid under kongeveien og Filefjellstuene hadde åpen restaurant. Vi er booket inn for natten og oppsøker restaurant for et måltid. Vi blir vist plass v et bord og meny ligger på plass. Liten meny men vi finner raskt ut hva som er å foretrekke. Det kommer etterhvert mange gjester som bestiller pizza. Det sto ikke i meny og vi spør hvorfor . Kelner sier at hun selv «pleier å opplyse om pizzameny» men «vår» kelner har tydeligvis ikke blitt informert om å gi beskjed (engelsktalende kelner). Vi blir irritert over denne måten å «lure» gjester til å kjøpe mat som både koster d dobbelte og som ikke var helt i tråd med hva vi ønsket den dagen. Hvorfor står ikke all mat i meny??

Takk, Petrine2020
Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Etter en slitsom tur over fjellet, gledet vi oss til å komme til Filefjellstuene. Vi ble dessverre ikke møtt med noen varm velkomst. Vi var tidlig ute, og måtte vente på hytten vår, forståelig nok. Men vi ble anbefalt å gå videre ned til Tyinkrysset fjellstue (1 km gange)for å vente til rommet var klart. Vi spurte om vi kunne sitte i foajeen , da vi var slitne etter turen. Fortsatt ingen smil,eller «såklart dere kan». Motvillig ble vi vist innerst i restauranten i et hjørnebord. Når vi spurte hvor vi skulle gå på Kongevegbussen dagen etter, visste hun ikke dette. Og viste ingen vilje for å finne det ut heller. Fikk beskjed om at vi kunne komme ned i resepsjonen kl 18 for mer info,da skulle sjefen være der. Når vi kom kl 18, var det ingen der, og fortsatt ingen var behjelpelig med å hjelpe oss. Vi spurte om sjefen kunne ringe oss når han kom, og la igjen nummeret. Hørte aldri fra han. Dagen før ankomst til Filefjellstuene hadde jeg sendt SMS om bordbestilling til kvelden, men fikk ikke svar. Følte oss ikke velkomne på noen måte. Ingen informasjon om frokosttider eller visning av hytta. Bare at hytte nr 1 var rett bak huset, opp en bakke. Nøkkelen stod i døra. Hytta var derimot helt ok, med brede senger.
På bakgrunn av lite service og vennlighet, valgte vi å gå på såre føtter 1 km til Tyinkrysset fjellstove, og spise der på kvelden. Der ble vi møtt med smilende ansatte, maten kom raskt, smakte godt og med rikelig porsjoner. Gode smittevernrutiner på alle ansatte. Vel verdt turen!!
Frokosten på Filefjellstuene var god, men vi ble overrasket over at de hadde buffet, noe som, på det tidspunktet, ikke var åpnet opp for ift smittevernrutiner og covid 19. Ingen berøringsfrie antibac eller informasjon om forholdsregler.

1  Takk, 756karianneg
Anmeldt 12. juli 2020

Veldig dårlig førsteinntrykk. Ble ikke møtt av et hei eller velkommen, men av to ungdommer som stod å masserte hverandre. De så nesten ikke opp da vi kom. Vi kom tidlig så hytten var ikke klar, men vi fikk såvidt slippe inn i cafeen etter å selv ha spurt om den var åpen. Ingen svar på forespørsel vi hadde sendt dagen i forveien om middagsreservasjon så vi spiste heller på tyin fjellstue 1 km lenger ned- der var det fantastisk mat og hyggelig personale.
Ok hytte, ok senger. Ok frokost men dårlig smittevernrutiner. Ingen info om håndhygiene, og ingen klype å ta brød med.

Takk, 433lisea
Anmeldt 9. juli 2019 via mobile enheter

Vi var fire par som skulle gå Kongeveien og vi leide stor hytte. Ny fin hytte, fire soverom (to nede med eget bad, to oppe med felles bad).
Det ene rommet oppe hadde køyesenger.
Godt utstyrt hytte, flott peis. Pris PR hode PR døgn er helt OK.
På sommeren bør du kunne engelsk. Det er innleide fra Baltikum som betjener deg, og de snakker kun engelsk til deg.
Dette anbefales!

Dato for oppholdet: juli 2019