“Kjempefornøyd, vil tilbake i dag !”
Anmeldelse av Skipperstuen

Skipperstuen
Vurdert som nr. 20 av 25 Restauranter i Drøbak
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Her kan du nyte et godt måltid og samtidig følge med på hva som skjer på fjorden og i båthavna. Vårt restauranthus holder høy standard og vi kan tilby á la carte, kafé, catering, matkurs og selskaps- og møtelokaler hele året. Om sommeren har vi i tillegg en stor uteservering i vakre omgivelser.
Anmeldt 31. juli 2021

Etter å ha lest anmeldelsene på tripadvisor, var forventningene våre ikke så høye da vi skulle på Skipperstuen i går. Vi ble veldig positivt overrasket!

Fikk et fint bord, en blid og hyggelig servitør, maten kom raskt og var veldig god! Vi spiste sommersalat, fiskesuppe og kyllingsalat. Servitøren hadde full kontroll, også på allergener siden jeg har cøliaki. Jeg drar gjerne tilbake allerede i dag for å spise det samme.

1  Takk, trine s

Anmeldt 26. juli 2021 via mobile enheter

Ankomst ca kl 20 en feriemandag i juli. Fam’en på 5 skulle ha middag. En litt «slow» start servicemessig, men etter hvert fikk vi et bord på terrassen med fin utsikt over havna.

Vi spiste blåskjell, kveite og burger og alt smakte bra og som det sjal være. Skryt også for tilberedning av kveita og en allsidig Chablis som følge til sjømaten.

Servicen tok seg opp veldig underveis og spesielt skal Maria ha takk for god oppfølging og tips for gjøremål og severdigheter i Drøbak.

2  Takk, Fyken_man
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Dessverre en restaurant helt uten kontroll på noe. Når man bestiller bord, og må forhåndsbestille mat, forventer man at ting er på stell. Måtte likevel stå i kø for å komme inn, og maten tok evigheter for å bli servert.

Bordene stod altfor tett, så smittevern var ikke ivaretatt overhodet. Bord ble vasket med skitten klut, ikke noe antibakteriell behandling.

Servitører som ikke var veldig servceinnstilte og en «hovmester» som mest bare løp rundt uten mål og mening løftet ikke opplevelsen.

Maten (skalldyrfat) smakte bra og løfter steder opp fra bunnkarakter.

Takk, KalEl2005
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Flott beliggenhet (gitt at man sitter ute på terrassen) i kveldssol med utsikt over Båthavna og fjorden. 5 av 5 der.
Maten på sommermenyen er middelmådig (helt klart spiselig, med ingen stor opplevelse). 2 av 5 der.
Høye priser (alt for høye for maten, men man betaler vel egentlig for utsikt/miljø). 2 av 5 der.
Totalt 3 av 5.

Takk, erikeideh2016
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Dagen besøk på Skipperstua var en fiasko fra ende til annen. Vi fikk bort ute og kunne veldige mellom som el skygge. Vi valgte i skyggen , fordi vi kjøre mc og hadde på klær deretter. Der ble vi sittende i gode 15-20 min før noen som helst tok kontakt . Eller da tok vel vi kontakt. Fikk tittet på menyen , som er veldig tiltalende og bra . Tok bestilling 3 blåskjell og en kveite + 1 fiskesuppe til forrett. Ingen problem . Men drikke , asså gå tom for brus på sommeren. Noen har bomma her.
Når mat og drikke endelig var bestilt, så regnet vi med at det kanskje tok litt lenger tid . Fordi restauranten var full . Og det er helt ok.! Men at vi må spørre etter 45 min etter maten og høre om hva som skjer , det hadde vi ikke forventet oss. Servitøren kommer ut og sier idet han går forbi at han har satt bestillingen på ett annet bord. Ok tenkte vi , sånn kan skje.
Flere og flere gjester får mat som har kommet lenge etter oss. Og samme mat som vi hadde bestilt. Etter 30min så går jeg inn og spør om hva som skjer, for nå har vi snart sittet i 90 min og ventet! Og andre gjester får lik mat som vi har bestilt.
Hyggelig servitør som sjekker opp. Hovmester kommer ut og beklager det som har skjedd. Den første servitøren hadde glemt å legge inn bestillingen. Og jeg da forteller at det var ikke det servitøren fortalte oss. Servitøren løy oss rett i ansiktet! Men så kom maten etter 10 min. Hurra!
Skal sies at maten var god. Så da spurte vi om å få betale, og der var de om ikke annet kjappe. Så Skipperstua dette er nok det siste besøket fra oss.

Takk, johnmV7661VH

Reisende som så på Skipperstuen, så også på

Har du vært i Skipperstuen? Del dine erfaringer!