Høytidelig

En vakker kirke, med god atmosfære, åpent onsdager i ferien. For meg et sted for å finne ro i en... les mer

Anmeldt 2. juli 2019
kirstiireneliner
Drøbak, Norge
En kirke verdt et besøk

Anmeldt 7. desember 2016
Ketil123
Patalavaca, Spania

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Drøbak
Vikingplaneten
23 anmeldelser
Anmeldt 8. august 2018 via mobile enheter

Aldeles flott innvendig, flott tradisjonell trekirke. Sikkert helt fantastisk når det er søndagskonserter.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, lindahH7467EM
Anmeldt 20. februar 2018 via mobile enheter

Som nyinnflytting til byen besøkte jeg kirken en søndagsmesse.
Det er et veldig vakkert kirkebygg, men overhodet ingen velkomsthilsen, heller nærmere stirring som understreker at man er en fremmed. Her er det virkelig et forbedringspotensiale.

Dato for opplevelse: desember 2017
2  Takk, ClausE
Anmeldt 16. juli 2017

Denne vakre kirken bør du bruke tid på å beskue innvendig i tillegg til den vakre beliggenheten, sentralt i Vakre Drøbak.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, ClausE
Anmeldt 7. desember 2016

Drøbak kirke -Vår Frelsers kirke - ble innviet 29.okt. 1776, det samme år som den amerikanske revolusjon og løsrivelse fra England fant sted. Den er en tømmerkirke med en korsarm i hver himmelretning, og terrenget gjorde at alteret ble liggende i vest og ikke i øst, hvor klokketårnet med inngangspartiet står. Kirken var da den ble bygget påvirket i bygningsform av den eldre Vår Frelses kirke i Kristiania, den nåværende Oslo domkirke, og vel verdt et besøk. Forretningsmannen, trelasthandleren og skipsrederen Niels Carlsen er den som sammen med sin hustru Martha Zachariasdatter sørget for at kirken ble bygget. Sammen med sine familier ga de denne kirken, både bygningen og innredningen.Kirken arrangerer konserter, koroppsetninger og andre musikalske arrangementer i tillegg til de vanlige, kirkelige aktivitetene.

Dato for opplevelse: desember 2016
Takk, Ketil123
Anmeldt 22. oktober 2016

Refererer til Sokneprest Anne Mathilde Klare sitt innlegg i Akershus Amtstidende den 20 oktober 2016. Vor Frelsers Kirke i Drøbak ble innviet den29 oktober 1776. En flott kirke med historie og utsmykning. Dette er en trebygning i korsform. Den ble bekostet av Niels Carlsen å innviet av Biskop Christen Schmidt og fikk navnet Vor Frelsers Kirke.

Dato for opplevelse: oktober 2016
Takk, Wes W