Høytidelig

En vakker kirke, med god atmosfære, åpent onsdager i ferien. For meg et sted for å finne ro i en... les mer

Anmeldt 2. juli 2019
kirstiireneliner
Drøbak, Norge
Koselig kirke med mange konserter

Anmeldt 22. januar 2018
slamomsen
Drøbak, Norge

Anmeldt 8. august 2018 via mobile enheter

Aldeles flott innvendig, flott tradisjonell trekirke. Sikkert helt fantastisk når det er søndagskonserter.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, lindahH7467EM
Anmeldt 20. februar 2018 via mobile enheter

Som nyinnflytting til byen besøkte jeg kirken en søndagsmesse.
Det er et veldig vakkert kirkebygg, men overhodet ingen velkomsthilsen, heller nærmere stirring som understreker at man er en fremmed. Her er det virkelig et forbedringspotensiale.

Dato for opplevelse: desember 2017
2  Takk, ClausE
Anmeldt 22. januar 2018

Drøbak kirke er koselig kirke rett ved inngangen til badeparken. Her holdes mange trivilige konserter til en billig penge. Kirken er akkurat passe stor slik at det kan bli relativt intim atmosfære.

Dato for opplevelse: desember 2017
Takk, slamomsen
Anmeldt 16. juli 2017

Denne vakre kirken bør du bruke tid på å beskue innvendig i tillegg til den vakre beliggenheten, sentralt i Vakre Drøbak.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, ClausE
Anmeldt 7. desember 2016

Drøbak kirke -Vår Frelsers kirke - ble innviet 29.okt. 1776, det samme år som den amerikanske revolusjon og løsrivelse fra England fant sted. Den er en tømmerkirke med en korsarm i hver himmelretning, og terrenget gjorde at alteret ble liggende i vest og ikke i øst, hvor klokketårnet med inngangspartiet står. Kirken var da den ble bygget påvirket i bygningsform av den eldre Vår Frelses kirke i Kristiania, den nåværende Oslo domkirke, og vel verdt et besøk. Forretningsmannen, trelasthandleren og skipsrederen Niels Carlsen er den som sammen med sin hustru Martha Zachariasdatter sørget for at kirken ble bygget. Sammen med sine familier ga de denne kirken, både bygningen og innredningen.Kirken arrangerer konserter, koroppsetninger og andre musikalske arrangementer i tillegg til de vanlige, kirkelige aktivitetene.

Dato for opplevelse: desember 2016
Takk, Ketil123